ahaugla Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg lurer på 2 ting: 1) Er det noen som vet hvor mye en kan spare (i prosent) på å kjøpe et digitalkamera i Singapore, i forhold til i Norge? F.eks Canon ixus v 2) Kan en bruke lader osv på det norske strømnettet? Jeg setter pris på folk som har erfaringer med dette, da jeg har en bekjent som skal til Singapore om 3 uker og som kan kjøpe for meg. :smile: Lenke til kommentar
SAA Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Du kan spare ganske mye. Jeg kjøpte et Pentax Optio330 til ca NOK 6200,- i Singapore i September 2001. Dette kamera var ikke kommet til Norge ennå da, men nå får du det for ca. 8000,- i Norge. Ixus V var billigere en Pentax-kameraet (husker ikke helt hva det kostet). Jeg også hadde tenkt til å kjøpe Ixus V men ble heldigvis overtalt til å kjøpe Optio 330 (3 Mpixel, 3xZoom, flere manuelle innstillenger enn Ixus) Lader er ingen problem. Fungerer som oftest for 110-240 V og 50-60Hz. Jeg bruke den som fulgte med,men byttet ut nettledningen til laderen med en med europlugg i (fås kjøpt hos Clas Ohlson, Biltema etc for 20-40 kr). Kan eventuelt benutte et adapter. Der er også internasjonal garanti på kameraet slik at jeg kan levere det i Oslo for eventuel reperasjon/garantisak. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Du kan kanskje spare noen kroner, men hva med garanti? I følge andre her på forumet har de bare fått et års garanti på kameraer som er kjøpt i utlandet. I Norge har du 5 års reklamasjonsrett på mangler med kameraet - i praksis 5 års garanti. skarsk Lenke til kommentar
SAA Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det stemmer at det bare er 1 års garanti. Lenke til kommentar
ahaugla Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Har lagt merke til at mange kameraer har andre navn i USA enn i Norge, vet dere om det er slik i forhold Singapore? Takk for svar, er glad for alle som kommer. :smile: Lenke til kommentar
SAA Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Tror Pentax og Cannon benytter samme betegnelse i Singapore og i Norge på fotokamera. Med videokamera har jeg sett at typebetegnelesene varierer. Tror dette har noe med DVinn å gjøre da dette er eksra avgiftsbelagt i EU og Norge. Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
ahaugla Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Hmm, det var visst Malaysia han var i, ikke Singapore. Er det noen som vet noe om prisene der borte? Lenke til kommentar
SAA Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 I Kuala Lumpur (hovedstaden i Malaysia) er prisene omtrent som i Singapore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå