Gå til innhold

WLAN på G551

brabra

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg en G551, og har problemer med det trådløse integrerte nettverkskortet, et realtek RTL8180. Når jeg kobler meg på trådløse nettverk, enten det er åpent eller kryptert, kobler det seg av og på med visse intervalers mellomrom. Har nyeste driver 1.54 fra realtek, men det hjelper ikke. Er det noen som har tilsvarende problemer, og løsninger?

Ellers er maskinen en skikkelig bråkebøtte, og jeg angrer på kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
WLAN kortet som sitter i ECS Green 551 er det første WLAN kortet som RealTek har laget og det merkes. Vi hadde store problemer med dette kortet under testperioden. For det første er programvaren som følger med til WLAN kortet av særdeles dårlig kvalitet. For det andre opplevde vi at maskinen hoppet av og på det trådløse nettverket.

Glad jeg ikke kjøpte den maskinen.

Lenke til kommentar

Hvilken Access punkt har du?

Sjekk at den har også nyeste firmware. 3Com access punkt hadde store problemer og alle trodde det var netverkskortet men det var akkess punktet som var problemet.

Alle tror hele tidet at det er kortet etc. uten at tenke engang at routeren eller akkess punktet er problemet som har vist seg til at være like megen sjans til. Har nu satt opp 2 Wifi netverk og begge ganger viste seg at jeg måtte oppgradere akkess punkten til at holde PCene på netverket.. IKKE PCene.

Har sjølf en G551 og Realteken er super rask og responsiv.. Har ett SMC g kort til at sammenligne og Realktene er meget bedre.

Litt sån amatør her med alle.. "ja Realtek sux" fordi Mohammed her på Barbara fikk problemer og han som fleste her vurderte aldri akkes punktet.

Simon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ser at du kommer med egne ytringer, men det hjelper meg ikke stort... :-?

Faktum er at kanskje det ikke finnes en løsning på problemet. Trodde du forstod det. :-?

Lenke til kommentar

jeg hadde også litt problemer med det i begynnelsen...

Det du må gjøre er å IKKE laste ned instalasjonsfilen fra realtek sin side men bare selve driveren og så installere den fra control planelet... Etter at jeg gjorde det har ikke hatt et eneste problem med kortet. Funker ALLTID på både NTNU og ruteren en venn av meg har stående hjemme...

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet. Har tilslutt blitt enig med multicom om å få et intel kort i bytte. Mange jeg kjenner som har det samme problemet men hver gang de ringer multicom så sier de at de aldri har hørt om det problemet før... :roll:

For å sitere dem:

Hei.

Det synes å være liten tvil om at dette kortet kunne vært mer funksjonelt og kompatibelt. Ellers ville nok ikke problemer relatert til dette eksistert.

Men sett i helhet til produktet er i så fall et så lite avvik ikke å regne som vesentlig, og evt. bytte / oppgradering dekkes derfor ikke av reklamasjon eller garanti.

Vil du bytte til Intel PRO/Wireless LAN 2100 Mini-PCI, kan vi utføre dette mot et mindre mellomlegg.

Det er relativt enkelt å ta ut det monterte miniPCI kortet. NB! Du utfører selve operasjonen på eget ansvar. Du mister da modemfunksjonen, siden Intel kortet ikke har innebygget modem. Kun Realtek løsningen har kombinert modem/WLAN.

Alle med intel på skolen sier at det fungerer flott. Synd at jeg måtte miste modem funksjonen og betale 100 kr for en funksjon jeg skulle hatt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg hadde også litt problemer med det i begynnelsen...

Det du må gjøre er å IKKE laste ned instalasjonsfilen fra realtek sin side men bare selve driveren og så installere den fra control planelet... Etter at jeg gjorde det har ikke hatt et eneste problem med kortet. Funker ALLTID på både NTNU og ruteren en venn av meg har stående hjemme...

He, det virker nesten som om det hjalp hos meg også. Tidligere var jeg plaget med at nettet hoppet av og på, i dag har jeg vært koblet til fra morgenen til nå, uten å hoppe av. Kan være noe med det programmet som fulgte med, så veeeldig amatørmessig ut. Nå bruker jeg bare driveren, og lar windows styre resten.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei Hei folkens jeg er splitter ny på forumet, men har akkurat kjøpt en ecs over qxl og har noen spm ang nettverkskortet.

Realtek rtl8139\810x Family Fast ethernet Nic , står det i enhets behandlingen.

Har ikke vert borti trådløse kort før så,

Finner ikke noe om att jeg har ett trådløst kort i enhetsbehandling. Bruker en tp (eller utp er ikke helt sikker) kabel nå (går å venter på w-lan router i disse dager), men burde vel kunne søke etter routere osv nå ?

Lastet ned ett utility program fra realtek (Realtek wireless lan configuration utility) der det bare står "No Wireless Card Selected - RtWLAN" i caption, kan heller ikke velge noen kort, funksjonen "Mode" er grå (Ikke klikkbar)

Har nyeste 6,21 driver til kortet fra realtek sine amerikanske sider, og instalerte det via kontrollpanel-"velg plasering til driver selv"

Har jeg ikke trådløst nettverks kort ? :(

Er realtek programørene amatører ? ser ut som programmene er laget i visual basic for 5 år siden. (usaklig vet det, men Lell !)

er det så mye problemer med dette kortet att jeg bør få det skiftet ? :ermm:

Og om jeg skulle sende inn maskinen til multicom og få nytt nettverks kort og få "lydløse" vifter, sjekker multicom hva som er på hardisken ? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...