Gå til innhold

Kjøp fra komplett, kjempe ripetete driver-cd..

Jonas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er demovare, deal with it. Kan være ting som har vært brukt.

Hvem bruker driverene på CD'en uannsett? Tror ikke jeg bruker en eneste driver fra CD på min datamaskin.

Vell, til tider kan det være greit å ha en driver cd.

eks.

Du kjøper et nytt hovedkort, Asus A7N8X-deluxe, og skal installere dette, du har gjort ferdig innstallasjon av windows, og trenger drivere til de integrerte nettverkskortene, henholdsvis 1stk nvidia og 1stk 3com, windows har ikke drivere til disse.

cd'n er føkka opp, hvordan skal du da få tak i drivere?

På nettet? litt vanskelig da det er nettverkskortene du trenger drivere til.

Så hva gjør du da? hvis du da ikke har et pci nettverkskort eller en ekstra pc liggende?

Da har du et problem, du må da kontakte noen du kjenner som har 1 pc, internett og cd-brenner (diskett under tvil)

Du må så reise til denne personen, laste ned drivere der, brenne dem ut, og reise hjem.

Hva om disse driverene er feil? eller at innstallasjonsfilen til disse driverene er korrupte, hva gjør du da?

Da må du ta samme prosessen en gang til.

Så driver cd kan være verdt sin vekt i gull til tider.

Dette var et litt "på kanten" eksempel, men fortsatt en ting som lett kan skje.

Lenke til kommentar

Dette har jeg også opplevd. Den gangen jeg bestilte meg ferdigpc, nemlig. Drivercden til hovedkortet var knust så den fungerte ikke, og da jeg reinnstallerte så hadde jeg jo ikke drivere til det innebygde lydkortet så jeg måtte kjøpe meg et nytt lydkort for å få til lyden :s

Det var den gang, men bare så du vet det så er ikke ditt tilfelle første gang komplett.no sender ut ødelagte ting, og ditt tilfelle var sikkert ikke det siste heller ;)

Lenke til kommentar

Vell, til tider kan det være greit å ha en driver cd.

eks.

Du kjøper et nytt hovedkort, Asus A7N8X-deluxe, og skal installere dette, du har gjort ferdig innstallasjon av windows, og trenger drivere til de integrerte nettverkskortene, henholdsvis 1stk nvidia og 1stk 3com, windows har ikke drivere til disse.

cd'n er føkka opp, hvordan skal du da få tak i drivere?

På nettet? litt vanskelig da det er nettverkskortene du trenger drivere til.

Så hva gjør du da? hvis du da ikke har et pci nettverkskort eller en ekstra pc liggende?

Da har du et problem, du må da kontakte noen du kjenner som har 1 pc, internett og cd-brenner (diskett under tvil)

Du må så reise til denne personen, laste ned drivere der, brenne dem ut, og reise hjem.

Hva om disse driverene er feil? eller at innstallasjonsfilen til disse driverene er korrupte, hva gjør du da?

Da må du ta samme prosessen en gang til.

Så driver cd kan være verdt sin vekt i gull til tider.

Dette var et litt "på kanten" eksempel, men fortsatt en ting som lett kan skje.

Dette har skjedd med meg, men det var med et ISDN-kort. Selfølgelig var veien til muttern's jobb lang og det PØS REGNET! Jeg måtte ned 2 ganger og laste ned de driverene. Første gang lastet jeg ned feil driver og andre gang hadde jeg glemt hvilken modell mitt ISDN-kort var så jeg måtte bare tippe (hun hadde ikke cd-brenner og jeg hadde bare en diskett med meg) men jeg tippet heldivis rett.

Lenke til kommentar

BeFs skrev:

Er det bare jeg som har flere pc'er på nett i huset?

Nei, her er det mange. Men vil si at de cd-en er nyttige, og jeg samler på dem, og fra så mange produsenter som mulig. De har reddet meg flere ganger, spesielt på No-name hk, der jeg har manglet driverplaten. Mange hk-produsenter bruker samme lyd/lan/usb etc. chip på kortene sine, så ved å lete igjennom de forskjellige cd-ene jeg har , har jeg i de fleste tilfeller funnet det jeg trengte.

Lenke til kommentar

Jeg samler også på cd'ne jeg får med all hardware jeg kjøper (tar veldig godt vare på dem også, har de i egen cdmappe og greier)

Men.. Det virket som nesten alle hadde bare èn pc på nett, eller bare et modem/isdn/nettverkskort. Sier ingen ting på at drivercd'er er lurt å ha, de har også reddet meg fra å sitte og søke på nett i timesvis.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...