sfanett Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 jeg har dette modemet Zyxel P-2812HNU-F3 og så har jeg ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 Router jeg har en win server som trenger tilgang til UPnP dette fungerte fint til Telenor gjorde en oppdatering til modemet snakket flere ganger med Telenor om dette dem sier dem ikke har gjort noe så kjøpte jeg asus routern men den har helder ikke og nok støtte for UPnP så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. plan var kunne få tilgaang til servern hvorsom helt i denne verden og nu sier server den ikke finne portene som er åpnet på modem eller router port 80 og 443 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hva trenger du uPnP til? For å få tilgang til serveren utenfra kan du enten bare bruke port forwarding om du kun trenger tilgang over en port (port må også være åpnet i WinFirewall på serveren), eller du kan legge serveren i en DMZ-zone, eller VPN (mener N66U har dette innebygget). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvis router-produsenter har droppet UPnP-støtte er det en bra ting. For UPnP er en uting fra et sikkerhetsmessig perspektiv. Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 jeg vet ikke. jeg har åpnet portene som trenges og vet helder ikke hva jeg skal gjøre få den på nett. har gjort alt server bet meg om. bruker Windows Server Store Essentials 2008 r8. og tester lit på Windows Server Essentials 2012 og 2012r2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Du må nesten si hva du har gjort i detaljer.. Bilder etc hjelper.. Både av routeroppsett (ikke vis ekstern IP) og det har du gjort på serveren. Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 hehe med Essentials den setter det opp selv det på server. lokalt fungere det. men jeg tenker også utvide serven til noe mer kanskje ha et domene der med webside. i samme slengen trenger man fast ip til dette her? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Som stigfjel nevner UPnP er noe som ikke bør benyttes. Selv har jeg en firewall/router som jeg åpner de porter som jeg vil den skal åpne. Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 det har jeg gjort men nu har jeg bare gitt opp ha det i bringe Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Da har du gjort det feil! Følg Telenor's egen guide Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 sånn bildne vises nu så er ikke modemet i bringe modus. asus er bare nu som en eksra router for den er bedre fart på den enn modemet er. men får feilmedlinger for det fra server når den står i bringe modus Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 sånn bildne vises nu så er ikke modemet i bringe modus. Why? Kan du ikke bare sette den i bridge? Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 jeg kommer nu ikke noe lengere i bringe modus og komme helder ikke noe lengere med server med asus router. før modemet ble oppdatert av Telenor så fungerte server. jeg vet ikke mer hva jeg skal gjøre derfor prøvde jeg her spørre Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 I bringe modus så kommer du nok ingen vei, nei... Men i bridge modus derimot, så løser du hele problemet... Hva er problemet med å bridge Zyxelen? Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 da er modemet i bringe modus her er feil som kommer opp på server se bilde Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Flott! Da kan du glemme Zyxelen fra nå.. Nå er det Asusen som gjelder..... Da forwarder du de portene serveren trenger til serverens IP adresse... Men ingen av de portene du har lagt inn allerede, er nødvendige strengt tatt... Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 takk så mye. er det i brannmuren jeg skal sette åpne porter server? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 RDP bruker port 3389 og ikke 3388 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 takk så mye. er det i brannmuren jeg skal sette åpne porter server? Nei. Du har jo allerede gjort det der du skal i følge bildet ditt... Hva er det som eventuelt ikke fungerer nå? Hva slags server er det snakk om? Lenke til kommentar
sfanett Skrevet 9. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2014 RDP bruker port 3389 og ikke 3388 er bare en taste feil men ser jeg trenger ikke åpne denne porten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå