Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Electrocompeniet var det første som slo meg også, men uansett, dette var meget, meget vakkert. Bra jobba!

- Judaz -

Takker :nice:

Har flere bilder av liggende på kameraet nå, men orker ikke legge det ut enda.

Hint: katode + lyddemping *grin*

Så prosjektet er ikke ferdig... Mer kommer sannsynligvis innen noen dager.

Lenke til kommentar

INFO: Trykk på bildene for større versjon!

Her kommer bildene av det nyeste som er gjort med HTPC'n (blir aldri ferdig med modding...).

Sorry for kvaliteten, som får kassa til å se helt jæ***g ut, men det skyldes som sagt et oldtids-digitalkamera. Kassa ser helt fin ut i virkeligheten, og laget med svart spray er helt jevnt overalt.

Nok om det, to oppdateringer:

htpc%2001.jpg

og

htpc%2002.jpg

Dere ser at det er kommet (en lik vifte som den i front) i siden, for å kjøle ned cpu'n så jeg kunne fjerne den bråkete vifta som var der fra før.

Det bråker fortsatt litt, men er nå sånn at jeg ikke bryr meg.

Jeg laget en slags "tunnel" som fører lufta fra hele den store 80mm vifta rett inn mot den lille kjøleribba, av papp som er godt teipet fast. Dette var så mest mulig luft skulle treffe kjøleribba, for ellers ville mesteparten av lufta ha gått til siden for kjøleribba.

Bilde rett ovenfra:

htpc%2007.jpg

Bilde litt skrått ovenfra:

htpc%2008.jpg

Den nye bryteren foran er koblet til en grønn katode som sitter under selve kassa.

Måtte lage noen små klosser/føtter som den kan stå på for å få plass til katoden under der, og er veldig fornøyd med de.

Bilder av katoden:

I mørket, uten blitz:

htpc%2003.jpg

Bedre bilde, rett forfra:

htpc%2004.jpg

Med lyset på:

htpc%2005.jpg

I mørket, med blitz:

htpc%2006.jpg

Synes selv det ble tøft. Hva syns dere?

Er litt vanskelig å si utifra så dårlige bilder, som får finishen til å se helt grusom ut, men in real-life er den nydelig...

EDIT: (alltid noe man glemmer...) Hvis dere syns det er noe rart med skruene, så er det fordi jeg ikke gadd å skru inn alle bare for å få tatt bilder...

Og temperaturen på cpu har faktisk blitt 2'C lavere med den nye vifta :-) .

Endret av flybikesbmx
Lenke til kommentar
litt offtopic:

hvordan liker du tv-kortet fra terratec?

-s

Veldig bra!

Du kan velge mellom alle codecene som er installert for opptak!

Kan være litt knotete å finne bra codec for opptak, men jeg bruker Xvid-codecen som er helt suveren i forhold til de andre. Veldig bra bilde, og så tar den liten plass.

Mini-ITX kortet har jo ingen super prosessor, så jeg får ikke tatt opp i særlig bra oppløsning, men med Xvid-codecen blir det faktisk helt bra å se opptak i 320x240, i fullskjerm på min andre pc med 1280x1024 oppløsning. Hvis jeg har høyere oppløsning blir det litt dårlig med fps, men med en p4/amd burde det gå kjempefint.

Andre som også funker bra på HTPC'n er VCD-oppløsning i DivX, og "bedre" i WinDVR-programmet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
hvordan var det med støy på den psu'n?

Han skrev etter eller annet sted (vet ikke hvor) her at den var svært stillegående, kunne nesten ikke høres sa han...

Jeg må si meg storfornøyd med den.

Veldig stille, og bitteliten.

Godt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...