PL610 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Overflaten på de iPadene jeg har sett og brukt har vært matt, ikke blank, så overflaten vil jeg si er mer ru enn glatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Har du prøvd andre tablets? Ta feks første genrasjon nexus 7? Ipad er glatt. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 IPad har en nesten glassblåst overflate, den er ikke blank. Om den er glattere å holde i med tørre, gjerne litt kalde fingre enn en med grovere overflate kan godt være, men jeg vil ikke si at den er glatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 IPad har en nesten glassblåst overflate, den er ikke blank. Om den er glattere å holde i med tørre, gjerne litt kalde fingre enn en med grovere overflate kan godt være, men jeg vil ikke si at den er glatt. Ting kan være glatt uten å være blankt.... Blir jo en smakssak, jeg mener definitivt den er glatt, der er mange tablets med mye høyere frisksjon, og få med nevneverdig lavere. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Har man riktig ruhet på overflaten fungerer ikke fingeravtrykksrillene våre slik de skal, da oppleves ting som glatte. Jeg synes ikke noen av iPad-modellene er helt der, men det er sikkert mange som har høyere friksjon ved hjelp av andre materialer og overflater. Mer gummierte overflater kan f.eks være helt blanke, men fremdeles gi godt grep. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Joa, men begge deler er fra folk som bryr seg mer om kvalitetsfølelse enn faktisk kvalitet... AtW At (noen former for) polykarbonat er bedre på papiret kan nok stemme, men det virker litt meningsløst hvis man ikke kan vise til bedre holdbarhet på mobiler i praksis. Såvidt jeg vet er det ikke noe statistikk eller omfattende undersøkelser som viser at iPhone 5s er mer skjør enn en Samsung Galaxy S5 (eller iPhone 5 mot Galaxy S3 for å ta noen som har hatt noen år bak seg). Jeg kan nok tro på at S5 i snitt lever lenger på grunn av IP67-sertifiseringen, men det virker litt irrelevant med tanke på materialvalg. Så hvis materialvalget er irrelevant for faktisk kvalitet i praksis, virker det ganske naturlig at folk går over til å vurdere følelsen av materialet. Mobiltelefonen er tross alt en gjenstand man veldig ofte har i hånda. EDIT: Fjernet forholdisme Bare fordi det ikke finnes svært gode data om forskjeller i holdbarhet, så betyr ikke det at det ikke er forskjeller. Det er en logisk feilslutning. Videre er det mange bruksmessige kvaliteter også, som at det er bedre friksjon, mindre ubehaglig temperatur, bedre antenneforhold osv. AtW Kvalitetsfølelsesmessig er aluminium flere hakk oppover på skalaen, men 5 og 5S har riktignok fått litt kritikk for den lave vekten. Joa, men begge deler er fra folk som bryr seg mer om kvalitetsfølelse enn faktisk kvalitet... AtW Trolle kan du gjøre et annet sted... Spar meg, har du ingen argument å komme med, så la vær å skrive noe, istedet for latterlige karakteristikker. Det kom fra den rette ræva, har du ikke noe bedre å gjøre enn å skrive BS? Endret 26. juli 2014 av SD88 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg