Mekkeren Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har et skjermkort med navnet hercules 3d prophet 4500. dette er vel kansje 2-3år gammelt nå(64mb minne). er et 9600kort over dobbelt så bra som det jeg har? f.eks sapphire raedon 9600 M/ 256mb minne til 1273kr på komplett. og er et 9800 kort mye bedre enn dette igjen. eller er det lite forskjell sånn som cpu priser?, og man får mindre fårt pengene ved f.eks og kjøpe et dyrt raedon 9800 til kansje 3.000.-kr er ikke dette veldig dyrt da? jeg Syns ihvertfall at og gi over 1.500kr for skjermkort er mye da. Takker for svar Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Skal du ha grei ytelse en stund framover bør du ihvertfall gå for 9600 PRO. Og ja, det er stor forskjell opp til 9800. Men det aller raskeste på markedet gir alltid relativt lite for pengene, fra Ati er dette for tiden 9800XT. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 vil nå si at 2800kr kr for en 9800pro er meget mye for pengene. det er en del forskjell på 9600pro og 9800pro ytelses messig. men om man ikke gamer mye kan jo 9600 være ett fint alternativ. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 vil nå si at 2800kr kr for en 9800pro er meget mye for pengene. det er en del forskjell på 9600pro og 9800pro ytelses messig. men om man ikke gamer mye kan jo 9600 være ett fint alternativ. 9600pro gir da fullt ut akseptabel fps i alle dagens spill og sikkert ok fps en stund fremover også...så det kan nok i aller høyeste grad brukes av folk som gamer mye Koster penger oxo å kjøpe high end..selv om high-end korta "varer" lengre. Jeg personlig kjøper stortsett altid mellomsegment-kort, mest for penga og holder vanligvis et år til halvannen års tid, før de hotteste titla knekker kortet (og da henger gjerne CPU osv også litt igjen..). Lenke til kommentar
hda Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 vil nå si at 2800kr kr for en 9800pro er meget mye for pengene. det er en del forskjell på 9600pro og 9800pro ytelses messig. men om man ikke gamer mye kan jo 9600 være ett fint alternativ. Ikke allverden når en tenker på at jeg fikk ett 9600PRO+19"Samsung 957p for 2650. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg selv har et geforce (1) med 32mb som jeg har hatt i 3 1/2 år nå. Det holder fortsatt mål med dagens spill, kan faktisk spille battlefield1942! :o ...så lenge det ikke er mer en 2 inni gamen vel å merke ellers så fungerer det utmerket til spill som minesveiper og pinball3d o.l. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Long story made short Det kortet som gir deg mest for pengene (målt i ytelse/kr) idag er 9600PRO. Det er hevet over en hver tvil. "Ikke-Pro"-utgaven leverer også ganske bra ytelse til noen hundrelapper mindre, men det er pro-utgaven jeg vil anbefalle. Videre vil jeg anbefalle deg i de fleste tilfeller til å kjøpe et kort med 128MB minne isteden for de med 256MB. Dette fordi på mange av disse kortene (m/256MB) har man brukt dårligere minne, og man får da ofte langt dårligere ytelse enn med et 128MB-kort. Med andre ord: Salgstriks/reklamestunt. Legg merke til at dette neppe gjelder på high-end-markedet (Radeon 9800 og Geforce FX5900). Ellers vil jeg også tipse deg til å ligge langt unna "Geforce FX"-serien til Nvidia. Disse kortene leverer dårligere ytelse enn "Radeon 9xxx"-kortene fra ATI - i alle segmenter/prisklasser. Du vil merke en enorm forskjell på grafikken, hvis du bytter fra ditt 3-4 år gamle Geforce-kort til et "Radeon 9600PRO"-kort. Det er en sikker vinner! Lykke til med kjøpet av nytt kort! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Men, har han et 3-4 år gammel grafikkort, så har han kanskje like gammel pc? Og har du det, så tjener du i det hele tatt LITE på å oppgradere skjermkortet. Hva er dine specs? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Men, har han et 3-4 år gammel grafikkort, så har han kanskje like gammel pc? Og har du det, så tjener du i det hele tatt LITE på å oppgradere skjermkortet. Hva er dine specs? Sant så sant, dersom det stemmer.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei jeg har også merket det at mitt gamle kort på 64mb holder også mål til det aller meste faktisk! kjører stort sett alle de nye spillene i dag glatt så lenge oppløsning ikke er over 1024x768 pix, og det ikke er for mye som skjer i spillet. når det f.eks kommer mange soldater i et området med meget bra grafikk i f.eks return to castle wolfenstein så små hakker det bittelitt. men greit nok. tror nok at et 9600 kort M 256mb minne må være nok i massevis vel. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Tja min pc er vel ikke akkurat et monster nei. men Skal kjøpe ny etter jul en gang, da skal jeg ha raedon 9600 tenkte jeg. Pc jeg har nå har bare 256mb ddr ram, 64 mb skjermkort, 1.2ghz cpu. men det funker til det meste faktisk. men den begynner og bli ustabil og sliten. så jeg skal ha ny snart. har holdt på med for mye utprøvelser av ting og tang, så antar den tar kvelden snart. . Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 I nåværende situasjon holder ikke mitt kort jeg har et Nvidia Geforce MX 440 og det er lusent. En ting overrasket meg: Max Payne fløyt utrolig bra og grafikken var suveren :-? Alastor burde jeg kjøpe meg et Powercolor Radeon 9800 Pro, er det et bra kjøp? Prisen er jo forholdsvis bra da! Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå