Gå til innhold

Master på "deltid"

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ferdig med førsteåret på bacheloren i økonomi og administrasjon, og er fast bestemt på å ta en master (siviløkonom) om to år.

Har dog hørt om at det er mulig å ta master "på deltid"/"ved siden av jobb" (vet at det krever utrolig mye med 8-16 jobb + enkeltemner ved siden av) gjennom å melde seg opp til enkeltemner og deretter skrive en avsluttende masteroppgave. Men hvordan fungerer dette, og er det noen som har kjennskap til dette?

Hvilke skoler er det som tilbyr dette? Eller er det slik at man bare bruker lengre tid på masteren enn det som er normert - 2 år(gjennom et vanlig masterprogram), men det finnes da en maksimumsgrense på hvor lenge en kan drøye avslutning av masteren? På bacheloren i øk/ad hvor jeg går nå kan man ikke ligge mer enn 60 stp bak "skjema".

Alternativet er jo å bare kjøre på med vanlig 2-årig master, men det frister litt med å ta masteren fordelt utover +/- 3 år samtidig som man jobber ved siden av (forutsetter dog at jeg får en ønsket jobb etter endt bachelor i øk/ad).

Vet at jeg er veldig tidlig ute med disse tankene.. men ble veldig nysgjerrig, så hadde vært supert med kloke svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Mener å ha hørt at det er en regel om 50% studieprogresjon. Dvs, du kan ta en mastergrad på opptil 4 år.

Ta kontakt med skolen din eller hvor du planlegger å ta mastergraden. BI har nettstudier på bachelor i hvert fall. Mulig du kan ta master på nett også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...