Gå til innhold

Da er tiden inne for å kjøpe digital kamera...

Anbefalte innlegg

...har ca 1000kr til overs som jeg tenkte å kjøpe et digitalkamera for. Jeg vet at man ikke kan forvente all verden av et kamera til denne prisen, men la oss nå gjøre det beste ut av det.

Dette legger jeg vekt på:

- LCD Skjerm

- Minst 2x zoom

- Minst 2 mpix.

- Ikke for lite.

- Er nogenlunde raskt og lett i bruk.

- Ikke for lav lagringskapasitet

Har sett meg ut et kamera som muligens passer til mitt bruk:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=1&s=pl

Det koster 996kr (+frakt) og er iallefall over mine 3 første kriterier)

Hva med GSmart Mini III med LCD skjerm? Erfaringer? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=1&s=pl

Det koster litt over 800kr.

Jeg skal bruke kameraet til å ta bilder av venner og bekjente, evt på ferier, av fotballkamper på stadion (trenger ikke allverdens kvalitet her..) o.l.

Hva mener folket? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gsmart-kameraet er bare boss. Det eneste positive man kan si om det, er at det er lite. Creative-kameraet ser kurant ut, men det er 2, ikke 3Mpixel (interpolering forstørrer bare bildet, noe du fint kan gjøre på en PC hvis du skulle ha behov for det).

Personlig ville jeg heller gått for dette kameraet fra Elkjøp (1200,-). En venninne av meg har dette kameraet, og bildene ser helt ok ut.

Lenke til kommentar

Creative kameraet har ikke zoom, noe du setter som ett av kriteriene. Det virker ikke som GSmart kameraet har det heller.

Du bør heller vente til du har 1500. Du får ett Samsung 240 kamera. Det har 2 megapixler og 3x optisk zoom, 11 MB innebygd minne og tar bra bilder for ett kamera til den prisen. Mustek og andre billigkamera her en tendens til å suge hemningsløst når det gjelder innebilder (bilder hvor det ikke er dagslys blir alt for mørke og kornete). Samsung kameraet er mye bedre... 500 kroner er ingenting når du tenker på hvor mye mer du får.

Husk også at alle disse kamera bruker AA batterier, og at det nok ikke følger med oppladbare, så det må du kjøpe i tillegg (300 for en pakke med 4 oppladbare batterier og lader fra Hähnel). Ett større minnekort bør man også koste på seg etterhvert.

Samsung 240 fås fra 1.450 i gatebutikker, muligens billigere på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...