resac Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 har skaffet meg musketeer og Aerogate II nå... skulle montere sensoren mellom CPU (p4) og kjøleribba, men når jeg starta maskinen så kom det en søt liten brannbillyd... hehe... lille meg fikk panic, iallefall litt. da jeg fjernet sensoren starta maksina normalt.. så .. Hvordan skal jeg montere denne temperatur sensoren....?? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 IKKE OPPÅ CPU KJERNEN !!!! Da får ikke ribba kontakt med den og cpu blir for varm , men det gikk sikkert bra fordi ditt hovedkort har beskyttelse mot for høy temp og da slå maskin seg automatisk av , ta litt kjølepasta inntil siden av kjernen og teip sensoren fast slik at den berører pastaen , dette skal kunne funke greit! Lenke til kommentar
resac Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 skal jeg teipe med helt vanlig teip? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Helst noe elektriker tape! Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 skal jeg teipe med vanlig teip? IKKE OPPÅ CPU KJERNEN !!!! Da får ikke ribba kontakt med den og cpu blir for varm , men det gikk sikkert bra fordi ditt hovedkort har beskyttelse mot for høy temp og da slå maskin seg automatisk av , ta litt kjølepasta inntil siden av kjernen og teip sensoren fast slik at den berører pastaen , dette skal kunne funke greit! Bruk termisk teip. Sensoren skal monteres under CPUen. Du må lirke ledningen mellom pinene å så feste den på undersiden Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvis du ikke har så tynn ledning at du kan lirke den mellom pinnene, kan du fint feste den til selve kjærnen oppå. Teip sensoren fast i sokkelen, slik at tuppen brører kjærnen. Ta så litt kjølepasta akkurat der hvor tuppen av sensoren berører kjærnen (skap på en måte en liten bro mellom de to). Pass på at sensoren sitter godt! Er fryktelig irriterende å komme borti ledningen og dra den vekk med et uhell når man ordner i kabinettet. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Lirke kabelen mellom pinnene på CPUen? det virket risikabelt! :-S Har selv tenkt å montere en sensor på CPU, har nettopp fått meg en viftestyring som kan måle 4 plasser i maskinen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå