martiol Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har problemer med å innstallere ATI Radeon 9100 driveren under RH9. Etter innstallasjon virker alt i orden til jeg prøver å restarte X. Da får jeg beskjed om at X ikke finner noen skjerm og at den ikke finner config filen. Jeg er relativt noob og lurer på hvor jeg finner config filen eller et x config program. Hvis noen har en grei måte å løse problemet på (Gjerne før innstallasjon) hadde dette vært fint. MVH martiol Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Fila heter /etc/X11/XF86Config, eller /etc/X11/XF86Config-4. Editer denne med din favoritt-editor(vim, emacs, pico/nano, whatevah) og fiks feilen Lenke til kommentar
martiol Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Ok takk. Vet noen om et verktøy jeg kan kjøre for å generere denne på nytt (ikke i x)? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Vet noen om et verktøy jeg kan kjøre for å generere denne på nytt (ikke i x)? Det skulle jeg også gjerne hatt. Heldigvis fikk AMDfan redigert min config... Lenke til kommentar
Stim Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 I Redhat 9: So root bruker kjører du: /sbin/init 2 Deretter kjører du (Også som root) redhat-config-xfree86 Her har du 2 foldere. Skal du fikse noe manuelt velger du folder #2 (Advanced). PS init 2 er vedlikeholds initen. Her kan du fikse disk partisjonene dine om du har trøbbel. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 GFX i linux er STRESS, jeg har aldri fått det til å funke, verken på pcen min med nvidia geforce2, eller på laptopen med ati radeon mobile 9000 eller hva det var... Stressy :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå