Gå til innhold

Hvis du hadde 3k å bruke på ny skjerm...

skelld

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man spiller spill, så ville ikkje jeg anbefale noe annet enn 120/144hz skjerm. Etter å ha blitt vant med 120+hz skjerm, så blir jeg kvalm av å bruke 60hz skjermer.

Om man vil ha en billig 100+hz skjerm med 1440 opplsøning, så kan man kjøpe en Koreaskjerm som f.eks Qnix 2710 som kan overklokkes opp mot 120hz. Kan kjøpes fra Ebay eller amazon.com.

Denne skjermen har PLS panel, som har generelt litt bedre farger enn TN paneler. PLS er samsung sitt svar på IPS.

Hvis man ikkje vil ha 1440p skjerm, så ville jeg ha valgt denne til ca 3000kr.

Dette er en av de raskeste skjermene per dags dato:

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420z/807105

Selv har jeg ASUS VG278HE, som er 27" og koster vel 3000kr.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Dette er en av de raskeste skjermene per dags dato:

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420z/807105

Selv har jeg ASUS VG278HE, som er 27" og koster vel 3000kr.

Den er ikke raskere enn VG248 etter hva jeg har sett i tester. XL2411 og VG248 er cirka like raske siden de har samme panel. Mens 2420 har et litt bedre panel med ørlite grann mer inputlag.

Det som kan være interessant å vite er når 2420G kommer, da med G-sync, og om dette kan være et alternativ for TS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

... Og ikke var hardcore fps gamer, men allikevel opptatt av god grafikk - hva ville du brukt det på?

Ville først og fremst tenkt meg om jeg spiller så mye at det faktisk er vits å bruke så mye penger på skjerm. Sitter selv med over 200 spill i biblioteket mitt på STEAM, men problemet er bare at jeg absolutt ikke spiller mye, så da blir det litt ja eller nei om det er verd å kjøpe en slik skjerm, for en slik pris.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok spart de pengene. Men nå er det helt opp til hva du mener er riktig for deg. :)

Lenke til kommentar

Dell U2414H er pretty much den beste allround skjermen akkurat nå. Mer enn rask nok til spill, og langt bedre enn noen TN-skjerm. Du får den også til under 2k. Jeg ville ikke kjøpt noen 27" skjerm til under 3k.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Dell U2414H er pretty much den beste allround skjermen akkurat nå. Mer enn rask nok til spill, og langt bedre enn noen TN-skjerm. Du får den også til under 2k. Jeg ville ikke kjøpt noen 27" skjerm til under 3k.

Sludder og vas! Den er ikkje rask nok til spill. Kanskje sjakk, som er så populært nå om dagen...

Edit: Du er jo mest aktiv under kategorien "politikk og samsunn" , så du spiller vel ikkje noe særlig fps spill :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har skjermen selv, og spiller FPS på den uten problemer. Har du skjermen? Har du noensinne spilt på en IPS skjerm?

Har hatt flere ips og har nå en pls. Kort sagt: 60 hz er ubrukelig når man først er blitt vant til 120+ hz. Det hjelper veldig med 120hz på pls (overklokka qnix), men ikkje godt nok i forhold til raske tn skjermer med lightboost.

Har hatt 2 av topmodellene til eizo, men de jobbet jeg på. Meget bra farger, men der stopper det. Spiller ikkje stillbildespill :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis OP heller vil ha 120hz enn et godt bilde, så vet han hvor han finner det. Jeg har presentert et alternativ som jeg mener er langt bedre, billigere og ikke minst kan brukes til andre ting enn bare spill.

Det beste er jo en koreaskjerm som man overklokker :) Billigere OG bedre :p

Lenke til kommentar

Vel, hvis OP heller vil ha 120hz enn et godt bilde, så vet han hvor han finner det. Jeg har presentert et alternativ som jeg mener er langt bedre, billigere og ikke minst kan brukes til andre ting enn bare spill.

Ang. den Qnix 2710 skjermen og overklokking, så skriver tftcentral følgende: "The spec also states the ability to overclock the screen to up to 120Hz refresh rate, and while it will comfortably accept a refresh rate signal this high, it just drops frames at anything over 60Hz making it all rather pointless."

Lenke til kommentar

Ang. den Qnix 2710 skjermen og overklokking, så skriver tftcentral følgende: "The spec also states the ability to overclock the screen to up to 120Hz refresh rate, and while it will comfortably accept a refresh rate signal this high, it just drops frames at anything over 60Hz making it all rather pointless."

Jeg har denne skjermen selv, og er fornøyd i forhold til prisen. Denne går det ann å spille spill på i 1440p i fps spill, det går det ikkje med ips. Mener jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...