Gå til innhold

Matal band alla Manowar og Hammerfall?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes Sonata Artica, Edguy og Fredom call er bra. Symphony X er jo ganske bra og da. De er en lit annen type metal da, Hammerfall er har vel noe likheter med noe av det. Det er vel kanskje mer "glad metal" som en anen sa her, men gjør det noe da :shrug:

 

Har hørt noe av Rhapsody, og noen fra dem er ganske bra, de synger om kule ting.

 

Men jeg syntes det Manowar og Hammerfall synger om er mye bedre. Manowar er best av de to.

Er det noen band som likner på Manowar?

 

Jeg begyner foresten og like de In Flames lit bedre nå som jeg har hørt lit mer på de.

Soilwork er også lit bra.

 

 

 

Manowar stil has no one in front ore to the side of them. :woot:

(suger i å skrive engelsk)

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig mange band som har guts til å gå så direkte frem som Manowar alltid har gjort. De er vel redde for å stemples som "harry" osv.

Å se på når Joey Demaio løfter ei dame på en arm (med armen mellom beina hennes), og kliner med henne på scenen, for så å styrte en boks øl..vel..det er nesten litt flaut. Selv om jeg digger musikken deres. Live-DVD'n anbefales, er mye artig/tåpelig de driver med på og bak scenen.

F.eks. i det rolige partiet i Battle Hymns, når Eric har dratt ei dame opp på scenen og ser henne i øynene mens han synger, og joey plutselig hvisker noe rart i øret hans, og han får totalt latterkick.

 

Men hvis du vil inn i en helt annen metal-kategori, har vi Bal-Sagoth, som er black metal med EKSTREMT mye synth og temposkifter, der tekstene bare handler om barbarer og kriging i deres egne fiktive fantasiverden.

Vanvittig atmosfærisk. Men hvis du sliter med in flames sin vokal er neppe Bal-Sagoth noe for deg :)

De er kjent for lannnnnnnge sangtitler som "A black moon broods over lemuria",

eller "in search of the lost cities of antarctica". De har en greie på Atlantis i tekstene sine.

 

Kan faktisk ikke komme på noen andre band som kjører Manowar sin stil..

 

Sonata Arctica si liveplate er noe av det beste jeg har hørt innen powermetal,

den har gått utallige ganger i discmanen på vei til og fra jobb.

Helt utrolig at vokalisten faktisk ikke er skolert overhodet, helt selvlært.

Han har sagt i intervjuer at han "har hørt det er bra for stemmen å faktisk ta sangtimer, så kanskje han gidder det engang".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...