Gå til innhold

Omlevering komplett?


Anbefalte innlegg

Har hatt en bærbar pc fra komplett i 3 måneder, men nå fungerer ikke skjermen lenger som den skal. Dette er mest sannsynelig forbindelsen mellom hovedkort og displayet det er noe galt med siden den fungerer på ekstern skjerm.

 

Spørsmålet er om hvis jeg reklamerer og ber om omlevering, vil de da heller velge å prøve å reparere den? står jo i loven at de kan prøve på det hvis kostandene blir urimelige. Blir det da opptil dem å vurdere om det er urimelig da? Best å bare sende den direkte til infocare?

 

har hørt så mye dårlig om infocare angående lang reprasjons tid, og jeg er veldig avhenging av pcen. Drar tilbake til stuide sted etter 1 måned også.

Endret av morti23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset.

Ja, altså sende den til infocare?

 

For da sparer det vel tid å sende den direkte ditt isteden for helt til sandefjord. Bor i oslo.

 

Men de kan altså nekte omlevering?

Lenke til kommentar

 

Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset.

Ja, altså sende den til infocare?

 

For da sparer det vel tid å sende den direkte ditt isteden for helt til sandefjord. Bor i oslo.

 

Men de kan altså nekte omlevering?

 

 

Altså du skal ikke gjøre noe som helst uten at de sier spesifikt at du skal det, så det eneste du kan gjøre er jo å foreslå løsning.

Lenke til kommentar

 

 

Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset.

 

Ja, altså sende den til infocare?

 

For da sparer det vel tid å sende den direkte ditt isteden for helt til sandefjord. Bor i oslo.

 

Men de kan altså nekte omlevering?

Altså du skal ikke gjøre noe som helst uten at de sier spesifikt at du skal det, så det eneste du kan gjøre er jo å foreslå løsning.

Ja det står på siden deres at du kan levere den der isteden for at de først skal se at det er en feil for så og sende den videre som tar lenger tid. Men hvis ikke jeg kan få omlevering er det ikke noe vits for meg å sende den til komplett...
Lenke til kommentar

Tviler på at du får omlevering etter såpass lang tid

???

 

3 måneder er da mindre enn fem år, er det ikke?

 

Hvis varen går i stykker før det har gått fem år (En PC er forventet å vare vesentlig lenger enn to år, dermed har man fem års reklamasjonstid) uten at det er pga. noe du har gjort, så må Komplett reparere den eller gi deg ny vare, ja. Men, du kan ikke kreve ny vare med en gang. Komplett er i sin fulle rett til å prøve å reparere den først.

Lenke til kommentar
morti23, den 07 Jul 2014 - 20:52, sa:

 

har hørt så mye dårlig om infocare angående lang reprasjons tid, og jeg er veldig avhenging av pcen. Drar tilbake til stuide sted etter 1 måned også.

 

Reperasjonstiden varierer nok ett mengden jobb de har. Men min erfaring med dem er dårlig. Fikk TVen mer ødelagt tilbake fra dem (2 ganger), og ikke greier de å se feilene heller, selv om de er godt beskrevet, samt til og med vist det på video for dem.

Lenke til kommentar

 

Tviler på at du får omlevering etter såpass lang tid

???

 

3 måneder er da mindre enn fem år, er det ikke?

 

Hvis varen går i stykker før det har gått fem år (En PC er forventet å vare vesentlig lenger enn to år, dermed har man fem års reklamasjonstid) uten at det er pga. noe du har gjort, så må Komplett reparere den eller gi deg ny vare, ja. Men, du kan ikke kreve ny vare med en gang. Komplett er i sin fulle rett til å prøve å reparere den først.

Akkurat, han hadde muligens fått omlevering om feilen hadde oppstått innen 1-2 uker, men nå må den nok til infocare
Lenke til kommentar

Akkurat, han hadde muligens fått omlevering om feilen hadde oppstått innen 1-2 uker, men nå må den nok til infocare

Ah, OK, da forstår jeg hva du mener. Jeg trodde du mente han ikke ville fått omlevering i det hele tatt, selv om den ikke lar seg reparere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...