deleder Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 har akkurat satt sammen den nye pc'en: Amd Barton 2800+ 512 ddr 400mhz KT6-MSI-FIS2R bak lyser det fire rød lys, i manualen tyder det på at cpu'en ikke er riktig tilkoblet eller "damaged" allt ser helt riktig ut. Er også kjølepasta på. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 har akkurat satt sammen den nye pc'en: Amd Barton 2800+ 512 ddr 400mhz KT6-MSI-FIS2R bak lyser det fire rød lys, i manualen tyder det på at cpu'en ikke er riktig tilkoblet eller "damaged" allt ser helt riktig ut. Er også kjølepasta på. se etter at den er montert korrekt en gang til, se at kjernen er hel, spesielt hjørnene. Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 lysene sitter på en brakket bak maskinen. Sjekk at ledningene til braketten er riktig tilkoblet til hovedkortet. - Får du noen feilmeldionger i windows? - kræsjer maskinen i spill ol? Hvis du ikke merker noe galt med maskinen, og den er helt stabil, så tror jeg ikke du trenger å frykte noe. Men sjekk tempen på cpu`en. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 problemet er at den ikke booter opp : viftene går men ingen ting skjer,. Alt ser helt ut på cpu'n... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Man bør alltid resette bios(clear Cmos) på nye HK, har du gjort det ? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 *Gå over absolutt alle tilkoblinger å sjekk at det er god kontakt. *Har du festet "P4" pluggen? Altså den kvadratiske pluggen med gul(12v) og svart(Grd) til hovedkortet? *Sjekk at floppykabelen hvis du har en slik står rett vei. (hvis floppyen lyser konstant er den etter all sansynlighet feil vei) *Sitter skjermkortet skikkelig i? DrErling Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tror ikke P4 pluggen gjør nytta for seg her, men det andre du nevnte var fornuftig DrErling. Resett bios, evt ta ut batteriet(sett det inn i igjen etter noen minutter) prøv å starte maskinen med kun cpu,skjermkort og èn minnebrikke. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 har ikke floppy jeg , men har ikke prøvd og resette BIOS, men etteropå idag skal jeg prøve med den gamle 1,2 ghz'en Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Og sjekk at ikke sitter noen spacere under hovedkortet som ikke skal stå der dem står. Bare et forslag som datt ut av meg. Får du opp noen feil-mld.? Og hele tatt noe bilde på skjermen? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 som sagt, lyser det 4 fire røde lys bak, pc'en booter ikke i det hele tatt. Bare viftene som jobber... Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Mest sannsyneligt har du knust kjernen. Hadde samme problem som deg. Kjipt, men sant. Har du sett etter at hovedkortet støtte så ny cpu? Prøvd og oppdatere bios med den gamle cpu-enn din? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 lol det er det dummeste jeg noen gang har hørt NÅR CPU'EN IKKE STARTER, HD'ene IKKE STARTER, JA DA MÅ DET VÆRE SKJERMEN! Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 lol det er det dummeste jeg noen gang har hørt NÅR CPU'EN IKKE STARTER, HD'ene IKKE STARTER, JA DA MÅ DET VÆRE SKJERMEN! Hva er det du mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå