maestr0 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Er det noen "regel" for hvor stor sidevekslingsfilen din bør være? Jeg mener i forhold til hvilken hardware du har osv. Min står på "Systemstyrt størrelse" i WinXp. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Fast størrelse gir bedre ytelse (dvs. maks. og min. på det samme). Hvor stor den "skal" være kommer an på OS og mengde RAM, men rundt 1GB skulle være greit. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Ok, jeg har systemet på en 6GB stor partisjon (WDC 80GB 8MB cache). Har 512 DDR minne (2700), og Win Xp (som sagt). Anbefaling ? Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Ok, jeg har systemet på en 6GB stor partisjon (WDC 80GB 8MB cache).Har 512 DDR minne (2700), og Win Xp (som sagt). Anbefaling ? Btw: Har litt over 3GB ledig plass... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 1GB skulle være greit til 512MB RAM. Det er ikke så dumt å ha den på en egen partisjon. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Hmm, en egen partisjon for sidevekslinsfilen ? Dette har jeg aldri hørt om før... Fordeler ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det hindrer at sidevekslingsfilen blir fragmentert, det vil føre til dårligere ytelse. Det aller beste er en egen partisjon på en annen disk enn systemdisken. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Anbefalt størrelse er 2,5 x RAM. Altså 1536 MB for deg med 512 MB RAM. Jeg bruker visstnok 1151 MB virtuelt minne. Trodde jeg hadde skrudd det av. Selv har jeg 768 MB RAM, og virtuelt minne blir litt poengløst, men enkelte applikasjoner krever så så mye virtuelt minne. Prøv deg litt fram. Kan ikke skjønne at man trenger 1,5 GB med virtuelt sviiiiintregt minne. Som læreren vår i nettverksdrift så fint sier det: 'Forskjellen i aksesstid mellom RAM og harddisk er jo som et sekund i forhold til et døgn'. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Anbefalt størrelse er 2,5 x RAM. Nja, det er mange forskjellige anbefalinger ute og går. Har du nok ram kan du egentlig kutte ut hele greia. Men det vil kanskje være nødvendig med litt fikling i registeret slik at windows bruker mindre minne til caching av programmer feks. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Anbefalt størrelse er 2,5 x RAM. Nja, det er mange forskjellige anbefalinger ute og går. Har du nok ram kan du egentlig kutte ut hele greia. Men det vil kanskje være nødvendig med litt fikling i registeret slik at windows bruker mindre minne til caching av programmer feks. Var ikke helt ferdig med innlegget mitt der Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Var ikke helt ferdig med innlegget mitt der Du skal trykke "OK" først etter at du er ferdig Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvor stor sidevekslings fil bør jeg ha? Jeg har 1GB ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå