Skrujernet Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Hei, er 20år og skal kjøpe bil. Lurte på om det lønner seg for meg å sette denne bilen på foreldre slik at forsikringen blir billigere? Er også slik at vi har et gammelt skrap av en bil stående i garasjen som bruker i ny og ned, som garantert er rimelig å forsikre. Da er det vel lønnsomt at mor står bak ny bilen min mens står på forsikring på den gamle slik at jeg opparbeider meg bonus? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 sjekk forsikringsprisene, men å sette den dyre på mor, og ha den billige på deg selv fungerer fint det, bare sørg for at den dyre forsikringen blir riktig (altså fører under 23). Nå er jo ikke dette helt "kosher", du kjører en bil i noen andres navn. Men det er veldig vanlig i Norge og andre land. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Rent juridisk tror jeg ikke det er noe i veien for å sette forsikringen på foreldrene. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Du må i alle fall lese godt gjennom forsikringsvilkåra, berre for å være heilt sikker på at du ikkje får redusert utbetaling eller høgare egenandel når det er ein anna fører enn forsikringstegneren som hovedsaklig bruker bilen. Men normalt sett så trur eg det går bra å gjere det på denne måten, for deg vil det alltid være lønnsomt å få nokon andre til å ta risikoen for bonustap. Spørsmålet er om din mor er villig til å ta kostnaden ved at du kræsjer. Det vil også være greit at dere avtaler på forhånd kva som skjer dersom du kræsjer, blir du med å dekke bonustapet, eller forsikrer du då bilen på deg for å få det billigast mulig? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Bilen må også være registrert på forsikringstaker, det vil si at du må være registrert eier av bilen du forsikrer, og den som forsikrer din bil må være registrert eier av den. Lenke til kommentar
Hadehade Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Sett mor som eier og deg som medeier. Endret 9. juli 2014 av Hadehade Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Rent juridisk tror jeg ikke det er noe i veien for å sette forsikringen på foreldrene. Det er ett krav fra gjensidige i hvertfall om at forsikringstaker skal buke bilen over 50%. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Rent juridisk tror jeg ikke det er noe i veien for å sette forsikringen på foreldrene. Det er ett krav fra gjensidige i hvertfall om at forsikringstaker skal buke bilen over 50%. Det er vel rimelig vanskelig å kunne finne ut av uansett. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Rent juridisk tror jeg ikke det er noe i veien for å sette forsikringen på foreldrene. Det er ett krav fra gjensidige i hvertfall om at forsikringstaker skal buke bilen over 50%. Det er vel rimelig vanskelig å kunne finne ut av uansett. Spørs det Om forsikringstaker bor og jobber i Oslo, mens bilen brukes daglig i Trøndelag. Med dagens overvåkning er det ingen problem å finne ut dette. Bare å kontakte ett bomselskap og få passeringslogger Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Rent juridisk tror jeg ikke det er noe i veien for å sette forsikringen på foreldrene. Det er ett krav fra gjensidige i hvertfall om at forsikringstaker skal buke bilen over 50%. Det er vel rimelig vanskelig å kunne finne ut av uansett. Spørs det Om forsikringstaker bor og jobber i Oslo, mens bilen brukes daglig i Trøndelag. Med dagens overvåkning er det ingen problem å finne ut dette. Bare å kontakte ett bomselskap og få passeringslogger Disse paseringene er vel sensitive etter hva jeg vet og utleveres vel ikke til andre en kunde. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Gammelt skrap trenger ikke nødvendigvis å være billigere å forsikre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå