Gå til innhold

OL i Oslo / Norge 2022 - En vill ide eller ... ?

Gjest Slettet+9871234

Stem over ulike alternativer  

54 stemmer

1. 1. Hva er din innstilling til alternativ?

• Oslo
      5
    • Lillehammer
      0
    • Tromsø
      2
    • Tredelt
      1
    • Nei til OL
      46

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Derfor har jeg lansert et kompromiss, og selv om jeg i overkriften spør om det er en vill ide, så er det seriøst ment.

Jeg er heller ikke for et dyrt OL i Oslo. Et slik kompromiss kunne jeg akseptert, men så langt ser jeg ut til å være alene om dette alternativet. Det er vel også for sent og ville heller ikke blitt akseptert av IOC.

Nå vil regjeringen allikevel fremme sitt forslag for stortinget slik jeg har forstått det. Man kunne jo prøvd med digital avsteming blant folket. Det ville også vær en første test på mer direkte demokrati.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare innrømme at dette er et forslag for at sinte / butthurt nordlendinger skal bli tilfreds og ikke har noe som helst med økonomi å gjøre?

Som en såkalt butthurt nordlending er jeg godt fornøyd med å slippe unna OL her i Tromsø. Tromsø har ikke infrastruktur til å arrangere noe i størrelsesorden.

Men skal ærlig innrømme at jeg synes det bortkasta penger uansett hvor i landet det arrangeres.

Så stemte "Nei" i pollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan du ikke bare innrømme at dette er et forslag for at sinte / butthurt nordlendinger skal bli tilfreds og ikke har noe som helst med økonomi å gjøre?

Det er ikke riktig. Selvsagt har det noe med økonomi å gjøre. Det er vel derfor de fleste også er imot et rent OL i Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

OL kommer uansett til å bli dyrere enn planlagt.

Argumentet med at man utvikler bydeler i Oslo er i beste fall komisk. Kan man ikke gjøre dette uten OL? Mange av kostnadene ved et OL er dessuten ikke knyttet til utvikling av infrastruktur og bydeler, men vakthold etc.

Det burde gå an å utviklet Groruddalen uten et OL, men politikere våger ikke prioritere slike saker, for andre saker gir mer uttelling ved stemmeurnene. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Jeg mener at kostnadene til et slikt tredelt arrangemnet vil kunne presses godt under 10 miliarder kroner mot det nåværende anslaget på 35 milliarder.

Jeg tror dette er altfor optimistisk. Det vil til og med kunne bli dyrere. OL er rett og slett et pengesluk for vertsnasjonen, og det fremstår som lite gjennomtenkt å bruke så mye penger på lek og moro når verden er i en økonomisk krise.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Et slikt vanvittig pengesluk er jo nødt til å ha veldig bred støtte i folket ja, men OL generelt har blitt mer og mer uspiselig de siste årene med oppførselen som IOC medlemmene utviser. Jeg vil si at pr. idag er OL's verste fiende IOC medlemmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...