Gå til innhold

[Løst] Sony Z1 eller bla opp til Iphone 5s 32gb?

Anbefalte innlegg

Har nå en Huawei med android 2.3.5 som lever sitt eget liv. Ringelyd skrur seg av og på og litt andre bugs. Ser Sony Z1 er nede i 3000kr som er en akseptabel pris og har tetting mot vann som er en grei egenskap i mitt eie. Har også vurdert Iphone 5 som Lefdal selger til 3700, men synes det er for dyrt iom at den er gammel. Har vært å tittet litt på 5S 32gb som jeg får for 5800, men trenger da en vanntett case til ca 600 noe som gjør totalprisen litt drøy å svelge.

Størrelsemessig passer 5s best, men kan leve med Z1 også da jeg enten har jakke eller ryggsekk så trenger ikke ha mobilen i bukselomma.

Det store aberet for meg er at jeg er vant til ios da jeg har ipod touch (til musikk hjemme og i bil samt generellt bruk med hodetelefoner), sambo har 5s og vi har nå to ipader. Er det enkelt å sette seg inn i Android og kan det fungere like enkelt som ios? Har ikke satt meg inn i det på nåværende telefon da den har levd sitt eget liv fra starten og har en utdatert versjon som ikke lar seg oppdatere.

Skal bruke telefonen, i tillegg til å være telefon, som gps, endomondo, sjekke priser når jeg står i butikker, lesing av nyheter og vanlige nettsøk, som dayplanner/kalender og til twitter/instagram.

Er Sony en bedre telefon med tanke på at den koster det halve? Jeg har ikke noe spes forhold til Apple (annet en at jeg da har lader tilgjengelig i hele huset..) og det vil ikke utgjøre noe for min plass i det sosiale lag om det står sony eller apple på telefonen.

Edit: Skal ha telefonen i flere år så jeg lurer også på livslengden med tanke på oppdateringer i android. Vil den bli utdatert fortere enn ios?

Endret av sjellbjarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Z1,etter at jeg har hatt både Android og epleprodukter, det er helt klart den beste telefonen jeg har noen gang, vel verdt de 3k jeg ga for den.

Fruen kjøpte 5s samtidig, den er jevnt over dårligere og den var dyrere.

Edit: Spotify fungerer fint både på ios og Android i bil og hjemme, men vet ikke åssen opplegg du har i bilen per nå?

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Z1,etter at jeg har hatt både Android og epleprodukter, det er helt klart den beste telefonen jeg har noen gang, vel verdt de 3k jeg ga for den.

Fruen kjøpte 5s samtidig, den er jevnt over dårligere og den var dyrere.

Bra du er fornøyd. Du får legge inn CM så blir du nok enda mer fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Hva med å tenke helt nytt å sjekke ut Windows Phone 8.1? Nokia Lumia 930 som akkurat har kommet ut (koster rundt kr 4300,-) sies å være en knalltelefon og med Nokia får du toppklasse gratis navigasjon og kart. Endomondo appen til WP sies å være bra, Twitter har du også der og Instagram (dog beta som dessverre fortsatt mangler muligheten til å laste opp video) eller 6Tag som en fullfunksjon uoffisiell Instagram app.

Lenke til kommentar

Det var gnieren i meg som trakk det lengste strået..

Var innom Siba hvor de hadde Z1 til 3290kr og ettersom jeg likevel måtte bytte abonnement ble det ett fratrekk på 500kr for å bytte til Tele2. Så telefon og dockingstation kom på totalt 3039kr, en mer akseptabel pris enn for en 5S. Har jo allerede kjøpt en 5S til kvinnfolket så ender sikkert opp med den når hun oppgraderer.

Har ikke lagt inn Spotify og jeg vet ikke om det vil funke i bilen. Har en ipod-kompatibel Pionerspiller i bilen med usb.

Jeg vurderte også Nokia, men da jeg er helt håpløs på tekniske duppeditter så må jeg ha muligheten til å spørre kjenntfolk og Nokia er det få som har. Hadde N8, men du verden så vrient det var og det var lite funksjonellt.

Hittil har jeg bare to ting å utsette på telefonen og det ene er at Android enn så lenge virker rotete. Apper havner i hytt og pine og må bla frem og tilbake for å finne noe. Det virker også som det er mye jeg ikke trenger og noe som drar mye strøm. Det andre er størrelsen når den skal i lomma, men det er nok en vanesak. Det er ihvertfall bedre med større skjerm når noe skal leses på den.

Blir nok litt lesing på forumet fremover for å få satt opp telefonen litt enklere og mer brukervennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...