Pernicious Weed Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Bare å klage på veiene i nord, men det er liten tvil om at behovet for oppgradering av veiene i de fleste deler av landet er tilstedet, og spesielt i områdene inn til Oslo. Jeg har bodd sørpå i 10 år, dere har ingenting å klage på. Sjekk veiene inn til Narvik og tromsø, og så kan du sammenligne med veiene inn til oslo Åh nei, jeg glemte at veiene der er 100x bedre. Hilsen en som har kjørt alle 3 steder ofte. Det er køen jeg tenker på. Firefeltsvei inn til Oslo fra Drammen er blant annet alt, alt for lite. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) At Nord-Norge nedprioriteres er ikke sant. Nord-Norge er den landsdelen som betaler inn minst skatt og får mest tilbake i form av både infrastruktur, tjenester, stønadsordninger og overføringer. At nordlendinger FØLER seg nedprioritert tror jeg derimot på. Men det er fanken ikke noe bedre her i Oslo heller. Nord-Norge har mye høyere eksportinntekter per innbygger enn Oslo noen gang kan drømme om. Det er eksportnæringen i distriktene som holder liv i en hovedstad som til syvende og sist lever av å klippe hår og flytte på papirer. Jeg er ikke negativ til Oslo, men jeg blir irritert når jeg leser innlegg som impliserer at Nord-Norge ikke bidrar til statskassen. Vi har ikke jernbane eller spesielt godt utbygd kollektivtransport. Derfor skulle det bare mangle at det finnes skattefordeler i nord, da man strengt tatt ikke får alle tjenestene som skatten er ment å finansiere. At vi krever gode veier til produktene som sendes sørover skulle bare mangle. Mens dere sørpå kan frakte gods med toget, må alt gå via vei (evt. til sjøs) her oppe. Dette er også grunnen til at jeg irriterer meg grønn over miljøpartier som SV og MDG. Får lyst til å lappe til han Lysbakken hver gang jeg ser han. Han mener liksom at alle skal reise kollektivt isteden. Jeg lurer på om han tror det går trikk og T-bane i f.eks. Alta? For øvrig er det litt søtt med søringer som tror alle nordpå er samer. Jeg må også le når folk sørpå klager på at toget er forsinket. Når E6 stenges i nord får man lett en monsteromkjøring (for å bruke et ord VG ville brukt). http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/E6-i-Troms-stengt---korteste-omkjoring-er-72-mil-via-Finland-7340549.html#.U8BSiI1_sqU Endret 11. juli 2014 av Star Fox 2 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Ja, og det går maks 2 busser om dagen hvis du er heldig. Du kan ikke ha et normalt liv i nord uten bil. Også må du betale over 100 kroner for å ta bussen. (Det er 90-100 kroner hvis du er i forsvaret) 195 kroner ca hvis du er sivil. EDIT: Lurer litt på hvordan de forsvarer at busser kjører, de forurenser mye, og har har lite folk som sitter på. Endret 11. juli 2014 av Bundy 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Kollektivtransporten er nok greit utbygget i forhold til befolkningstettheten. Jeg har nevnt et lokalt eksempel på det, det er bare å sjekke bussrutene ellers hvor mye buss det går sørpå i bygder med bare fire-fem tusen innbyggere. Mulig det er fler regionbusser sørpå, men det har selvsagt med avstandene der oppe å gjøre, som igjen påvirker kundegrunnlaget og prisen. I tillegg er det nok heller sjeldent at man må stå en halvtime i kø i Alta for å komme inn til sentrum. Det er nok av underdimensjonerte veier rundt Oslo. Hjelper ikke at det er tre felt i hver retning når det trengs to til for å ta unna trafikken. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Etter fire sider debatt kan vi konkludere med at de nordpå ikke hater "søringan", men de er noen sytpeiser. 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Regner med våt uke i sør http://www.yr.no/nyheter/1.11885399 – Mens Sør-Norge ligger og koker i suppa, er det Nord-Norge som får det beste været, sier statsmeteorolog Vibeke Thyness i Oslo. Hi, hi hi. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå