anjaeide Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei! Jeg er i ferd med å skaffe meg et nytt kamera, har tidligere hatt Nikon D3100, og var fornøyd med det. Jeg er ikke veldig kunnskapsrik på dette området så jeg skulle gjerne hatt litt hjelp her. Har sett på Canon EOS M og Nikon 1 J3, men jeg er veldig usikker. Noen som har noe erfaring eller tips til meg? Tar for det meste bilder av stillestående objekter både inne og ute, også blir det fotografering i forbindelse med reise. Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hvilket budsjett har du? Hvorfor kvittet du deg med D3100? Lenke til kommentar
anjaeide Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Tja, maks 4000 tenker jeg. Kvittet meg med det fordi det var gammelt. Synes kamerahuset var litt for stort og klumpete, og i tillegg har jeg lyst til å prøve speilløst kamera. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Kanskje denne pakka på finn.no kan være noe å starte med... ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44353579&searchclickthrough=true&searchQuery=olympus%20om Endret 7. juli 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Kikk også på Sony, Olympus, Panasonic og Samsung. Ville selv kikket mest på Olympus og Panasonic, som med micro Four Thirds-systemet har tilgang til et enormt utvalg god optikk. Lenke til kommentar
anjaeide Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Kikk også på Sony, Olympus, Panasonic og Samsung. Ville selv kikket mest på Olympus og Panasonic, som med micro Four Thirds-systemet har tilgang til et enormt utvalg god optikk. Tusen takk! Har du noen konkrete kameraforslag blant de fire? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg er veldig nybegynner når det gjelder fotografering. Jeg kjøpte Eos M. Dette hadde rykte på seg at det hadde veldig treg autofokus, men det har kommet seg en god del med firmware oppdateringen som man kan oppdatere kameraet med. Helt ok Nybegynner kamera...men synes fortsatt autofokusen kunne vært kjappere. Fordelen er jo pris. har vært nettbutikker som har kjørt pakke med systemlinse blits bag og minnekort og kamera til under 2000....det er billig, synes jeg.. Eos M bruker sin egen linsestørrelse og man kan ikke bruke "vanlige" canon linser, skal man bruke "vanlige" linser må man kjøpe adapter (orginal canon eller uorginal (Ebay) finnes, Har selv en ebay variant som kostet under 200. Orginal ligger vel på 1000kr ca) Med fastoptikk som canon sin 22mm pancace linse for eos M så blir dette et veldig kompakt kamera. Bruker en adapter og litt fysisk større linser blir det fort litt for lite...og man sperrer ofte for hjelpelyset for avstand/fokusering med hånden når man holder kameraet. Har selv 2 orginale M linser (22mm fast og en 18-55) og en uorginal adapter med en canon 35mm/f1,4 linse. For min del er dette et helt ok nybegynner kamera, i hvertfall for meg som ikke har hatt kamera før. for min del var det som avgjorde kjøpet at dette ble et veldig kompakt kamera med 22mm eller 18-55 linsen, og helt greit å ha med seg på tur uten at det blir for stort og tungt. Synes det var et godt kjøp til prisen...og når har det jo blitt enda billigere . Samme pakke jeg betalte 2250 for..koster nå 1890 i enkelte nettbutikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå