Gå til innhold

Noen nybegynner spørsmål om dvd brennere

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg en dvdbrenner en av de nærmeste dagene.

Latterlige spørsmål for noen kanskje, men jeg her helt blank på området.

1: Kan jeg brenne vanlige cd`r på den, eller kun støttede dvd plater?

2: Om jeg kan brenne "gode gamle" cd`r på den, kan jeg da brenne som før, feks mp3 samling, audio cd, vcd osv

3: Når det gjelder vcd formatet er jeg litt usikker. Kan jeg brenne en film som vcd på en dvd plate? Eller er det bortkastet? Kan en vcd være større en 700mb. spiller medium ingen rolle for hvor stor en vcdfilm kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svar nr 1 :Ja du kan brenne vanlige cd`r på den.

Svar nr 2:du kan brenne mp3 og audio og iso og diverse.

til spørsmål nr 3 er jeg litt i tvil enda..Prøver sjøl og finne ut om jeg kan brenne vcd på dvd plater...

Men en vcd kan vere større en 700 mb..

Lenke til kommentar
3: Når det gjelder vcd formatet er jeg litt usikker. Kan jeg brenne en film som vcd på en dvd plate? Eller er det bortkastet? Kan en vcd være større en 700mb. spiller medium ingen rolle for hvor stor en vcdfilm kan være?

Det kommer gjerne an på spilleren du skal spille vcden på også.

Jeg har hørt at de fleste spillere tar for gitt at en dvd plate er en dvd film, og vil derfor prøve å spille av dvd film.

Jeg har prøvd med mp3 på dvd på min spiller og det funker IKKE, men det kan jo være at vcd funker, for det er jo film...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med mp3 på dvd på min spiller og det funker IKKE, men det kan jo være at vcd funker, for det er jo film...

Noen spillere tar MPEG-1/2-ISO, som er rene *.mpeg-filer brent ut i 'vilkårlig' struktur på en dvd-plate, men det er ikke så mange av dem. Vanligvis må man til med oppsampling og .vob-innpakking.

Lenke til kommentar
Som de andre har svart: ja vanlige CD'er kan brennes. Vært oppmerksom på at manfe DVD-brennere brenner vanlige CD'er veldig tregt (runst 16x). Dersom detter har betydning bør du lete litt etter raskere (finnes noen få med 40x).

når ble 16x CD-R treight??

Lenke til kommentar

Godt spørsmål :-) . Sitter med 12x enda jeg, og klager ikke. Hadde en 2x en periode.... Fungerte på denne måten: Kjør i gang en brenning, reis på ferie (gjerne 1-2 uker) og håp på at dritten er ferdig brent til man er tilbake. Overdrivelse? Muligens.

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...