Nikkor Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Bruker dere smaa eller msaa? Hva er best? Hvorfor kunne de ikke bare laget noe likt.. Er jo så mye forskjelle greier. Endret 13. desember 2014 av Nikkor Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Bruker dere smaa eller msaa? Hva er best? Hvorfor kunne de ikke bare laget noe likt.. Er jo så mye forskjelle greier. Jeg spiller uten noe AA i 1440p for best mulig flyt på ellers max settings. Vil ha nærmest mulig 144fps grunnet 144hz og g-sync skjerm Det krever bare 3 stk gtx 980 overklokket Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Såpass. Men hvis du skulle anbefale meg da. 2x MSAA eller SMAA? Har r290x og trenger bare 60fps i 1080p. Endret 13. desember 2014 av Nikkor Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Såpass. Men hvis du skulle anbefale meg da. 2x MSAA eller SMAA? Har r290x og trenger bare 60fps i 1080p. MSAA blir vel best, men krever mest. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Bruker dere smaa eller msaa? Hva er best? Hvorfor kunne de ikke bare laget noe likt.. Er jo så mye forskjelle greier. Den beste metoden for AA er også en av de aller eldste og mest utbredte metodene. Denne metoden brukes på alt på skrivebordselementer, når du tar bilder, film osv... Den går under flere navn, men kalles ofte bare SSAA, eller Supersampeled Anti-Aliasing. Dette går fint på 2D-elementer og annet som ikke endrer seg, da trengs det bare å gjøre en gang. Problemet er at 4xSSAA krever ca. 4 ganger så mye av skjermkortet, og når det skal skape en 3D-modell, måtte det være spill eller 3D-program så er det begrenset hvor mye ekstra krefer du har. Det vil øke oppløsningen med 4 ganger, for deretter å nedskalere det til oppløsningen skjermen din bruker. Dette betyr at den må regne ut 4 ganger så mye informasjon, og du kan tenke deg hva det koster. Jepp, bør nesten ha 3-Way/4-Way SLI da. Så hva gjør man? Jo man lager andre teknikker for hvordan man kan snike inn AA uten at det krever så mye, eller må regne ut hele scenen i mye høyere oppløsning. Problemet er at alle teknikker kommer med sine begrensninger. Noen former klarer ikke å Anti-Aliase annet enn i kantene rundt på objekter, og kanter innad i teksturene vil se like jævlig ut, mens andre bare gjør bildet/teksturene så uskarpt at du ikke kan se kantene. Noen krever mye, andre krever lite, men i bunn og grunn så må du sluke et par kameler. Og aller helst trenger du enda høyere AA, da du knapt kan få nok. Btw: Har du noen gang lurt på hvorfor cutscener og trailere fra spill osv.. ser vesentlig bedre enn selve spillet, til tross for at de bruker "in game graphic"? Vel, en ting er at de kan fokusere korrekt på de fineste elementene og gi korrekt dybdeskarphet osv... Men ikke minst fordi de kan legge på et skikkelig rått lag med SSAA, da det ikke spiller noen rolle hva slags ytelse de har når de rendrer filmen. Da vil alt ha perfekte overganger, og alle kanter og teksturer vil se perfekte ut. Og derfor ender du opp med mange AA-metoder. Fordi det ikke er en som er "best", og kombinasjon av flere kan også være til hjelp. Personlig går det gjerne i 2xSSAA (eller 4xSSAA ) om jeg har overskudd i maskinen, og så 4xMSAA. FXAA er den værste driten (krever ingenting, men bildet blir rene smørja på høye nivåer), mens SMAA og TXAA er sånn midt på treet. Endret 13. desember 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Føler at TXAA som vel er det nyeste tilskuddet av AA kanskje gir mest for "penga". Føler at det krever mindre enn for eks MSAA og ser samtidig bedre ut. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Er det kommet en fiks for sli nå? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) SLI funker HELT ok nå siden patch 1.5.0 kom, det meste av stuttering er borte, lagger bare litt innimellom. De har også fikset problemet at man ikke kunne se noe når det var mørkt. Fortsatt ikke perfekt men ihvertfall spillbart. Har 99% load konstant på begge gpu'ene. Endret 13. desember 2014 av Iceman22 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 SLI funker HELT ok nå siden patch 1.5.0 kom, det meste av stuttering er borte, lagger bare litt innimellom. De har også fikset problemet at man ikke kunne se noe når det var mørkt. Fortsatt ikke perfekt men ihvertfall spillbart. Har 99% load konstant på begge gpu'ene. 99% load på gpuene betyr at skaleringa er nærmest perfekt Da er det iallefall ikkje noe cpu-flaskehals. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Mine 780 ligger på mellom 50-70%, mens cpu ligger på 40% Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Mulig CPU flaskehals, hva slags har du? Prosentvis av CPU så vil den alltid være lav, fordi det er få/ingen spill som kan utnytte seg av alle tråder til en CPU. Hva slags grafikkinstilling? Endret 14. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Mine 780 ligger på mellom 50-70%, mens cpu ligger på 40% Skru av Hyperthread i bios om du har Intel i7 cpu med HT. Bruk også nyeste beta driver. 344.80 http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=394889 i7-3820@3,6 6x4GB 1600MHz Hvis dette er din maskinvare, så hjelper det å få opp frekvensen på prosessoren og få høyere frekvens på minnet. Minnefrekvens hjelper ofte en del når man kjører flere skjermkort. 6x4GB ? er dette en feil eller? Endret 14. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) I7-3820... Medium Det med jevne 70 fps. Klarer ikke gå mer opp uten å gå ned i fps. Mine 780 ligger på mellom 50-70%, mens cpu ligger på 40% Skru av Hyperthread i bios om du har Intel i7 cpu med HT. Bruk også nyeste beta driver. 344.80 http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=394889 Kan prøve Endret 14. desember 2014 av Marinius Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 i7-3820@3,6 6x4GB 1600MHz Hvis dette er din maskinvare, så hjelper det å få opp frekvensen på prosessoren og få høyere frekvens på minnet. Minnefrekvens hjelper ofte en del når man kjører flere skjermkort. 6x4GB ? er dette en feil eller? Det er det ja. Dog henter jeg en i7 4770k av Christian i dag, så blir litt oppgradering. Riktig minne ja. 6x4gb Hvordan få opp frekvensen da? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 i7-3820@3,6 6x4GB 1600MHz Hvis dette er din maskinvare, så hjelper det å få opp frekvensen på prosessoren og få høyere frekvens på minnet. Minnefrekvens hjelper ofte en del når man kjører flere skjermkort. 6x4GB ? er dette en feil eller? Det er det ja. Dog henter jeg en i7 4770k av Christian i dag, så blir litt oppgradering. Riktig minne ja. 6x4gb Hvordan få opp frekvensen da? Du har da X79 socket? Uansett så er den Cpu`en stabil på 4.5Ghz 1.290V med ASRock Z87 Formula, ble kjølt ned av H110, Bf4/far cry stabilt også Delidded er konge! ^^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) i7-3820@3,6 6x4GB 1600MHz Hvis dette er din maskinvare, så hjelper det å få opp frekvensen på prosessoren og få høyere frekvens på minnet. Minnefrekvens hjelper ofte en del når man kjører flere skjermkort. 6x4GB ? er dette en feil eller? Det er det ja. Dog henter jeg en i7 4770k av Christian i dag, så blir litt oppgradering. Riktig minne ja. 6x4gb Hvordan få opp frekvensen da? Ville tro du føkker opp med minnekanalene når du bruker 6 x 4 GB. Du har 4 minnekanaler, så når du bruker 6 brikker så bruker du 4 kanaler med 4 brikker og 2 kanaler med de 2 siste. Dette kan umulig være optimalt. Så du skal gå fra x79 til 1150 hovedkort altså. Ikkje mye oppgradering gitt! Håper du vet at du faktisk må bytte hovedkort Hva slags kjøling har du på cpuen? Har du bra kjøling skal det gå ann å guide deg til en overklokk på cpuen på godt over 4Ghz Endret 14. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Smått irriterende dette lagringssystemet. Sleit meg delvis gjennom en mission nå, og brukte en drøy time på å komme et stykke ut da fienden ødela stealthen min gang på gang med sitt røntgensyn (de så døde medsoldater gjennom vegger osv. fra andre siden av området). Så presterer spillet å henge hele maskinen (første gang jeg kan huske å måtte bruke den fysiske restart-knappen på PCen på mange år), og nå er det selvsagt tilbake til intro-videoen til oppdraget igjen. Hvordan er det mulig å ha et lagringssystem som ikke lagrer noen ting mellom starten og slutten på digre oppdrag? Jeg synes mange av de seinere Ubisoft-titlene har en del grunnleggende irritasjonemomenter og problemer som jeg ikke kan huske å ha sett i spill på mange, mange år. Det virker som om de slurver mye og overser de enkleste ting som ville blitt påpekt av selv en eneste prøvespiller underveis. Endret 14. desember 2014 av Dellers 1 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Hmm, hvorfor er det da plass til 8, når egentlig bare 4 er optimalt Cpu'en skal i et annet hk ja. To forskjellige pc'er Har et CM Seidon 120m som kjøling. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Hmm, hvorfor er det da plass til 8, når egentlig bare 4 er optimalt Fordi du skal kjøre 4 og 4 brikker. 4 minnekanaler... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Vel som nizzen nevnte, men vil altså poengtere at du må kjøre enten fire minnebrikker, eller åtte. Noe annet og du vil halvere båndbredden eller mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå