Guro_ Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Min kjære mor fyller 60 år i desember, og i den sammenheng har hun lyst å ta med familien på ferie i julen. Vi blir 8-10 stk; en liten gutt på 4 år, og resten er fra 19 år og oppover. Jeg vet at det er et ønske å dra et sted varmt. I tillegg hadde det vært fint å reise et sted som ikke har så alt for lang reisetid (ikke mer enn 6-7 t), så i utgangspunktet Europa. Veldig gjerne nært havet. Så spørsmålet mitt er, har dere noen gode forslag til hvor vi kan dra? Gjerne noen helt spesifikke steder, og gjerne si hvis noen har leid et hus et sted som de var veldig fornøyd med! (Og hvis noen har sett noen billige flybilletter til varme steder i Europa fra Stavanger eller Oslo i desember, så gjerne gi beskjed om det og! Hehe) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 I selv Europa får man ikke steder som er varme i julen. Man kan få gode stunder i solveggen sør i Spania, men skikkelig varme og bading kan man ikke regne med. Innen den avstanden dere er villige til å reise har man også: -Kanariøyene: Fint i luften om dagen, kjølig om kvelden. Basseng må være oppvarmet og man må være herig for å bade i sjøen. Mye nordmenn. -Aqaba: Fint i luften om dagen, kjølig om kvelden. Basseng må være oppvarmet og man må være herig for å bade i sjøen. Fantastiske utflukter. -Dubai: FInt både i luft og vann. Mye bling og luksus å se på. Ikke "syden" så man bør passe seg for hva man gjør hvor for å unngå problemer. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg ville tenkt på et sted i Hellas som Rhodes. Der er det veldig varmt, selv om vinteren. Du vil få sommerfølelse der og. Et minus er at det er mange lommetyver der og sånne ting så siden det er så mange med ville jeg også tenk på Tyrkia som Istanbul og Bodrum. Det er det samme der og, men som jeg vet ikke så mange. Det er masse svindlere der så hold dere til buss hvis det skal reise rundt og IKKE kjøp noe på veien. Det er bare dårlig mat og man må forvente å bli syk. Jeg er litt uenig med robertaas når det gjelder Dubai. Ja, det er fint med luft og vann der, men det er i en ørken. Det kan bli ekstremt varmt fra oss så langt oppe. Det vil også ta litt lenger tid en det dere ville ha. Det samme med Kanariøyene. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Rent objektivt viser ikke tallene at Rhodos er så veldig varm om vinteren. Skal dere absolutt være innen Europa er Kypros beste valg når det gjelder klima. Rhodos 10-14 grader luft, 7 timer sol, 16 i vannetMallorca: 12-15 grader luft, 7 timer sol, 16 i vannetKypros: 13-17 grader luft, 8 timer sol, 20 i vannetGrand Canaria: 18-20 luft, 8 timer sol, 20 i vannetAqaba: 7-17 i luften, 9 timer sol, 21 i vannetDubai: 19-25, 9 timer sol, 26 i vannet Dubai er helt ekstremt om sommeren, men om vinteren er det som en fin norsk sommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Enig med robertaas her, eneste som kan være brukbart rundt Middelhavet midt på vinteren er Kypros, og selv da skal man ikke ha forventninger til noe i nærheten av norsk sommer. Innenfor 6-7 timer er Kanariøyene aktuelt. Personlig vil jeg, for reise med sol og varme som mål på denne årstiden, lagt på noen timer flyreise og dratt til Florida. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Playa del Americas og Los Christianos på Tenerife burde passe bra. Som regel ganske bra vær om vinteren og fine strandpromenader for oss rundt 60. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå