Gå til innhold

Kjøp av "gaming" laptop til 6-7k

Anbefalte innlegg

Har nå bestemt meg for og endelig bytte ut den bærbare etter 3 lange år med den! Har ikke fulgt med noe særlig på maskiner dem siste årene, men har lest meg litt opp i det siste.

Planen var egentlig og bruke 10k på en bærbar, men ettersom det eneste spillet jeg spiller er LoL, så tror jeg 6-7k holder i massevis.

Har funnet denne på NetonNet og ønsker og få noen tanker ang. denne?

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/msi-ge702pc-078xne/207335.3004/

Er dette et greit kjøp? Videre lurer jeg på om det er mulig og koble flere eksterne skjermer til denne via hdmi? Enten via switch eller lignende? Har bare en ekstern for øyeblikket, men kunne gjerne tenkt meg en til.

Ellers lurer jeg på om det er noen viktige nyheter det er verdt og vente på dem neste månedene? Har ikke noe hastverk med og kjøpe ny pc, så om det kommer noe som er markant bedre dem neste månedene kan jeg gjerne vente.

Mvh Benjamin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser helt grei ut, en ting syns jeg var litt rart "Uten operativsystem" sto det på siden, det er veldig uvanlig at merker som MSI, gigabyte, Asus etc selges uten operativsystem.

En annen ulempe ser jeg at prosessoren i5-4200H har (BGA1364) som virker ut på internett er fast loddet i hovedkortet, som betyr du må bytte hovedkortet i laptopen hvis du vil ha høyere cpu ytelse.

Bortsett fra det tviler jeg på du vil få bedre kjøp hvis det ikke vil komme på salg eller ligdene.

Burde ikke være problem å koble til ekstra skjerm, ville heller vurdert Displayport siden den har bedre 4k støtte eventuelt HDMI v2 som muligens snart blir standard men godt mulig det kommer med broadwell.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ser faktisk positivt på det at det ikke følger med OS, siden det da mest sannsynlig ville vært W8.

Men ang. Prosessoren, er denne svak? Eller er den helt grei ( sett utifra pris og bedømme).

Ser ellers at cdon har samme pcen for 8k og Proshop tar enda mer.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Har sett litt på multicom sine maskiner. Det eneste jeg er litt usikker på er byggekvalitet. Er dem like bra som Asus og MSI på dette?

Hei,

Se test:

http://www.hardware.no/artikler/test-multicom-xishan-w230s/159979

Har også et par kompiser som har maskiner fra multicom, og det er helt OK kvalitet på de. Hvis man f.eks tar sammenligning med en Asus så er det jo unektelig en forskjell, men med budsjettet du har, og hva du er ute etter, er det ingen andre produsenter som kan gi så mye for pengene.

Lenke til kommentar

Takk igjen.

Hmm, er likevel litt negativ til Multicom. Men la oss si jeg strekker meg til 10k og kjøper en Asus? Er det verdt prisforskjellen? Så også forrige uke at en modell med SSD til 12k var satt ned til 10k på Komplett, dette var også en Asus.

Gjør meg kanskje litt vanskelig nå, men dette vart litt værre en jeg trodde på forhånd, haha.

Lenke til kommentar

Takk igjen.

Hmm, er likevel litt negativ til Multicom. Men la oss si jeg strekker meg til 10k og kjøper en Asus? Er det verdt prisforskjellen? Så også forrige uke at en modell med SSD til 12k var satt ned til 10k på Komplett, dette var også en Asus.

Gjør meg kanskje litt vanskelig nå, men dette vart litt værre en jeg trodde på forhånd, haha.

Jeg skjønner det altså, jeg kjøpte gaminglaptop for 2 år siden, og da endte jeg med en Asus nettopp fordi jeg var skeptisk på samme måte som du er nå.

Jeg hadde en G55VW, og byggekvalitet etc var det ingenting å klage på der igården. Knall maskin, lett å putte inn ny disk, lett å rense etc etc. Verdt å nevne at jeg også solgte denne for 5800,- etter to år, men da oppgraderte jeg med ssd. Men det er som med appleprodukter, du betaler jo for merke, men til gjengjeld får du jo veldig god kvalitet :)

Denne er fin:

https://www.komplett.no/asus-g750jm-173-full-hd-sort/808358

Den kan du jo da oppgradere med SSD etterhvert.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Ja, er nettopp dette med bygge kvalitet. Er interessert i noe som holder seg en stund.

Har to kompiser som kjøpte en litt eldre versjon av disse Asus'ene for en stund tilbake og begge er fornøgde, så tror jeg ender med og kjøpe den du linket.

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Et siste spørsmål før jeg bestiller;

Takler denne pcen 2 24" eksterne skjermer og hvordan evt.? Må jeg til med switch?

https://www.mpx.no/asus-g750jm-173-full-hd-sort/808359

Ja, tror switch er eneste alternativ der altså. I tillegg er jeg usikker på om en switch faktisk vil løse problemet sånn egentlig.. Men akkurat det vet jeg ikke sikkert, er jo en vga kobling der og, men spørs hvor bra det funker/om det funker. Google er din venn :)

På min forrige laptop så hadde jeg bare den stående ved siden av skjermen min og brukte den som andreskjerm istedenfor to skjermer i tillegg til laptopen. Men går jo utifra at du har to skjermer fra før av?

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Er god pc det der, akkurat det med 2 skjermer er jeg en smule usikker på.

Må bare legge til:

Budsjettet du hadde på 6-7000kr til og begynne med så er det multicom som er veien å gå. Super god hardware til prisen, bygge kvaliteten er nå grei, vil nok holde i mange år så lenge du ikke er en av dem som kaster pcen rundt om kring.

Lenke til kommentar

Hei, har nå bestilt denne: https://www.mpx.no/asus-g750jm-173-full-hd-sort/808359

Spørsmålet jeg sitter igjen med, er om det er mulig og koble til to eksterne skjermer via HDMI? Ene via HDMi-inngangen og den andre via Thunderbolt. Er dette mulig? Hvilken kabel trenger jeg til Thunderbolten evt?

Takk på forhånd.

De fleste laptoper klarer bare å ha en ekstra skjerm, men kan hende det går her på grunn av thunderbolt og hdmi. (Er veldig usikker)

Hvis du skal koble til via thunderbolt, trenger du selvfølgelig en thunderbolt kabel og en skjerm osm støtter thunderbolt. Eller kjøpe en thunderbolt overgang En slik en som dette her

man kan også kjøpe noe lignende dett her. En usb til hdmmi, som gjør at du praktisk talt kan ha ubegrenset antall skjermer. Som vist i denne videoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...