AfterGlow Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Tyvene stakk av med produkter verdt over 200 millioner kroner.Samsung-fabrikk utsatt for gigantisk ran Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Forsikringsvindel, anyone? Joda joda Brasil er rimelig lovløst med gjenger, kidnappinger og tildels voldsom kriminalitet, men dette synes jeg virker rimelig bra planlagt og regissert, nesten for bra. Det lover heller ikke bra for Brasil som et nytt lavkostland for produksjon. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Forsikringsvindel, anyone? Jeg spiser hatten min om dette er forsikringssvindel... 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Forsikringsvindel, anyone? Joda joda Brasil er rimelig lovløst med gjenger, kidnappinger og tildels voldsom kriminalitet, men dette synes jeg virker rimelig bra planlagt og regissert, nesten for bra. Det lover heller ikke bra for Brasil som et nytt lavkostland for produksjon. Ja, det finnes jo knapt noen velorganiserte kriminelle gjenger i brasil.... Underlig måte å drive forsikringssvindel på isåfall, eller i det minste omfattende, skal alle vaktene være med på det også? AtW Endret 9. juli 2014 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvorfor skal alle vaktene være med på det? Slikt kan utføres av en liten gruppe på ordre fra ledelsen uten at noen andre i firmaet aner noen verdens ting. Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Tror ikke Samsung har forsikring av den typen. Tror det ville vært dyrt i Brasil 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 He he godt poeng. Hvis det virkelig er Samesung som står bak dette, får man håpe de sjekket ut det først Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Hvorfor skal alle vaktene være med på det? Slikt kan utføres av en liten gruppe på ordre fra ledelsen uten at noen andre i firmaet aner noen verdens ting. Joda, slikt kan utføres av en liten gruppe, uten innsidere, men det er jo akkurat like vanskelig og krever like mye planlegging som ett konvensjonelt ran, som du mener er for vanskelig(?) EDIT: bør vel modfisere meg til "uten mange innsidere", faren for at det er brukt innsidere om man anser dette som ett ran er stor. AtW Endret 9. juli 2014 av ATWindsor Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvor har du det fra at jeg mener et konvensjonelt ran er for vanskelig? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvor har du det fra at jeg mener et konvensjonelt ran er for vanskelig? Hva mener du da, med at det er for bra og velregissert til å være ett normalt ran? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Det er heller litt vel beleilig, eller kanskje bare dårlig timing? http://mobile.nytimes.com/2014/07/08/technology/samsung-foresees-a-decline-in-profit.html?_r=0&referrer= Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Det er heller litt vel beleilig, eller kanskje bare dårlig timing? http://mobile.nytimes.com/2014/07/08/technology/samsung-foresees-a-decline-in-profit.html?_r=0&referrer= Så du baserer hypotesen din på at samsung tjener mindre? Dette er altså orkestrert fra samsung sentralt mener du? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg synes det kunne ligne på noe Samsung ville gjort, og med lunkent salg kanskje de følte seg desperate nok? De har ikke akkurat så høy moral at det gjør noe, som f.eks: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4532397,00.html Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 "startet lastingen av kjøretøyene mens de kommuniserte med hverandre via mobiltelefoner og radioer. Samsung har sagt at de samarbeider tett med politiet" De burde vell egentlig samarbeide tett med NSA.... 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg synes det kunne ligne på noe Samsung ville gjort, og med lunkent salg kanskje de følte seg desperate nok? De har ikke akkurat så høy moral at det gjør noe, som f.eks: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4532397,00.html Du synes corporate scumbaggery er sammenliknbart med ran? Førstnevnte er det mange som driver med, sistnevnte er ganske så vesentlig mye drøyere mtp PR, sannsynlighet for store straffer, mulighet for å bli oppdaget osv. Jeg synes dette er ganske tinfoil-hat. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Det må du gjerne synes Jeg synes de er skruppelløse og uærlige, så det ville ikke overraske meg hvis det viser seg at de selv satte i scene hele dette ranet. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Det må du gjerne synes Jeg synes de er skruppelløse og uærlige, så det ville ikke overraske meg hvis det viser seg at de selv satte i scene hele dette ranet. Man kan gjerne mene de er skruppelløse, det du mener er at de er skruppelløse og tette i huset samtidig. Hypotesen din er rimelig fjern. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 I følge signaturen min kanskje? Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Dette er vel et triks for å øke salgstallene, samsung regner jo alt som er shippet ut av fabrikk som solgt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå