Gå til innhold

Far Cry 4 diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte nesten se FarCry filmen igjen her om dagen og måtte le endel (igjen) selv om dette er en av de aller beste filmene fra den beryktede "Uwe Boll". Det som er så sinnsykt fail er at hele settingen ikke er i et tropisk landskap, men foregår faktisk i Canada som til forveksling kan være ganske likt feks. Norge :) Men båtscene-jakten var faktisk veldig lik den originale FarCry(minus det tropiske vannet) og han bruker faktisk også steinkasting for å avlede fienden en gang. :)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Er det Nvidia preset som ikke støttet SLI? For vet jo flere her kjører SLI med topp skalering. :hmm:

Ganske synd, for kjipt når de holder på slik. Bedre å ha muligheten til å velge selv hva jeg foretrekker, enn noen andre gjør det for meg. :) Og tendensen er klar. Bedre grafikk går foran det meste. :p

Å ha noe å strekke etter, kjøpe ny GPU og OC for, er jo viktig det også. :)

Må jo komme ut noe snart som gir grunn til å kjøpe 2-3 Titan 2, eller noe i den duren. Eller grunn til å overklokke GPUen til 1800 MHz +

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Får man lavere grafikk nå som de har fjernet "nvidia preset"?

Tror det viste seg at ingen i hele verden hadde maskinkraft til å benytte seg av det, spesielt ikke når SLI ikke funker... Så var vel like greit å fjerne det og ha Ultra som max som alle andre.

Sli funker og nvidia preset funka. De tok det nok bort så så amdfolka ikkje skulle grine. Alle nvidia settings er der enda. Det bare funker dårlig med amd kort.

Lenke til kommentar

Får man lavere grafikk nå som de har fjernet "nvidia preset"?

Tror det viste seg at ingen i hele verden hadde maskinkraft til å benytte seg av det, spesielt ikke når SLI ikke funker... Så var vel like greit å fjerne det og ha Ultra som max som alle andre.

Sli funker og nvidia preset funka. De tok det nok bort så så amdfolka ikkje skulle grine. Alle nvidia settings er der enda. Det bare funker dårlig med amd kort.

Funka og funka, måtte vel ha 980 kort i SLI for å kunne benytte seg av dette og da var det vel svinnende få som potensielt sett kunne få noe glede av det, spesielt med skyggebuggen som herjet alle med SLI..

Er alle Nvidia instillingen der enda etter siste patch sier du? I patch notes skrev de jo at de hadde fjernet dem pga tekniske problemer.

Lenke til kommentar

Funka og funka, måtte vel ha 980 kort i SLI for å kunne benytte seg av dette og da var det vel svinnende få som potensielt sett kunne få noe glede av det, spesielt med skyggebuggen som herjet alle med SLI..

1. Maks grafikkinstillinger er vel nettopp der for å gi de med raske maskiner en fordel? Ja, hva ellers? En del av poenget med PC-spilling går i det store og hele bort om det ikke hadde vært slik at de tok høyde for forskjellig maskinvare. Hadde det ikke vært mulig å endre instillingene, så hadde jeg selvsagt forstått det. Slik det er på konsoll.

2. Spillet er vel ment å være der en stund, og før man vet ordet av det, så er spillet utdatert pga. lav grafikk. Det er spillene med best grafikk som holder seg best.

3. Folk med semi-kraftige PCer er ikke SÅ sjeldent, spesielt ikke her inne på forumet, eller blant de litt datainteresserte. Litt synd, fordi jo dårligere maskin alle andre har, desto mer gøy er det å ha en sprek maskin selv... Ja, i det minste så lenge de fortsetter å lage krevende og flotte spill.

Ikke uten grunn til at 3Dmark troner høyt på listen over mest "spilte spill". :ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

1. Maks grafikkinstillinger er vel nettopp der for å gi de med raske maskiner en fordel? Ja, hva ellers? En del av poenget med PC-spilling går i det store og hele bort om det ikke hadde vært slik at de tok høyde for forskjellig maskinvare. Hadde det ikke vært mulig å endre instillingene, så hadde jeg selvsagt forstått det. Slik det er på konsoll.

2. Spillet er vel ment å være der en stund, og før man vet ordet av det, så er spillet utdatert pga. lav grafikk. Det er spillene med best grafikk som holder seg best.

3. Folk med semi-kraftige PCer er ikke SÅ sjeldent, spesielt ikke her inne på forumet, eller blant de litt datainteresserte. Litt synd, fordi jo dårligere maskin alle andre har, desto mer gøy er det å ha en sprek maskin selv... Ja, i det minste så lenge de fortsetter å lage krevende og flotte spill.

Ikke uten grunn til at 3Dmark troner høyt på listen over mest "spilte spill". :ph34r:

ja ja for all del, jo høyrere det er mulig å maxe grafikkinnstillinger jo bedre er det spør du meg også. Men da må det jo funke ellers blir det bare frustrerende både for de som ikke har maskinkraft nok OG for de som faktisk skulle hatt mulighet til å benytte seg av det, slik som det har vært i dette tilfellet her. Det hele ender bare med å bli en gimmick ifra utviklers side som virker mot sin hensikt når ingen faktisk får glede av det uansett. I dette tilfellet bunner det hele ut i dårlig optimalisering og gode gamle tekniske problemer som Ubisoft etterhvert har blitt mest kjent for, og derfor bedre at det fjernes. Hadde det derimot for eks vært 4A Games e.l. som har spesialisert seg på å utvikle til PC, så hadde dette nok funket som fjell på de fleste high end rigs og hadde vært en kul greie å strekke seg etter.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Du har jo måtte hatt en ganske så sterk PC for å kjøre majoriteten av AAA-titlene de siste 10 årene (som jeg vet om) med alt makset ut, så det er jo i grunn ikke noe nytt (det må vel være bugs relatert til det som folk klager på?).

Dog, et triks som mange bruker er jo bare å la Ultra være et moderat grafikknivå, hvor du må inn å sette høyere manuelt, såkalt "custom settings". Ja, tipper det har vært slik på sikkert halvparten av spillene jeg har spilt de siste årene. (typisk AA-settings, men trenger ikke å være det)

Altså, jeg kan skjønne folk reagerte på "nvidia settings", da det legger opp til fanboy-krig.

Men om de hadde hatt en markeringsboks som ikke inngår i "ultra settingen", som heter "nvidia works" elns, så hadde garantert ingen klaget på. Da blir det som f.eks "physX" man ofte kan velge manuelt, eller BF4 sin "resolution scale", eller som i Tomb Raider "AMD Hair FX settings".

Edit:

Ser ut som om det er nettopp det de har gjort. :) Heldigvis.

Its not removed. Some things have been renamed and if you select them a box pops up that says "available through Nvidia gameworks" or something to that effect. At least they downplayed the godrays by a lot, which really makes the game look a lot nicer and less "washed out".

To get NVIDIA settings, set:
Graphics Quality = ULTRA

then set:
Shadow = Soft shadows
Ambient Occlusion = HBAO+
Antialiasing = TXAA2/TXAA4
Godrays = ENHANCED
Fur = SIMULATED
Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Etter jeg fikk fikset hakkingen så må jeg si at jeg koser meg skikkelig, det at jeg kan bli angrepet av bjørner og alle muligens dyr mens jeg løper rundt er utrolig spennende. Det å måtte høre etter og prøve å finne ut hvor den jævla leoparden gjemmer seg eller bare løpe til en bil for å kjøre vekk får meg til å like spillet enda mer.

Eneste negative så langt er at jeg ikke liker å gjøre noen av de shangri la oppdragene, mest pga de leker seg altfor mye med kontrastene og hodet mitt føler for å eksplodere.

Lenke til kommentar

Det er jo litt frustrerende når jeg skal ta ut en vaktpost helt stille også lander det en ørn i hodet på meg slik at jeg må løpe for livet og hele gjengen ser meg og slår alarm :p Skjedde tidligere i dag da jeg spilte. Det kaoset.

Haha, det samme skjedde med meg. Bare at det var en bjørn eller en leopard. Sneaky bastard ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...