Gå til innhold

logitech z-906 kjører og skrur seg av... brudd elns


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpt meg anlegget Logitech z-906 etter at z-5500 blei kortslutta og ødelagt.. fant ikkje anlegget igjen så då blei de til z-906.. forrige anlegget hadde 550 watt og det eg har no har 500 watt

 

Anlegget har eg no hatt snart eit år? har spelt det inn skikkelig og tatt godt vare på, skrur alltid anlegget av når eg forlata det og bruka det kvar dag. Var noken få gonga eg prøvde å spele de på fullt i sommar, men har fungert supert etter det og ikkje noke problem..

 

Anlegget kjøre fint, men i dag så skrudde det seg av helt plutselig. Eg trudde selfølgelig at det var kontrollen i og med at den låg i klem inntil veggen på skrivebordet. Det skjedde ikkje noke meir på ei stund og så kom de tilbake, eg prøvde å skru de på igjen, men etter kanskje 7 sekund så skrudde de seg av igjen og igjen.. prøvde til og med å koble anlegget til på nytt og sjekke kontakta.

 

Anlegget kjører, så kjem de en slags ''støt lyd'' nesten samme lyd som kjeme når en kobla anlegget til pc'n berre kraftigare. og så skrur det seg av.

 

Er de noken som har en anelse om ka som kan vere feilen? Er vell ikkje så godt å få fiksa sjøl med mindre det er sikring. Er de verdt å sende på reperasjon? ka de vil koste isåfall? anlegget var og er fortsatt verdt 2,500 ca på komplett.no

Endret av seb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, ikke bekymr deg for at det nye har 50W mindre enn det gamle. Begge de to anleggene ljuger så de får ekstremt lange neser på de tallene uansett. Du har rundt 10-15w maks pr høyttaler i virkeligheten. De bruker luretall for å se bedre ut. Kalles "Elkjøp Watt".

 

Sett på anlegget, og jukk litt på de forskjellige kontaktene mens det er på, da kan du se om enkelte av dem har dårlig kontakt eller noe slikt. Men høres ut som det kan være en auto sikring eller noe slikt. Prøv å koble bort alle høyttalerene (ut av suben) og se om det skrur seg av uten høyttalere, hvis ikke, så sett inn en og en høytaller til problemet kommer tilbake. Det kan være en defekt høyttaler, eller noe annet, slik at du kanskje må sende det tilbake til komplett. Men sjekk alle muligheter først, siden de tar betalt for det hvis du har gjort noe feil.

 

PS!: Har hatt Z-5500 selv, og det gir mest lyd for pengene under 5000,-, selv når man tar med normale hjemmekino anlegg, Z-906 er en oppdatert versjon. Og hvis du vil ha noe bedre, så holder det med en god forsterker, og bruke høyttalerene på den. Testet mine på en hjemmekino receiver til 17.000,-, og de låt ekstremt mye bedre enn med den råttene forsterkeren som Logitech har lagt ved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først, ikke bekymr deg for at det nye har 50W mindre enn det gamle. Begge de to anleggene ljuger så de får ekstremt lange neser på de tallene uansett. Du har rundt 10-15w maks pr høyttaler i virkeligheten. De bruker luretall for å se bedre ut. Kalles "Elkjøp Watt".

 

Sett på anlegget, og jukk litt på de forskjellige kontaktene mens det er på, da kan du se om enkelte av dem har dårlig kontakt eller noe slikt. Men høres ut som det kan være en auto sikring eller noe slikt. Prøv å koble bort alle høyttalerene (ut av suben) og se om det skrur seg av uten høyttalere, hvis ikke, så sett inn en og en høytaller til problemet kommer tilbake. Det kan være en defekt høyttaler, eller noe annet, slik at du kanskje må sende det tilbake til komplett. Men sjekk alle muligheter først, siden de tar betalt for det hvis du har gjort noe feil.

 

PS!: Har hatt Z-5500 selv, og det gir mest lyd for pengene under 5000,-, selv når man tar med normale hjemmekino anlegg, Z-906 er en oppdatert versjon. Og hvis du vil ha noe bedre, så holder det med en god forsterker, og bruke høyttalerene på den. Testet mine på en hjemmekino receiver til 17.000,-, og de låt ekstremt mye bedre enn med den råttene forsterkeren som Logitech har lagt ved.

Takk for eit godt svar :) Kan virke som at det er kontakta til ''konsollen'' og koblinga til subben som svikta. Har nemmelig kobla den til på nytt kvar gong anlegget kobla ut og så har de fungert lenge, mulig det er eg som har komt borti med føta i ledninga under skrivepulten..

Lenke til kommentar

Er den D-sub kontakten for konsollen uten skrufeste? mener å huske det manglet på Z-5500. Noe du uansett kan gjøre for å skape bedre kontakt er å bøye så vidt det er på pinnene, slik at de går litt skråere inn i hullene, da vil du presse pinnene mot sidene i kontaktpunktene. Det kan være at en eller fler av dem har dårlig kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...