Roar Kneppen Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Cueva de los Verdes i 2 versjoner Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Tja Kneppen, hva kan en si om dette da.... Det ble veldig abstrakt, uten at det er noe galt med det formålet. Synes lyset og fargene gjør at du mister noe av spenningen og formene i grotten. fargemetningen blir i overkant etter min smak. Lurer på hvordan disse hadde blitt i s/hv med skarpe kontraster? Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 Tja Kneppen, hva kan en si om dette da.... Det ble veldig abstrakt, uten at det er noe galt med det formålet. Synes lyset og fargene gjør at du mister noe av spenningen og formene i grotten. fargemetningen blir i overkant etter min smak. Lurer på hvordan disse hadde blitt i s/hv med skarpe kontraster? For meg er dette langt fra abstrakt - svært konkret og figurativt og det er slett ikke så lyst i virkeligheten. Det er svært mørkt så det du ser her er jo mye p.g.a. opplysing i etterarbeidet. Liten vits slik det var fra kamera for da var det bare svarte skygger å se uten noen som helst dybde. Men absolutt en opplevelse og utfordring. Bobla har ligget der i millioner av år og blir nok der en stund til så det er bare å ta seg en tur og prøve. Lanzarote er en spennende øy å utforske. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Tja Kneppen, hva kan en si om dette da.... Det ble veldig abstrakt, uten at det er noe galt med det formålet. Synes lyset og fargene gjør at du mister noe av spenningen og formene i grotten. fargemetningen blir i overkant etter min smak. Lurer på hvordan disse hadde blitt i s/hv med skarpe kontraster? For meg er dette langt fra abstrakt - svært konkret og figurativt og det er slett ikke så lyst i virkeligheten. Det er svært mørkt så det du ser her er jo mye p.g.a. opplysing i etterarbeidet. Liten vits slik det var fra kamera for da var det bare svarte skygger å se uten noen som helst dybde.Men absolutt en opplevelse og utfordring. Bobla har ligget der i millioner av år og blir nok der en stund til så det er bare å ta seg en tur og prøve. Lanzarote er en spennende øy å utforske. Roar Tror definitivt det er en opplevelse og besøke dette stedet:-) Ser det er mye etterarbeid i dette og en utfordring og få frem detaljer. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Ved første øyekast får jeg en spontan fornemmelse av bladgull på nært hold. Vakkert skue. Prøvde det samme i en grotte på øya Anti Paros i Hellas, men det ble ikke noe suksess på linje med dette Bare for nysgjerrighetens del - er det LAB mode i PS du bruker for å booste fargene såpass som du gjør uten å ødelegge farge/kontrast? Synes virkelig du har taket på dette mvh Jan Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 Ved første øyekast får jeg en spontan fornemmelse av bladgull på nært hold. Vakkert skue. Prøvde det samme i en grotte på øya Anti Paros i Hellas, men det ble ikke noe suksess på linje med dette Bare for nysgjerrighetens del - er det LAB mode i PS du bruker for å booste fargene såpass som du gjør uten å ødelegge farge/kontrast? Synes virkelig du har taket på dette mvh Jan Jeg er nok svært uortodoks når det gjelder bildebehandling og mange ville nok riste på hodet hvis de sto bak meg mens jeg jobba. Men når jeg kommenterer forsøker jeg å holde meg til "Læreboknormale" - kanskje med litt fra maleri også som er viktig, men ofte ikke når fram til hobbyfotografer. Jeg starter i RAW og drar opp fargemetting og vibrance. Jeg bruker engelskspråkelig ps så ikke sikker på hvilke betegnelser som brukes på norsk. Deretter Clear til topps før kraftig økning av kontrast. Må bildet lyses opp så gjør jeg det med Fill Light før jeg åpner i ps. der jeg lager komposisjonen og beskjæring før jeg endrer størrelse til stort sett 850 pix i høyde. Men aldri mer enn 1350 i bredde som et startgrunnlag før jeg gjør resten som skarphet, mer pluss minus lys og kontrast og eventuelt fargemetting. Jeg bruker både brightness/contrast og Shadow/highlight. - noen ganger også curves som er et svært kraftig verktøy. Jeg har lekt i ps i noe sånt som 10 år. Laget rare ting og prøvd en masse filtre og verktøy og spesielt kombinasjoner av slike - ofte mange. Mye av det jeg har oppdaget og lært gjennom dette har jeg tatt med meg inn i fotoredigeringen som nok for meg ikke er normal foto, men mer noe innimellom foto og maleri. Jeg er bare en stor unge som leker i sandkassa mi som er ps. Derav alle bildene med tittelen "From an old Man's Sandbox som nå har rundet 1280 arbeider. Egentlig mange flere fordi jeg hadde en periode da jeg kunne lage opptil 16 versjoner av et bilde. Du ble vel ikke noe klokere. Men sånn er'e bare for å si det med Øystein Sunde. Roar Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Flott. En verden/hule å drømme seg bort i. Bra med bilder som får tankene til å jobbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg