Gå til innhold

Her er de billigste ståhjulingene


Anbefalte innlegg

Mye rare meninger her.

Jeg jobber til daglig med uføre som bruker "rulator" som det eneste framkostmiddelet og vet at flere av dem vil trolig gå til innkjøp av en slik doning.

Noen vil desverre ikke kunne ta i bruk denne pga ustabilitet, men av de uføre som faktisk får til å stå ganske så bra vil jeg tro at dette vil bli noe som de vil sette stor glede på.

 

Mange gode bruksområder også, feks postbudet kan ta nytte av disse og mange andre tjenester / arbeidsplasser kan sikkert bruke dem også (flyvertinner og piloter som må rekke fra en terminal til en annen for å gi et eksempel )

 

Der har du dine egne poeng/eksempler, og ja, de er gode. Jeg så at punktene jeg kom med med stor sannsynlighet ikke var de eneste mulige, der av kom jeg med punkt 6 hvor andre kunne fylle ut sine eksempler (og gjerne legge til så mange punkter de ville).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

3. Angst for fysisk aktivitet

 

Så de som kjører \ tar buss hver dag til skole \ jobb ol, har angst for fysisk aktivitet? :p jaja, tror ikke posten din var helt gjennomtenkt.. :)

 

Jeg kunne absolutt ha tenkt meg en Segway. Men behovet er ikke såpass stort, så da kommer det en del andre ting forran i køen .. :D

 

 

Her fortolker du kommentaren min, som enkelte andre her inne. At det er rom for å misforstå meg, den ser jeg :hm:

 

Ok, jeg skrev ikke at de som kjøper en slik doning MÅTTE passe et av mine punkter, der av kom jeg altså med punkt 6 også som du kan fylle ut selv (og kom gjerne med flere punkter). Har allerede fått gode eksempler fra andre her, da uten at det ugyldiggjør muligheten for at mine punkter treffer en del mennesker der ute ...

 

Ellers synes jeg sammenligningen din heller var noe dårlig. Hvis man tar bussen til noe som ligger 300 meter unna, og ikke kan skylde det på helsemessige eller andre praktiske årsaker, så ja, da vil jeg påstå at man må ha noe som ligner angst for fysisk aktivitet. Det samme gjelder for denne segwayen. Altså at HVIS man kjøper den fordi man ikke gidder eller orker å gå over korte avstander, så ...

Lenke til kommentar

Synes det blir feil at man skal rakke ned på folk som kjøper en sånn dings.

 

Skal man sammenligne absolutt alt mot fysisk aktivitet eller andre ting, så blir det jo helt kaos

Jeg tar feks heisen på jobb mer eller mindre hver dag. pga jeg ikke orker trappene. Har ikke akkurat angst for fysisk aktivitet av den grunn..

 

 

Ellers bor jeg vel sikkert rundt <700-1km fra butikken, men enda tar jeg bilen bort.. :p Slapp, kanskje, men har ikke angst.

 

Men ja, folk har tydligvis forskjellige meninger om det. :) Et moro leketøy i mine øyner hvertfall.

Lenke til kommentar

Synes det blir feil at man skal rakke ned på folk som kjøper en sånn dings.

 

Skal man sammenligne absolutt alt mot fysisk aktivitet eller andre ting, så blir det jo helt kaos

Jeg tar feks heisen på jobb mer eller mindre hver dag. pga jeg ikke orker trappene. Har ikke akkurat angst for fysisk aktivitet av den grunn..

 

 

Ellers bor jeg vel sikkert rundt <700-1km fra butikken, men enda tar jeg bilen bort.. :p Slapp, kanskje, men har ikke angst.

 

Men ja, folk har tydligvis forskjellige meninger om det. :) Et moro leketøy i mine øyner hvertfall.

 

Men les nå hva jeg skriver. HVIS er et nøkkelord her, og KAN er et annet. Jeg påstår ikke at alle de som bruker 55000 på en slik doning MÅ passe et av mine punkter. Der av PUNKT 6 :dontgetit: (Leketøy, hobby, helsemessige årsaker ...)

 

Ellers kjenner jeg meg igjen i kjøring til butikk (men nå er det litt vel tungt for en noe eldre kar med en ømtålig rygg å bære 4-5 bæreposer selv de tja, 500 meterne hjem). På jobb tar jeg heisen en gang opp (men går ned igjen) da det er snakk om 8 etasjer og jeg allerede har gått en del. Alt med måte altså. Og jeg ser selvfølgelig poengene til de som legger fram helsemessige årsaker til innkjøp av en segway. Men 55000 (når det finnes billigere) ...?

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Folk må nå få bruke de "hardt" opptjente kronene sine på hva de vil.

 

Jeg personlig synes Segway og den typen fremkomstmiddel er både dritstilige og helt tåpelig dustete.

 

Jeg ville aldri brukt 55k på en sånn, 5k kanskje...

 

Det som bekymrer meg mest er folk på slike som:

 

1. Ikke vet å håndtere de.

2. Ikke har fysikk til å bruke en, det krever jo faktisk litt bevegelighet tross alt.

 

En viss form for opplæring hadde vært på sin plass og gjerne påbud om ringeklokke på de. Og selvfølgelig. Det kommer til å blå påkjørsler og ulykker, men vi får håpe de blir holdt på et minimum. Uansett, Segwayføreren er ansvarlig, og de burde også måtte tegne ansvarsforsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk må nå få bruke de "hardt" opptjente kronene sine på hva de vil.

 

Jeg personlig synes Segway og den typen fremkomstmiddel er både dritstilige og helt tåpelig dustete.

 

Jeg ville aldri brukt 55k på en sånn, 5k kanskje...

 

Det som bekymrer meg mest er folk på slike som:

 

1. Ikke vet å håndtere de.

2. Ikke har fysikk til å bruke en, det krever jo faktisk litt bevegelighet tross alt.

 

En viss form for opplæring hadde vært på sin plass og gjerne påbud om ringeklokke på de. Og selvfølgelig. Det kommer til å blå påkjørsler og ulykker, men vi får håpe de blir holdt på et minimum. Uansett, Segwayføreren er ansvarlig, og de burde også måtte tegne ansvarsforsikring.

 

Enig i alt du skriver her. Strengt tatt burde det jo dine bekymringer og ønskede påbud også gjelde sykkel ...

 

Min kommentar var altså en refleksjon over hva som KUNNE være årsaken til innkjøp av en slik doning til 55000. Jeg kjenner meg igjen i i hvert fall tre av de punktene jeg selv kom med.

 

Til slutt. Jeg synes faktisk det er litt morsomt med slike nye ting i dagliglivet, så fremt det ikke er til ulempe for noen. Behøver ikke eie ting selv, men ha glede av å se andre i besittelse/bruk av disse, uansett hvor sprøtt eller unødvendig jeg synes det må være :D

Lenke til kommentar

 

Mye rare meninger her.

Jeg jobber til daglig med uføre som bruker "rulator" som det eneste framkostmiddelet og vet at flere av dem vil trolig gå til innkjøp av en slik doning.

Noen vil desverre ikke kunne ta i bruk denne pga ustabilitet, men av de uføre som faktisk får til å stå ganske så bra vil jeg tro at dette vil bli noe som de vil sette stor glede på.

 

Mange gode bruksområder også, feks postbudet kan ta nytte av disse og mange andre tjenester / arbeidsplasser kan sikkert bruke dem også (flyvertinner og piloter som må rekke fra en terminal til en annen for å gi et eksempel )

 

Der har du dine egne poeng/eksempler, og ja, de er gode. Jeg så at punktene jeg kom med med stor sannsynlighet ikke var de eneste mulige, der av kom jeg med punkt 6 hvor andre kunne fylle ut sine eksempler (og gjerne legge til så mange punkter de ville).

 

 

Nå var egentlig ikke innlegget mitt ment som en direkte kritikk til dine synspunkter , men hovedårsaken til at du har fått mye pepper er nettopp måten du ordla deg på i innlegget , hadde du droppet 1 , 2 , 3 etc og heller formulert det noe annerledes tror jeg ikke like mange hadde reagert.

 

Det er heller ikke noen tvil om at det er mange som absolutt ikke har behov for dette produktet som kommer til å kjøpe det , om det er fordi de har for mye penger , er late eller rett og slett har lyst på noe "kult" vet jeg ikke , men det er ikke noe som bekymrer meg nevneverdig.

Lenke til kommentar

En sykkel har hvertfall bremser og de fleste som sykler har nogenlunde kontroll på sykkelen. Uansett mener jeg en syklende skal holde seg til enten sykkelbaner eller veibanen, på fortau bør de stige av og gå i stedet.

 

En ståhjuling derimot er det visst helt greit at skal få rulle rundt på fortau, blant fotgjengere .. og det er visst anbefalt at ståhjulingførerene bør bruke hjelm. Vil det i grunn si at alle fotgjengere også bør bruke hjelm da? Og helst ryggskinne, leggbeskyttere og albuebeskyttere ... nedrent bakfra av en ståhjuling.

 

De kan visst også ha en maksimal vekt på 70KG, samt toppfart på 20km/t og i tillegg ha maksimal bremselengde på 3,3m. 70KG i 20km/t over 3,3m.. gjerne bakfra, det høres vondt ut.

Lenke til kommentar

De kan visst også ha en maksimal vekt på 70KG, samt toppfart på 20km/t og i tillegg ha maksimal bremselengde på 3,3m. 70KG i 20km/t over 3,3m.. gjerne bakfra, det høres vondt ut.

Heh ja. Bare tenk deg samme scenario, bare at det er en sykkelist som kommer i 50km\t+ som er 80-90kg+ rett i ryggen :)

 

Segway har forøvrig også bremser.. Hvorfor du mener at de har en maksimal vekt på 70kg er for meg en gåte, da det er ekstremt mange forskjellige modeller. Sett flere personer som er godt over 100kg som kontrollerer disse relativt lett.

 

Men ja, krever selvsagt litt trening.. men det gjelder vel så si det meste av kjøretøy.

Lenke til kommentar

Merko.

 

Nå sa jeg da at syklister bør holde seg på sykkelbane eller i veibane også. Og det som følge av at de faktisk oppnår høyere hastigheter enn en ståhjuling. Du selv sier jo 50km/t+.

 

Og hva angår ståhjuling (merk at jeg sier ståhjuling, ikke "Segway" spesifikt) og diverse krav til disse etter det jeg har lest.. så kan egenvekta på de være opp til (eller som jeg sa, maksimalt) 70KG. Toppfarta skal være begrenset til 20km/t og maksimal bremselengde er 3,3m.

 

jeg vil ikke ha 70KG ståhjuling med 100KG person oppetter hælen min. Ei heller over foten min, eller i fleisen.

Lenke til kommentar

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

Dette innlegget beviser atter en gang at misunnelsesdriften hos mange er sterkere enn kjønnsdriften.

 

For min egen del lurer jeg på å skaffe meg en slik, jeg har romslig økonomi, er relativt glad i teknologi, synes det er kule saker, OG ser praktiske bruksområder i hverdagen.

Jeg har dog ingen angst for fysisk aktivitet, jeg er nok mer aktiv enn gjennomsnittsinnbyggeren her i landet.

 

"Det er blitt vanlig på bruke 40k på sykkel?" Hvor da? I bærum?

Dette er trolig et forsøk på å få frem et poeng.

Vanlig er det ikke, men det er ikke direkte uvanlig heller.

 

Det som bekymrer meg mest er folk på slike som:

 

1. Ikke vet å håndtere de.

2. Ikke har fysikk til å bruke en, det krever jo faktisk litt bevegelighet tross alt.

 

En viss form for opplæring hadde vært på sin plass og gjerne påbud om ringeklokke på de. Og selvfølgelig. Det kommer til å blå påkjørsler og ulykker, men vi får håpe de blir holdt på et minimum. Uansett, Segwayføreren er ansvarlig, og de burde også måtte tegne ansvarsforsikring.

Bekymringene dine er på sin plass.

Ringeklokke er påbudt på ståhjulinger.

 

En syklist er også ansvarlig, da bør vel syklister også påbys ansvarsforsikring da?

 

 

En sykkel har hvertfall bremser og de fleste som sykler har nogenlunde kontroll på sykkelen. Uansett mener jeg en syklende skal holde seg til enten sykkelbaner eller veibanen, på fortau bør de stige av og gå i stedet.

En ståhjuling har bremser, bare ikke slik du tenker på bremser.

Hvor DU mener syklister skal ferdes er ikke plagsomt relevant.

 

En ståhjuling derimot er det visst helt greit at skal få rulle rundt på fortau, blant fotgjengere .. og det er visst anbefalt at ståhjulingførerene bør bruke hjelm. Vil det i grunn si at alle fotgjengere også bør bruke hjelm da? Og helst ryggskinne, leggbeskyttere og albuebeskyttere ... nedrent bakfra av en ståhjuling.

 

De kan visst også ha en maksimal vekt på 70KG, samt toppfart på 20km/t og i tillegg ha maksimal bremselengde på 3,3m. 70KG i 20km/t over 3,3m.. gjerne bakfra, det høres vondt ut.

Man skal passere fotgjengere i tilnærmet gangfart, altså er ikke 20km/t noen relevant problemstilling om man forholder seg til gjeldende regelverk.

 

Syklister skal også følge disse reglene, men de kan teknisk sett også komme i vesentlig høyere hastighet.

Lenke til kommentar

 

 

Syklister burde hatt ansvarsforsikring ja, faktisk. Jeg ser ikke noe problem med det. Men nå er da en ståhjuling motorisert tross alt.

 

Hva angår bremser så vet jeg åssen man bremser på en slik ;-P

 

Og hvor jeg mener syklister bør ferdes er min mening, du kan velge å være enig eller ei.

 

Det vil garantert være en og annen "råkjører" på ståhjuling akkurat som vi allerede har disse på sykkel rundt omkring samt uoppmerksomme (ned i smartphonen-stil) spaserende. Jeg har aldri blitt påsyklet, la oss håpe jeg aldri blir påståhjult! ;-P

Lenke til kommentar

 

 

Mye rare meninger her.

Jeg jobber til daglig med uføre som bruker "rulator" som det eneste framkostmiddelet og vet at flere av dem vil trolig gå til innkjøp av en slik doning.

Noen vil desverre ikke kunne ta i bruk denne pga ustabilitet, men av de uføre som faktisk får til å stå ganske så bra vil jeg tro at dette vil bli noe som de vil sette stor glede på.

 

Mange gode bruksområder også, feks postbudet kan ta nytte av disse og mange andre tjenester / arbeidsplasser kan sikkert bruke dem også (flyvertinner og piloter som må rekke fra en terminal til en annen for å gi et eksempel )

 

Der har du dine egne poeng/eksempler, og ja, de er gode. Jeg så at punktene jeg kom med med stor sannsynlighet ikke var de eneste mulige, der av kom jeg med punkt 6 hvor andre kunne fylle ut sine eksempler (og gjerne legge til så mange punkter de ville).

 

 

Nå var egentlig ikke innlegget mitt ment som en direkte kritikk til dine synspunkter , men hovedårsaken til at du har fått mye pepper er nettopp måten du ordla deg på i innlegget , hadde du droppet 1 , 2 , 3 etc og heller formulert det noe annerledes tror jeg ikke like mange hadde reagert.

 

Det er heller ikke noen tvil om at det er mange som absolutt ikke har behov for dette produktet som kommer til å kjøpe det , om det er fordi de har for mye penger , er late eller rett og slett har lyst på noe "kult" vet jeg ikke , men det er ikke noe som bekymrer meg nevneverdig.

 

 

Jo da, jeg kunne sikkert formulert meg annerledes, men jeg gidder ikke lyve, smiske eller jatte med for at folk skal like det jeg skriver. Jeg skrev det jeg følte da, og som jeg fortsatt føler. At folk tolker det verste ut av det jeg skriver, er ikke noe nytt, men da må jeg jo bare forklare i ettertid hva jeg prøver å fortelle.

 

I stedet for at jeg skal stå skolerett inn i evigheten for kommentaren jeg får så kritikk for, og å måtte forklare meg gang på gang, ber jeg vennligst alle dem som er så kritiske til å lese hva jeg ellers skriver her.

Lenke til kommentar

 

Hvis man bruker 55000 på en slik doning, da har man enten;

 

1. For mye penger

2. Økonomisk tankegang overmoden for Luksusfellen

3. Angst for fysisk aktivitet

4. Et fanatisk forhold til (nye) duppeditter

5. Et veldig markeringsbehov ("se hvor velstående jeg er ... " etc.)

6. .......................................... (fyll ut selv)

 

Dette innlegget beviser atter en gang at misunnelsesdriften hos mange er sterkere enn kjønnsdriften.

 

For min egen del lurer jeg på å skaffe meg en slik, jeg har romslig økonomi, er relativt glad i teknologi, synes det er kule saker, OG ser praktiske bruksområder i hverdagen.

Jeg har dog ingen angst for fysisk aktivitet, jeg er nok mer aktiv enn gjennomsnittsinnbyggeren her i landet.

 

 

 

 

Først. Nei, det beviser ikke "atter en gang at misunnelsesdriften hos mange er sterkere enn kjønnsdriften". Hadde du giddet å lese hva jeg svarer på all denne kritikken, da i tillegg til å la være å tolke i verste mening, så hadde du sett det.

