Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Edit: Brukte du dette flybikesbmx?

Var det ikke vanskelig? Har det ikke vært enklere med photoshop eller.no?

Det var faktisk veldig enkelt!

Bare å sette inn et prisme og gjøre om målene til det som er størrelsen på hardwaren...

Har photoshop, men er helt grønn på å bruke det. visste faktisk ikke an at det gikk an å lage 3D med det engang jeg...

Hvordan gjør jeg det da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!  :)

Bra prosjekt du har starta her!

Veldig bra at flere kaster seg på HTPCbølgen, så kan vi høste erfaringer og hjelpe hverandre!  :D

Hvordan skal du gøre med kjøling, noe form for luftehull i bakkant eller noe? Det er vel ikke en diskettstasjon jeg ser der til høyre i bildet? -Den har i så fall ingenting å gjøre i en HTPC! :wink:  :)

TIPS:

-Skaffe seg fjernkontroll! Kjøpe her: Vendur.com, kjøpe Ira-2 uten "case" perfekt til å moddes inn i et kabbis! Eller selvfølgelig mekken en helt selv da!

-Skaffe seg LCD, kjøpe her: Hammar.no

Bilde av IR-mottakeren Ira-2:

ira_no_close.jpg

Keep On Modding!!!!!

mvh

Audun

Tihi. :nice: Håper du tillater at jeg bruker samma plexi-front som du hadde på MediaBox.

Men navnet på min egen har ingenting å gjøre med ditt faktisk. Helt tilfeldig fant jeg på det før jeg så din "___Box"

Skal ha hull i bakkant til strømforsyninga som drar luft ut, så jeg håper at det blir bra nok. Og med en vifte i front som drar inn blir det vel sikkert overtrykk, noe som jeg har forstått skal være bra.

Hadde du lest posten min mer nøye, så hadde du fått med deg at jeg skrev "Floppydisken kommer jeg ikke til å bruke, men den fungerer da, så jeg tar vare på den." :wink:

Fjernkontroll følger med til TV-kortet jeg har valgt, så jeg håper dette skal holde... (Kommer mer om hardware ettehvert som jeg mottar det)

LCD er stilig ja(!!), men det blir ikke noe sånt med det første. Kanskje senere.

Er helt grønn på elektronikk, så hvis jeg må mekke noe sjøl håper jeg på å få hjelp...

Lenke til kommentar

[INFO: trykk på bildene for større versjon] |

------------------------------------------------------/

Etter å ha tenkt en stund på hvordan jeg skulle få hengt opp ramma til DVD'n så slo det meg plutselig at jeg kan bruke de hullene som allerede er der:

HTPC%20009.jpg

Hvis jeg kutter så jeg har litt metall rundt hullene, og så bøyer det som er igjen til sia, så burde dette bli bra. Det skal festes ved å skru skruer igjennom hullene og opp i "takplaten".

Tror det ble bra... Virker vertfall sterkt nok.

Resultat:

Ovenfra:

HTPC%20010.jpg

Fra siden:

HTPC%20011.jpg

Hva tror og syns dere?

Endret av flybikesbmx
Lenke til kommentar
Etter å ha tenkt en stund på hvordan jeg skulle få hengt opp ramma til DVD'n så slo det meg plutselig at jeg kan bruke de hullene som allerede er der

Jaja! Er bare å ta all æren selv det

Du har ikke mulighet til å feste Dvd-ramma i front da?

Ser her at det er skruehull i front på den nederste brønnen.

Tanken bare plutselig slo deg etter at du hadde lest posten min ja, *m'm* det tror vi alle på! :lol:

Lenke til kommentar

Du har ikke mulighet til å feste Dvd-ramma i front da?

Ser her at det er skruehull i front på den nederste brønnen.

Tanken bare plutselig slo deg etter at du hadde lest posten min ja, *m'm* det tror vi alle på! :lol:

Han bruker festene i siden. Du mente festene i front.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å starte å krangle, men mens du la inn posten var jeg allerede ute og kuttet i vei...

Så takk til alle som kom med tips, selv om jeg ikke brukte noen av dem :wink:

Lenke til kommentar

Mener ikke å krangle..

Det var bare litt rart..

Men men, hvordan har du tenkt å gjøre det med harddisk ramma da? Det er 3brønner, er det ikke?

Du trenger vel strengt talt ikke flere en 2, på den måten blir ikke harddiskramma så stor heller.

Lenke til kommentar
hvordan har du tenkt å gjøre det med harddisk ramma da? Det er 3brønner, er det ikke?

Du trenger vel strengt talt ikke flere en 2, på den måten blir ikke harddiskramma så stor heller.

Får vente til jeg får montert hovedkortet og TV-kortet før jeg bryr meg noe mer med den...

Er tre brønner ja.

Tror faktisk jeg må fjerne 2, så jeg bare får plass til 1. Det blir nemlig ikke mange centimeterene under TV-kortet.

Men det er mulig at jeg klarer å få resten av HD-ramma foran psu (på langs). Spørs bare hvor stor plass USB-bracketen tar...

Lenke til kommentar

I morgen tidlig klokka 0900 drar jeg på posten for å hente varene mine fra microplex:

Varenr. Ant. Art.Navn Pris inkl.mva.

FSP20050SNV 1 stk. Fortron/Source, 200W, MicroATX / SXF12V-----364,99

FG80G 1 stk. Grill, 80mm, Standard, Gull----------------------------------17,99

DISK 1 stk. Strømkabel for PC eller skjerm-------------------------------19,00

LGSTGR 1 stk. Strips, 10cm, Grønn, 10 stk.-------------------------------10,04

BTSW3 1 stk. Bryter, 12V, 30A, Ø11 hull, Sort----------------------------25,00

LLKIT 1 stk. Lian Li LED Kit, Superbright-----------------------------------88,99

KOVS2B 1 stk. Colink vifte, 29-48m³/time, 13-21 dB(A)----------------115,00

Ordre totalt: 641,01

Siden jeg kjøpte Lian Li LED Kit'et så skal jeg ikke bruke bryteren jeg fant på søppel-innleveringa. 89kr er jo ikke så mye, også får jeg noen kule LEDs som skal inn i noen små hull i plexi-fronten.

Som jeg har nevnt tidligere er jeg helt pling på elektronikk, men jeg bestilte denne bryteren.

Er det noen som kan gi meg en enkel guide på hvordan jeg skal få denne til å være på-bryteren på maskina?

Lenke til kommentar

På den bryteren du har tenkt å bruke den som 'på-bryter'. Hva mener du med det? På-bryter som skrur på maskinen?

På-bryter som gjør at du må skru på denne før du trykker inn knappen som starter maskinen?

På-bryter som du også kan skru av maskinen med? (sånn som forøvrig er på strømforsyningen)

Tror ikke du får bruk for den bryteren du har kjøpt på microplex.

Det er med det du trenger av brytere med det LianLi Led Kitet.

Lenke til kommentar
Tror ikke du får bruk for den bryteren du har kjøpt på microplex.

Det er med det du trenger av brytere med det LianLi Led Kitet.

Var ikke sikker på det selv heller, men 25kr var ikke mye så jeg tok den med i bestillinga.

Bedre formulering av spørsmålet:

Kan jeg skifte ut knappen på Power SW på LED kit'et med den knappen jeg har kjøpt? Isåfall hvordan?

Lenke til kommentar

Det går ikke, du trenger en bryter som er tilbakefjærende..

Det er ikke (etter mitt øye) den bryteren du har kjøpt der.

Tilbakefjærende er en knapp som spretter ut igjen etter at du har pusha den inn (bare for å få det på det rene)

Men det er jo mye annet kult du kan bruke den bryteren der til.. Du kan jo bruke den til å aktivere noe lys, eller.. Det er bare fantasien som stopper der gitt.

Lenke til kommentar

TRENGER SVAR!

:roll:

Skal nå begynne å kutte hull i plexiglasset, men er usikker på om jeg må gjøre det på en bestemt side...

Skal som sagt ha plexiglasset likt dette.

Er det forskjell på sidene på plexi'n?

Altså at det er en side som sprayen fester bedre på, som da skal være vendt innover???

Det er beskyttelses-plast på begge sider av plexi'n, men på den ene siden er den gjennomsiktig og på den andre er den "hvit" med skrift på.

Hvilken av sidene skal jeg spraye på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...