atwater Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei, Jeg har et forbrukslån hos BankNorwegian, etter at jeg fikk skattepenger, så fikk jeg betalt ned en god del på dette lånet. Jeg fikk faktisk betalt ned såpass at jeg kan betale ned resten med kredittkort som jeg har i min daglige bank. Hos BankNorwegian har jeg en nominell rente på 19,24% og en effektiv rente på 22,21%. Samt et termingebyr på 30 kr i mnd. Nedbetalingstid er 3 år. Hos SkandiaBanken (som er min daglige bank) så har en jeg nominell rente på 13,729% og en effektiv rente på 14,96%. Hva burde jeg gjøre? La det ligge som det gjør nå, eller flytte lånet over til SkandiaBanken? Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Så klart du skal flytte lånet når du får lavere rente.... husk å betal det samme hver måned uansett. En annen fordel med å belaste kredittkortet er at man slipper å fristes til å bruke til noe annetslik at man ender opp med dobbel tlån. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Så klart du skal flytte lånet når du får lavere rente.... husk å betal det samme hver måned uansett. En annen fordel med å belaste kredittkortet er at man slipper å fristes til å bruke til noe annetslik at man ender opp med dobbel tlån. Takk for raskt svar! Gode argumenter mtp at man ikke blir fristet til å bruke kredittkortet til andre ting. Ender nok opp med å flytte lånet over til Skandiabanken! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Flytt over. Om man bare tenker effektive rente, så har Skandiabanken sitt kredittkort gode betingelser på lån uten sikkerhet. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2014 Takk igjen for deres svar. Jeg har nå overført lånet til skandiabanken sitt mastercard Noen som hvordan jeg kan regne ut hvor mye jeg vil spare på å flytte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå