zyver Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har et Hercules 9600PRO... Når jeg spiller GTA-Vice City og BF1942 henger bildet seg opp...noen ganger må jeg restarte mens andre ganger kommer jeg meg ut i Windows. Er det noen der ute som vet hva som er galt??? Noen som har opplevd det samme??? _____________________ Asus A7N8X-Deluxe Hercules 3d Prophet 9600PRO DDR-DIMM 512mb PC-3200 AMD Athlon Xp 2500@3200+ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hehe... Går sterkt ut i fra at du bruker Catalyst 3.8 driverne. De SUGER. Bytt til 3.7 og alt vil gå SMURT. Lenke til kommentar
zyver Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Brukte de som fulgte med! men hvor kan jeg laste ned 3.7? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Brukte de som fulgte med! men hvor kan jeg laste ned 3.7? da er det sikkert cat3.6 Sjekket cpu tempen din? Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har samme problemet. jeg løste det ved å klokke ned core'n.(den var på 470) den tålte ikke så mye. det hjalp. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hehe... Går sterkt ut i fra at du bruker Catalyst 3.8 driverne. De SUGER. Bytt til 3.7 og alt vil gå SMURT. Vet du hva du snakker om? des,OUT! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Catalyst 3.8 er gulle godt! Du kan derimot trippelsjekke at du har lasta ned nyeste chipset drivere, evt. drivere til andre ide kontrollere, lydkort, nettverkskort, blablabla. ^Th0mas^: spis spinat, det skal være godt hjerneføde har jeg hørt. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Varm CPU/ dårlig PSU er hva jeg tenker. Muligens ustabil RAM. Sjekk fysisk på CPU- kjøler, hvilken PSU (strømforsyning) har du? Hvor stor er den? Har du flere RAM- brikker? Prøv en og en. Lykke til :wink: Lenke til kommentar
zyver Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Har en chieftech 360W. PSU 512 mb pc3200 Får en ubegripelig feilmelding...står at har skjedd om .exe fila til spillet!! Skal reinnstallere windows i helga Skulle sette på en diskettstasjon her om dagen...men pc`n fannt den ikke??? Rart, sony med runde kabler fra microplex... Hva kan det være? Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Brukte de som fulgte med! men hvor kan jeg laste ned 3.7? da er det sikkert cat3.6 Sjekket cpu tempen din? Sapphire Radeon 9600 pro'n min slet med 3.7x driveren - maskina frøs hele tiden. Innstallerte 3.6 igjen og d ble bra! Men er det slik at 3.6 gjør cpu varm? Lenke til kommentar
zyver Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 cpu tempen ligger under 50 grader...kan komme ned i 40 på MAX kjøling=50db... Måtte du restarte eller kom du deg ut i windows??? Jeg får en snål feilmelding..skal reinstallere windows... vi ikke du ahdde samme prob.??? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Brukte de som fulgte med! men hvor kan jeg laste ned 3.7? da er det sikkert cat3.6 Sjekket cpu tempen din? Sapphire Radeon 9600 pro'n min slet med 3.7x driveren - maskina frøs hele tiden. Innstallerte 3.6 igjen og d ble bra! Men er det slik at 3.6 gjør cpu varm? Det høres meget usannsynlig ut. Da må det være noe galt som gjør at cpu brukes unødvendig mye, noe jeg betviler meget sterkt. Hva får deg til å tro at C3.6 drivere øker cpu-temp? For de som har problemer med catalyst drivere er omega sine drivere som oftest minst like gode (mine personlige erfaringer med omega 3.3 frem til nyeste.) Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg regner med at du har installert DX9.0? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hehe... Går sterkt ut i fra at du bruker Catalyst 3.8 driverne. De SUGER. Bytt til 3.7 og alt vil gå SMURT. Vet du hva du snakker om? des,OUT! ^Th0mas^ er dessverre i den oppfatningen av at hvis noe skaper problemer for han, så suger det for alle sammen. Tilbake til problemet. Jeg ser jo at du har klokket prossessoren din HØYT. Prøv å klokk ned igjen, og se hva som skjer. Hvis det er slik at du bruker de driverne som fulgte med kortet, så last ned de nyeste (3.8 ) fra www.ati.com Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Har en chieftech 360W. PSU512 mb pc3200 Får en ubegripelig feilmelding...står at har skjedd om .exe fila til spillet!! Skal reinnstallere windows i helga Skulle sette på en diskettstasjon her om dagen...men pc`n fannt den ikke??? Rart, sony med runde kabler fra microplex... Hva kan det være? Dette er faktisk sånn som kan skje hvis du klokker systemet for langt. Mye rart som blir ustabilt på høye frekvenser. Lenke til kommentar
zyver Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 er dette for høyt? -AMD Athlon Xp2500@3200+ Kan joj prøve..men jeg tviler! skader ikke å prøve! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Når du har overklokket (særlig når du har klokket såpass langt) og opplever sånne problemer, er det helt klart første bud å klokke ned igjen for å finne ut av problemene. Funker alt fint da, har du funnet feilen, enkelt og greit. Lenke til kommentar
impala_ Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Prøv å disable 8x agp i bios. Det var det eneste som hjalp til meg. Skjønner egentlig ikke hvordan det kan ha noen sammenheng med at maskinen hang seg men prøv det. 8x agp yter omtrent ingenting bedre enn hva 4x gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå