OV-103 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei. Følte det riktig å poste her siden faviconet er en del av side designet. Jeg har satt opp en webserver hjemme som bruker Linux red hat 7.3 og apache 1.3 (tror jeg). Når jeg hadde satt den opp så virket faviconet fint, men så registrerte jeg et domene og brukte noe de kalte domain masking. Dette gjorde at når jeg hadde skrevet webadressen så ble ikke IP adressen vist, men domene navnet. Et problem som fulgte med dette er blant annet at det ikke står hele url-en i adresse linjen men bare hovedside adressen (f.eks. viser den www.adresse.com istedenfor www.adresse.com/side2.html). Det kan jeg leve med, men samtidig så forsvant også faviconet mitt fra alle nettlesere bortsett fra Mozilla. Er det en måte å rette på dette? Jeg har linjen <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> i index.htm. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Veit ikkje, men kva om du legg full path i href="" ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har du den på akkurat 16 x 16? Og med max 16 farger? Det er det sikreste for de fleste browsere. Prøv å skriv inn type="image/x-icon" etter href, da... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Ingen av de forslagene virket. Favicon'et virker hvis jeg bare skriver IP adressen og ikke domenenavnet. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ingen av de forslagene virket. Favicon'et virker hvis jeg bare skriver IP adressen og ikke domenenavnet. Unnskyld bumpingen, men hvem hoster domenet? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 lagret ikonet som en .ico fil? Mikka kom med en link til en favico guide side.. link Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Det er mulig det er hosten sin feil. Som for eksempel domeneshop.no som ikke støtter <title> Jeg tror ikke de støtter favicon heller. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Unnskyld bumpingen, men hvem hoster domenet? Jeg har skaffet domene navnet fra Cheap Domainregistration. Det høres kanskje litt lugubert ut men det virker da. Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Ingen som kan hjelpe?Hmm... hvis du prøver å gi oss linken til siden din så kan jeg kanskje hjelpe...Edit; quota litt feil... Endret 4. desember 2003 av Far^Side Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Linken er der den, funker helt fett også! så hvis den ikke funker hos deg, så er det noe galt med browseren din... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Linken er der den, funker helt fett også! så hvis den ikke funker hos deg, så er det noe galt med browseren din... Hvor er den? Og det er aldri noe gale med browsere. Bare med kode. Bortsett fra hvis det gjelder Netscape 4.0 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Linken er der den, funker helt fett også! så hvis den ikke funker hos deg, så er det noe galt med browseren din... Hvor er den? Og det er aldri noe gale med browsere. Bare med kode. Bortsett fra hvis det gjelder Netscape 4.0 Jeg missforsto Far^Side litt... trodde han mente linken til cheap domain reg. men ved nærmere gjennomlesing så jeg at han mente til trådstarters side Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Vil egentlig ikke gi ut adressen, siden det er en privat side. Men hvis det er eneste måten å få løst problemet på så..? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Send den til meg og Far^Side på pm, da. Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Tror jeg vet hva problemet er. Et problem som fulgte med dette er blant annet at det ikke står hele url-en i adresse linjen men bare hovedside adressen (f.eks. viser den www.adresse.com istedenfor www.adresse.com/side2.html).Jeg ser at du har cloaking av URLen din, altså en frame som kun inneholder siden din...Har du huska å legge inn favicon "linjene" inne i dette hoved HTML siden som inneholder framen? Hvis du skjønner hva jeg mener... Altså det skal stå noe sånt som: <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"> <link rel="icon" href="/favicon.gif" type="image/gif"> Inne i hoved siden... Og du må sikkert bruke absolutt URL til adressa til faviconet ditt, på grunn av at faviconet ditt liger på din egen server, og ikke på samme server som de som cloaker URLen din. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er nok ikke han som har laget framen, men de som hoster domenet. Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er nok ikke han som har laget framen, men de som hoster domenet. Ja, jeg skjønner jo det... men det må vel være mulig å legge inn ting i cloacking frame alikevel Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Ja, jeg skjønner jo det... men det må vel være mulig å legge inn ting i cloacking frame alikevel Her er siden hans: <html> <head> <title>***</title> </head> <frameset rows="100%,*" border="0"> <frame src="http://***.**.**.***" frameborder="0"> <frame frameborder="0" noresize> </frameset> </html> <!-- m --> Så... Title har de jo lagt til (jeg fjernet den her, da), så jeg går ut ifra at du har rett. Eneste måte å finne det ut på er å spørre de... Endret 5. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Så... Title har de jo lagt til (jeg fjernet den her, da), så jeg går ut ifra at du har rett. Eneste måte å finne det ut på er å spørre de... Ja, jeg vet... jeg fikk adressa jeg og. En annen ting kan jo være å bruke en ut-av-frame script, som går ut av framet. Men da er jo litt av vitsen med URL cloaking borte... Da vil jo bare IP adressa komme frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå