Gå til innhold

Matal band alla Manowar og Hammerfall?


Anbefalte innlegg

Kan noen si meg noen metal band liknende Manowar og Hammerfall?

 

Med tekster i samma dur som:

Manowar: Blod of the king, Kill with power, Return of the warlord, The dawn of battle, Fighting the world med mer i denb stilen.

Hammerfall: Etearnal dark, Ravenlord, Templars of steel og mer all de.

 

Gjerne noen som synger om norrøn mythologi som Einherjer gjør, men bare bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen si meg noen metal band liknende Manowar og Hammerfall?

 

Med tekster i samma dur som:

Manowar: Blod of the king, Kill with power, Return of the warlord, The dawn of battle, Fighting the world med mer i denb stilen.

Hammerfall: Etearnal dark, Ravenlord, Templars of steel og mer all de.

 

Gjerne noen som synger om norrøn mythologi som Einherjer gjør, men bare bedre.

 

Vet ikke om det er noen som synger bedre enn de kan. Lenge leve HF og Manowar

Lenke til kommentar

Man har jo Rhapsody som lager tekster om Sverd og Drager og helter og krigere.

Men det er ekstremt bombastisk metal. Veldig mye synth og klassiske elementer, kjappe doble basstrommer, kan bli litt for mye av det gode iblant.

Alle platene deres er en del av en lang historie om et fantasy-land forresten.

Fabio Leone synger sinnsykt bra også.

Prøv å finne plata Legendary Tales, det er den første, og i min mening beste,

siden de utvikla "symfoni"-biten bare mer og mer iløpet av platene sine.

Lenke til kommentar
Kan noen si meg noen metal band liknende Manowar og Hammerfall?

 

Med tekster i samma dur som:

Manowar: Blod of the king, Kill with power, Return of the warlord, The dawn of battle, Fighting the world med mer i denb stilen.

Hammerfall: Etearnal dark, Ravenlord, Templars of steel og mer all de.

 

Gjerne noen som synger om norrøn mythologi som Einherjer gjør, men bare bedre.

 

Vet ikke om det er noen som synger bedre enn de kan. Lenge leve HF og Manowar

Ser ut som du liker Ravenlord sikkelig bra :!:

 

Den er bra den! :yes:

Lenke til kommentar

Hmm hørte gjennom et album av HammerFall for litt siden... syntes det var det største mølet jeg har hørt på lenge, mer ensidig heavy metal skal du lete lenge etter.

 

Hørte på albumet i butikken fordi jeg tenkte de kunne være verdt å kjøpe etter jeg hørte "Legacy of Kings"... så feil kan man ta

 

Men Manowar er bra!

 

Og hvis du liker metal som er en god del heavyere bør du sjekke ut In Flames, utrolig bra musikk

Lenke til kommentar
Hmm hørte gjennom et album av HammerFall for litt siden... syntes det var det største mølet jeg har hørt på lenge, mer ensidig heavy metal skal du lete lenge etter.

 

Hørte på albumet i butikken fordi jeg tenkte de kunne være verdt å kjøpe etter jeg hørte "Legacy of Kings"... så feil kan man ta

 

Men Manowar er bra!

 

Og hvis du liker metal som er en god del heavyere bør du sjekke ut In Flames, utrolig bra musikk

Er ikke enig i at Hammerfall er dårlig.

Men

Er enig i at Manowar er bra.

 

Det er ganske stor forskjel på snag metoden da. Hammerfall er vel power metal om jeg ikke tar feil, og manowar er vel lit mer hevy metal. Trur jeg da

 

 

Laster ned noe In Flames nå for å sjekke om det er vert og kjøpe det.

Lenke til kommentar
Hmm hørte gjennom et album av HammerFall for litt siden... syntes det var det største mølet jeg har hørt på lenge, mer ensidig heavy metal skal du lete lenge etter.

 

Hørte på albumet i butikken fordi jeg tenkte de kunne være verdt å kjøpe etter jeg hørte "Legacy of Kings"... så feil kan man ta

 

Men Manowar er bra!

 

Og hvis du liker metal som er en god del heavyere bør du sjekke ut In Flames, utrolig bra musikk

Er ikke enig i at Hammerfall er dårlig.

Men

Er enig i at Manowar er bra.

 

Det er ganske stor forskjel på snag metoden da. Hammerfall er vel power metal om jeg ikke tar feil, og manowar er vel lit mer hevy metal. Trur jeg da

 

 

Laster ned noe In Flames nå for å sjekke om det er vert og kjøpe det.

Er ikke sikkert du liker det, siden det tross alt er på grensen til death metal men men :D

Lenke til kommentar

Nei. Jeg likte ikke In Flames.

 

Jeg liker musikk hvor man kan FORSTÅ hva de synger om. Her er det vannskelig og skjønne hva de sier. Alt for likt Dimmu folka. SUGENT.

 

 

 

Musikk skal bestå av Instrumenter (ikke tekno, datalyd drit). Det skal også ha noen som synger, og det de synger om skal man klare og forstå, og det skal være lit sammen heng i det de sier ikke bare 3 ord som gjentas hele tiden. DETTE ER MUSIKK! når det er slik jeg sa der. De må ha bra stemmer + gode rytmer i sangene og da.

Lenke til kommentar
Nei. Jeg likte ikke In Flames.

 

Jeg liker musikk hvor man kan FORSTÅ hva de synger om. Her er det vannskelig og skjønne hva de sier. Alt for likt Dimmu folka. SUGENT.

 

 

 

Musikk skal bestå av Instrumenter (ikke tekno, datalyd drit). Det skal også ha noen som synger, og det de synger om skal man klare og forstå, og det skal være lit sammen heng i det de sier ikke bare 3 ord som gjentas hele tiden. DETTE ER MUSIKK! når det er slik jeg sa der. De må ha bra stemmer + gode rytmer i sangene og da.

Haha hvis du hadde hørt på det ville du visst at det ikke ligner på Dimmu i det hele tatt... hater Dimmu.. In Flames er det nærmeste Death Metal jeg noengang kommer til å komme

 

Og hvis du hadde hørt på det ville du visst at det ikke er datalyder osv, men 3 gitarer, 1 bass og trommis

 

Det er i tillegg en del sanger der du lett kan høre det han sier, men instrumental sangene de har er i en helt egen klasse og har enda ikke hørt noen som overgår de musikalsk etter min mening (da snakker jeg om metallica, iron maiden, manowar osv). Hvis du hadde fulgt med på teksen ville du og skjønt at det er en sammenheng og ganske grei lengde på de... Uansett skal ikke prøve å overbevise deg, du har tydeligvis forhåndsdømt de på grunnlag av sjangeren de tilhører og andre band (Dimmu) :-)

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Nei. Jeg likte ikke In Flames.

 

Er da ikke så vanskelig å forstå/høre tekstene til In Flames.

 

Forøvrig et utrolig bra metal-band.

 

Et par andre band som bør sjekkes ut, er Soilwork (svensk) og Deride (norsk)

Metal av høy klasse!

 

Disse 3 pluss gode gamle Pantera er det som for tiden drønner ut gjennom høytalerne mine.

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Vel, jeg lasta kunn en sang for og høre hvordan den var... var kanskje lit uheldig med sangen.

 

 

Det jeg sa med datalyder, det var ikke ment at det skulle virke som at jeg mente det var i de sanganne dems. Dro det inn når jeg prøvde og forklare hva slaks musikk jeg liker.

 

 

Den sangen jeg hørte syntes jeg var lit for deth metal, og den var lit vannskelig og høre va de sa på og. (mulig det var lit dårlig mp3)

 

 

 

 

Har hørt noe flere av de nå:

-Embody the invisible

-Fod for the gods

-The hive

-Trigger

 

Instument bruken er bra. Men jeg liker ikke måten de synger på, noe av det er bra, men noe ligner for mye på enkelte deth metal band + det er for uklart. Hadde di ikke hat den eh.. hvordan skal jeg forklare det. Skurrete stemmen :shrug: er ikke sikker på at det er riktig måte og forklare stemmen på. Den kunne i vertfall vert lit klarere.

 

Det er bra bakgruns musikk, men det er ikke noe jeg sitter å hører på for og kunn høre på musikk.

Kan ha det i bakgrunn når jeg feks. sørfer på nette, gjør lekser og slik.

 

Men bakgrunds musikk fintes det jo så mye annet av.

Lenke til kommentar

anbefaler:

 

Aritfacts of the black rain

Jester Script Transfigured

Dialogue of the stars

Only for the weak

Pallar Anders Visa

Sattellites and Astronauts

Murders In The Rue Morgue (Iron Maiden cover)

Acoustic Medley

Jotun

Clayman

Colony

December Flower (ganske hard vokal, men sinnsykt kul solo)

 

for de som tenker på å sjekke ut In Flames :) (en del instrumental sanger der)

Lenke til kommentar
anbefaler:

 

Aritfacts of the black rain

Jester Script Transfigured

Dialogue of the stars

Only for the weak

Pallar Anders Visa

Sattellites and Astronauts

Murders In The Rue Morgue (Iron Maiden cover)

Acoustic Medley

Jotun

Clayman

Colony

December Flower (ganske hard vokal, men sinnsykt kul solo)

 

for de som tenker på å sjekke ut In Flames :) (en del instrumental sanger der)

Er dette In Flames sanger?

 

De jeg lasta ned for og sjekke om In Flames var vert og kjøpe er ikke blant dem. Må vel kanskje høre dem før jeg uttaler meg noe mer om In Flames.

 

 

BTW. Jeg leiter nok etter andre plassen ja. Manowar ligger nok øverst :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...