morti23 Skrevet 7. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Har hatt en bærbar pc fra komplett i 3 måneder, men nå fungerer ikke skjermen lenger som den skal. Dette er mest sannsynelig forbindelsen mellom hovedkort og displayet det er noe galt med siden den fungerer på ekstern skjerm. Spørsmålet er om hvis jeg reklamerer og ber om omlevering, vil de da heller velge å prøve å reparere den? står jo i loven at de kan prøve på det hvis kostandene blir urimelige. Blir det da opptil dem å vurdere om det er urimelig da? Best å bare sende den direkte til infocare? har hørt så mye dårlig om infocare angående lang reprasjons tid, og jeg er veldig avhenging av pcen. Drar tilbake til stuide sted etter 1 måned også. Endret 7. juli 2014 av morti23 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset. Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset. Ja, altså sende den til infocare? For da sparer det vel tid å sende den direkte ditt isteden for helt til sandefjord. Bor i oslo. Men de kan altså nekte omlevering? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Det er klart de kan. Enhver selger vil jo forsøke å rette problemet på billigst mulig måte. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset. Ja, altså sende den til infocare? For da sparer det vel tid å sende den direkte ditt isteden for helt til sandefjord. Bor i oslo. Men de kan altså nekte omlevering? Altså du skal ikke gjøre noe som helst uten at de sier spesifikt at du skal det, så det eneste du kan gjøre er jo å foreslå løsning. Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Du kontakter Komplett og sier den fungerer på ekstern skjerm, de kommer nok til å prøve å få den fikset. Ja, altså sende den til infocare? For da sparer det vel tid å sende den direkte ditt isteden for helt til sandefjord. Bor i oslo. Men de kan altså nekte omlevering? Altså du skal ikke gjøre noe som helst uten at de sier spesifikt at du skal det, så det eneste du kan gjøre er jo å foreslå løsning. Ja det står på siden deres at du kan levere den der isteden for at de først skal se at det er en feil for så og sende den videre som tar lenger tid. Men hvis ikke jeg kan få omlevering er det ikke noe vits for meg å sende den til komplett... Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Jeg har installert en ssd og tatt det gammel hdd. Burde jeg sette tilbake den gamle? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg har installert en ssd og tatt det gammel hdd. Burde jeg sette tilbake den gamle? Absolutt! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 Tviler på at du får omlevering etter såpass lang tid Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 Tviler på at du får omlevering etter såpass lang tid ??? 3 måneder er da mindre enn fem år, er det ikke? Hvis varen går i stykker før det har gått fem år (En PC er forventet å vare vesentlig lenger enn to år, dermed har man fem års reklamasjonstid) uten at det er pga. noe du har gjort, så må Komplett reparere den eller gi deg ny vare, ja. Men, du kan ikke kreve ny vare med en gang. Komplett er i sin fulle rett til å prøve å reparere den først. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 morti23, den 07 Jul 2014 - 20:52, sa: har hørt så mye dårlig om infocare angående lang reprasjons tid, og jeg er veldig avhenging av pcen. Drar tilbake til stuide sted etter 1 måned også. Reperasjonstiden varierer nok ett mengden jobb de har. Men min erfaring med dem er dårlig. Fikk TVen mer ødelagt tilbake fra dem (2 ganger), og ikke greier de å se feilene heller, selv om de er godt beskrevet, samt til og med vist det på video for dem. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg har installert en ssd og tatt det gammel hdd. Burde jeg sette tilbake den gamle? Du bryter vell en del retningslinjer når du modifiserer den på denne måten? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Tviler på at du får omlevering etter såpass lang tid??? 3 måneder er da mindre enn fem år, er det ikke? Hvis varen går i stykker før det har gått fem år (En PC er forventet å vare vesentlig lenger enn to år, dermed har man fem års reklamasjonstid) uten at det er pga. noe du har gjort, så må Komplett reparere den eller gi deg ny vare, ja. Men, du kan ikke kreve ny vare med en gang. Komplett er i sin fulle rett til å prøve å reparere den først. Akkurat, han hadde muligens fått omlevering om feilen hadde oppstått innen 1-2 uker, men nå må den nok til infocare Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Akkurat, han hadde muligens fått omlevering om feilen hadde oppstått innen 1-2 uker, men nå må den nok til infocare Ah, OK, da forstår jeg hva du mener. Jeg trodde du mente han ikke ville fått omlevering i det hele tatt, selv om den ikke lar seg reparere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå