Gå til innhold

Windows 2000 installeringsproblem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger hjelp av noen kloke hoder med et problem.

Jeg skal legge inn win2k på en P3 600MHz som tidligere har hatt win98se.

Når jeg setter i win2k cd'n så booter den opp og begynner å legge inn noen filer, men den henger med når jeg får beskjed om å trykke enter for første gang (før lisensavtalen). Dette skjer hver gang uansett hvilken cd-rom, ide kabel og minnebrikker jeg bruker.

Det samme problemet oppstår med winxp, men ikke med ny install av win98se.

Jeg prøvde å sette disken i en annen maskin for å få den til å legge inn win2k fram til første reboot (sånn at den bare har kopiert over filer til disken) og det gikk fint (så disk og cd fungerer). Men når P3 maskinen bootet opp så ble den bare ferdig med den første progress bar'en (den hvite på svart bakgrunn) før den hang seg.

Som en siste utvei tok jeg ut alle tillegskort i maskinen, men til ingen nytte.

Er det noen som har vært ute for samme problem før eller har en løsning?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å formatere disken før du starter installasjonen.

Det har jeg prøvd, både formatert med fat32 og ntfs.

Ta å flash opp bios til nyeste versjon. Har hatt akkurat samme problem, fikset det med biosoppgradering. Har opplevd maskiner som ikke engang kan boote fra en W2K-cd i det hele tatt, men alt ble ok etter oppgradering.

Virker som en god ide, men (det måtte være et "men"!! :evil: ) datamaskinen er en gammel targa og jeg har ingen anelse om hvilken modell det er, det står ikke noe nyttig på hovedkortet eller på kabinettet (bare at den er i power line serien).

Så hvis noen kan si meg en glup måte å finne bios til hovedkortet så har jeg troen på at dette kan være løsningen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...