 

Dernest. Før du eventuelt gidder å svare meg på denne, gidd å les hva jeg ellers skriver her inne. Begynner å bli lei av at enkelte her mer er ute etter å "ta" meg enn å forholde seg til hva jeg faktisk skriver.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Vel, jeg følger ikke med på hva du skriver ellers.

Du må bare venne deg til at hvert enkelt innlegg er et enkeltstående bidrag fra deg, og at det vil brukes som eneste grunnlag for å danne et svar.

 

Jeg noterer meg svært sjelden navn på brukere, og ditt kan jeg ikke huske å ha sett tidligere.

Lenke til kommentar

Vel, jeg følger ikke med på hva du skriver ellers.

Du må bare venne deg til at hvert enkelt innlegg er et enkeltstående bidrag fra deg, og at det vil brukes som eneste grunnlag for å danne et svar.

 

Jeg noterer meg svært sjelden navn på brukere, og ditt kan jeg ikke huske å ha sett tidligere.

 

At du ikke forholder deg til hva jeg skriver ellers, men forholder deg til den enkelte kommentar, er jo helt forståelig. Slik er det vel med de fleste i mange tilfeller? I hvert fall gjelder det meg selv, og det inntrykket jeg får av de fleste svarkommentarer andre måtte komme med. Men du var, som andre her, svært ufin mot meg der du tolket meg i verste mening. Når du oppfører deg på den måten, da uten å forholde deg til annet enn nettopp "enkeltstående bidrag", og da på en heller fortolkende måte, må du forvente og "bare venne deg til" svar på tiltale.

 

Med det sagt. Jeg har gjort samme feilen selv, og fått kritikk for det. Mitt heller krasse svar til deg (og andre her) var mer en samlet reaksjon på alle de negative svarene jeg fikk hvor det altså var mer interesse for å "ta" meg enn å forholde seg til hva jeg faktisk skrev. Men min krasshet var jo "snillere" enn enkelte av karakteristikkene jeg fikk.

 

Så fortsatt vil jeg be andre her inne om å lese hva jeg faktisk skriver, og la være å fortolke i verste mening. Kritikk tåler jeg, men hvis den ikke er berettiget, og den gjentar seg til det kjedsommelige, kan jeg gjerne bli litt sur og lei ... :(

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Så fortsatt vil jeg be andre her inne om å lese hva jeg faktisk skriver, og la være å fortolke i verste mening. Kritikk tåler jeg, men hvis den ikke er berettiget, og den gjentar seg til det kjedsommelige, kan jeg gjerne bli litt sur og lei ... :(

Kritikken du fikk her er etter mitt syn, og tydeligvis en del andres syn berettiget.

At du selv vurderer den til å ikke være berettiget sier bare at du ikke tåler kritikk.

Lenke til kommentar

 

Så fortsatt vil jeg be andre her inne om å lese hva jeg faktisk skriver, og la være å fortolke i verste mening. Kritikk tåler jeg, men hvis den ikke er berettiget, og den gjentar seg til det kjedsommelige, kan jeg gjerne bli litt sur og lei ... :(

Kritikken du fikk her er etter mitt syn, og tydeligvis en del andres syn berettiget.

At du selv vurderer den til å ikke være berettiget sier bare at du ikke tåler kritikk.

 

 

Så hvis jeg fortolker det du skriver i verste mening, så fortjener du kritikk og negative personlige karakteristikker ut i fra det ...? At noe gir rom for ulike tolkninger, jo da, men likefullt, her har enkelte lagt sin vilje i å tolke i verste mening.

 

At du (og enkelte andre her) ikke gidder forholde deg (dere) til hva jeg FAKTISK skrev i min første kommentar, ei heller mine teskjeforklaringer, men velger heller en slik tilnærming, får jeg heller bare leve med ...

 

Som jeg allerede har skrevet her, så tåler jeg kritikk, men når kritikken ER uberettiget, spesielt etter at jeg kom med nevnte teskjeforklaringer, OG kritikken også inneholder negative karakteristikker av meg, MÅ du/dere forvente svar på tiltale. Jeg kunne like godt ha sendt beskyldningene om ikke å tåle kritikk den andre veien da mine påpekelser og motkritikk mot disse fortolkninger blir møtt med ignoranse og gjentakelser av de samme samme argumenter, da basert på nettopp fortolkninger.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...