Gå til innhold

Hjelp med ip cam setup opp mot ftp server

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har satt opp et kamera som jeg gjerne vil gjøre slik at opptakene lagres på ftp serveren. Jeg vet hvordan, men får det ikke til.

Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal skrive inn.

Jeg har både ip kamera og ftp serveren på samme nettverk. En datamaskin hoster ftp-en.

https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=post&section=post&do=new_post&f=254#

Her kan du se hva jeg må skrive inn på ip kamera instillingene.

Ip adressen til ftp serveren er som default: 127.0.0.1 og port nummer 21.

Da må vel adressen være. ftp://127.0.0.1 og så port 21

Jeg lagde en bruker med navn maja og med passord.

Hva jeg skal jeg skrive inn der jeg skal velge folder til videoene. Jeg har ingen home folder, men har en mappe som heter "ipcam".

skal jeg da skrive i denne instillingen /ipcam ?

eller hvordan gjør man det?

post-313379-0-47599400-1404833348_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

127.0.0.1 er ihvertfall feil IP adresse, dette er "denne datamaskinen". Dvs at alle maskiner har 127.0.0.1 som adresse og brukes kun av den ene maskinen selv til testformål.

Du må finne IP til din egen pc (Start -> Kjør -> ipconfig). Utifra Screenshot ser det ut som du har IP i 10.0.0.X, der den siste er til din PC.

Lenke til kommentar

Ok, men er det ikke sånn at jeg kan bruke datamaskinens ip når jeg er inne på mitt eget nettverk og deretter bruke routerns ip adresse med portforwading av port 21 når jeg skal se utenfor nettverket mitt?

Og hva med de mappene? Hvordan skal jeg gjøre med / ?

Lenke til kommentar

Ok, men er det ikke sånn at jeg kan bruke datamaskinens ip når jeg er inne på mitt eget nettverk og deretter bruke routerns ip adresse med portforwading av port 21 når jeg skal se utenfor nettverket mitt?

Og hva med de mappene? Hvordan skal jeg gjøre med / ?

Du må hvertfall bruke din interne IP (Som antagelig er en 10.0.0.X adresse i dette tilfelle).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...