Gå til innhold

[Løst] IPV6 fra internet, er det mulig å porte til ipv4


Anbefalte innlegg

Hei, en del internetlevrandører tilbyr IPv6, så jeg lurer på om noen har erfaringer, med dette? Er det trygt å bytte?

 

Siden vil nok tro en del frykter å ikke få internetforbindelse på enkelte enheter, f.eks konsoller, mobiler, operativsystemer (XP er vel mulig å sette opp IPv6)

 

Nat brukes vel ikke til IPv6.

Eller gjør dual-stack at dette ikke betyr noe problem?

 

Har Netgear R6300 (Den gamle ruteren uten USB3) og en ASUS RT-AC66U som begge skulle støtte IPv6 men er usikker på om de klarer å porte IPV6 fra ISP også til IPv4 til maskinene, eller om jeg må ha IPv6 om jeg skal ha DHCP.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter du opp Ipv6 på RT-AC66U så blir du å bruke IPV4 i tillegg. Er en brøkdel av tjenester som benytter ipv6 idag. Så kun med ipv6 så kommer du deg ikke en eneste plass omtrent på nett :p Har satt opp det selv hjemme, da både ipv6 og ipv4, men kun for morro skyld, det gagner meg ikke i hele tatt "enda".

Blir godt når det først kommer så vi slipper alt styret med NAT.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men har du merket noe problemer, med enkelte enheter?

F.eks mobiler, konsoller (PS3/Xbox 360), bluerayspiller etc? At du plutselig ikke får internett lengere etter et slik bytte? Tver fra samsung med RJ45(kun eksempel) etc?

Siden det er særlig det jeg lurer på, nå er det egentlig ikke noe grunn for å ha IPV6 nå som jeg har ipv4 men jeg antar om man først bestiller IPv6 fra canaldigital kan jeg ikke gå tilbake igjen, da er det veldig kjedelig om enkelte enheter ikke lengere får internett. Særlig de enhetene som må kjøpes nye.

766530473.png

Er det noe slik man setter opp IPV6?

 

 

156028-22.jpg

Ut i fra dette bildet, virker det ut som om jeg bruker DHCP server, er det den adresssen som kommer i speedtest etc?

 

Er noen som samtidig vet med IPV4 er det begrenset til maks 4 routere på coax mens kun 1 på fiber, hvordan er det begrenset med IPv6, kan man i prinsippet ha 10 rutere per modem på ipv6?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du har Canal Digital? Du kan finst bestille tjenesten og si opp igjen på under "Min Side" om du ikke føler deg fornøyd.

 

DU BEHOLDER IPv4 WAN IP (Totalt 4 stykker).

Lenke til kommentar

Men er det egentlig noe grunn å slå på IPV6? Ipv6 tunneling så har du både en ipv6 og ipv4 adresse. Altså du er fortsatt synlig på nett med ipv4 adressen, og du må fortsatt styre med NAT. Har du kun ipv6 så vil du ikke nå 90% av nettet da det ikke støtter ipv6 enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, igjen, har ikke endret noe på canaldigital side sider angående ipv6.

 

Jeg bare endret i ruteren (Asus) (Tunel 6 to 4)

 

Da får jeg dete på:

http://test-ipv6.com/

 

Din offentlige IPv6-adresse ser ut til å være 2002 ......

Your Internet Service Provider (ISP) appears to be TELENOR-NEXTEL Telenor Norge AS,NO

knob_valid_green.png

Ingen problemer er i vente for deg med denne nettleseren fra denne lokasjonen.

knob_info.png

Du ser ut til å bruke 6to4. Det er mulig din hjemme-ruter setter opp dette for deg automatisk. 6to4 har ingen garantier om tjenestekvalitet, og bruk av det kan føre til konnektivitestsproblemer. Det er bedre for deg å få ekte IPv6-adresser fra din ISP.

knob_valid_green.png

Din DNS-tjener (muligens driftet av din ISP) ser ut til å ha tilgang til IPv6-internettet. 7/10

for din IPv6-tilgang, når innholdsleverandører tilbyr kun IPv6

 

Betyr det nå at ipv6 er riktig satt opp? Eller er det umulig uten å ha bestilt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...