Tfosheim Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Miljøvennlige CD-plater av mais Japanske Sanyo har klart å masseprodusere biologisk nedbrytbare CD-plater, fremstilt ene og alene av mais. Platene blir til vann og karbon etter 50-100 år. Les artikkelen her Lenke til kommentar
fondus Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 CD-plate ja. Det er jo et sjakktrekk når CD er ut... Men som det sies i artiklen vil det satses mot de som produserer musikk ect. Det vil si at en plate koster ca 9-kroner det. Det er ikke noe sjakktrekk når man får DVD+R-plater (4,7GB) fro 13,4,-. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Joa, men det er jo _kult_ med en CD av mais! *tid for å lage kjempepopcorn* Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Fler cd plater, mindre mat Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Skal jo ikke være noe problem å lage en DVD versjon av maisplatene, de sier jo at maisen har samme egenskapene som plast. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 CD-plate ja. Det er jo et sjakktrekk når CD er ut... hva baserer du denne påstanden på? jeg tror at cdr fortsatt vil være et utbredt medium i en tid framover. Dessuten, det er en god start, å tenke miljø i "data-verden", blyfrie pcer, pcb uten flammehemmere osv. http://www.gronnhverdag.no/kategori.php?kategoriid=10 Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Er dette det neste data produktet vi ser på rema? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Er dette det neste data produktet vi ser på rema? Neh.. hos bonden Lenke til kommentar
magfa Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 aa tenk om man har mus da.. spiser opp halve cd samlingen din Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 gleder meg til vi får cpu som består av ren melkesjokolade Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hadde man bare kunne spist dem så. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hva har du på disse cd-platene, kjære? Ingenting! *jafs* Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg hadde gladelig betalt 3x for dette produktet.. Det synes jeg miljøet er verd.. Bare synd jeg sannsynligvis står nokså alene om det synet der Det samme gjelder igrunnen det meste her i verden.. Hvis jeg kan redde miljøet fra litt skade for så lite som 6spenn, Ja så gjør jeg det! Ellers skriver jo hw.no at platene Ene og alene er laget av mais, noe som betyr 0 skadelige giftstoffer. Hvis dette stemmer kan man da spise platene uten frykt for skadelige bivirkninger. (Selv om de sannsynligvis smaker helt J**lig)[/i] Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Joda, men cd er ut om noen år.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hadde jo forresten vært genial lan frokost! En Mais-CD med sjokolade pålegg på! Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Og - nei, du kan ikke spise CD-platen din i fremtiden heller Kunne blitt ganske morsomt når gutta har lan og det begynner å bli slutt på grandisen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 "Putt i ein grandis da..." "eh...f***, det er tomt.." *¤#%"&"% "Ta å tygg på denne CDen ei stund" neste blir vel DVD-plater av erter Lenke til kommentar
It's me Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hadde jo forresten vært genial lan frokost! En Mais-CD med sjokolade pålegg på! :wink: Og som det ble sagt. Hvis de er laget av 100% mais må det være mulig å spise dem. Det skal jeg prøve iallfall Cd-plater av mais. Det blir jo bare en vits, men det vil jo faktisk kunne hjelpe på miljøet, men da bør prisene presses ned etter hvert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ellers skriver jo hw.no at platene Ene og alene er laget av mais, noe som betyr 0 skadelige giftstoffer. Hvis dette stemmer kan man da spise platene uten frykt for skadelige bivirkninger. (Selv om de sannsynligvis smaker helt J**lig)[/i] *laget av mais* kan jo bety så mye. Du konkluderer med en gang at siden det er laget av en spiselig råvare så må det også være spiselig?? Det er jo like sant som at du kan gå bensinstasjonen å drikke bio-diesel (kun laget av soya og raps) Hmm.. forresten så er jo vanlig olje de pumper opp fra Nordsjøen også basert på helt naturlige organsike stoffer det også. Jeg tror nok noen her bør revurdere holdningene til ordene "organisk" og "kunstig fremstillt". PS. Lurer på hvilke stoffer de platene egentlig er laget av .. altså kjemisk formel osv. Kansje det er en vanlig polymer (plast) siden den skal ha samme egenskaper som plast.. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Logo/bilde dritten på toppen av plata er sikkert ikke av mais iallfall Lurer litt på hvordan det funker det der.. kan ikke se for meg hvordan man fremstiller cd plater av mais. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå