Gå til innhold

Asia: Kamerakjøp

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på 2 ting:

1) Er det noen som vet hvor mye en kan spare (i prosent) på å kjøpe et digitalkamera i Singapore, i forhold til i Norge? F.eks Canon ixus v

2) Kan en bruke lader osv på det norske strømnettet?

Jeg setter pris på folk som har erfaringer med dette, da jeg har en bekjent som skal til Singapore om 3 uker og som kan kjøpe for meg.

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan spare ganske mye. Jeg kjøpte et Pentax Optio330 til ca NOK 6200,- i Singapore i September 2001. Dette kamera var ikke kommet til Norge ennå da, men nå får du det for ca. 8000,- i Norge. Ixus V var billigere en Pentax-kameraet (husker ikke helt hva det kostet). Jeg også hadde tenkt til å kjøpe Ixus V men ble heldigvis overtalt til å kjøpe Optio 330 (3 Mpixel, 3xZoom, flere manuelle innstillenger enn Ixus)

Lader er ingen problem. Fungerer som oftest for 110-240 V og 50-60Hz. Jeg bruke den som fulgte med,men byttet ut nettledningen til laderen med en med europlugg i (fås kjøpt hos Clas Ohlson, Biltema etc for 20-40 kr). Kan eventuelt benutte et adapter.

Der er også internasjonal garanti på kameraet slik at jeg kan levere det i Oslo for eventuel reperasjon/garantisak.

Lenke til kommentar

Du kan kanskje spare noen kroner, men hva med garanti?

I følge andre her på forumet har de bare fått et års garanti på kameraer som er kjøpt i utlandet.

I Norge har du 5 års reklamasjonsrett på mangler med kameraet - i praksis 5 års garanti.

skarsk

Lenke til kommentar

Tror Pentax og Cannon benytter samme betegnelse i Singapore og i Norge på fotokamera. Med videokamera har jeg sett at typebetegnelesene varierer. Tror dette har noe med DVinn å gjøre da dette er eksra avgiftsbelagt i EU og Norge. Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...