affe90 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei! Er ny i Mac-verdenen, men bruker per nå en MacBook Air 13" med Mavericks. Jeg trenger svar på et par spørsmål: Er Time Machine alt jeg trenger som backupløsning? I og med at dette er nytt for meg så lurer jeg egentlig på om det er "trygt" og om jeg kan stole på den kontinuerlige backupen? Tidligere har jeg brukt skybasert backup mot DropBox og er redd for at Time Machine kan forhindre meg å hente ut enkeltfiler i fremtiden. Scenario: Hva om min MBA går i stykker, kan jeg koble til disken med Time Machine-backup i en annen Mac og hente ut? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Time Machine fungerer kjempebra, men om disken blir full vil den slette de eldste backupen. Dvs - du kan ikke legge filer du vil ha "for godt" på den, for så å slette de fra maskinen. Husk også at det er en harddisk i disse også, og de kan feile. Og ikke vil den hjelpe deg stort om huset brenner ned heller. Og ja, om MBA går i stykker kan du veldig enkelt gjenopprette data til en ny maskin. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Det fungerer stort sett greit, men jeg opplevde at jeg ikke fikk tilgang til sikkerhetskopiene etter å ha oppgradert til Mavericks. Filene var uansett på PC-en, så jeg brydde meg ikke med å undersøke det nærmere, men jeg nevner det nå likevel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Time Machine fungerer kjempebra, men om disken blir full vil den slette de eldste backupen. Dvs - du kan ikke legge filer du vil ha "for godt" på den, for så å slette de fra maskinen. Husk også at det er en harddisk i disse også, og de kan feile. Og ikke vil den hjelpe deg stort om huset brenner ned heller. Og ja, om MBA går i stykker kan du veldig enkelt gjenopprette data til en ny maskin. Har du tips til bedre løsninger? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Dersom målet er å ha en backup tilgjengelig til en hver tid, er Jottacloud et bra alternativ. Selv kjører jeg en kombinasjon av begge. Time Machine lokalt til gjenoppretting ved systemfeil osv, og Jottacloud som en ekstra sikkerhet dersom boligen skulle brenne ned eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå