Tjohei Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er mest spent på ytelsen i f.eks. Half-Life 2. Det er da vi vil se om nVidia kortet er verdt å satse på. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Toms Hardware har også testet nå: http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...1023/index.html Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg blir kvalm av Tomshardware og den nVidia favoriserende stilen deres.... Nå begynner han å lange ut om at ATi jukser i drivere... Det er jo kjent at ATi hadde en liten optimalisering, men det hadde pinadø nVidia også jah Lenke til kommentar
iNas Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Denne gang fra svar til spørsmål. Det som opptar meg er hvilke bærbare som kommer med hvilke skjermkort. Kommer f.eks IBM til å fortsette med Radeon eller går vi mot en "spalte-skifte" i det råere konkurrenter tiltrer i markedet. For produsentene er jo ikke benchmark-ytelse alt, og hvor dyre blir disse maskinene? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg blir kvalm av Tomshardware og den nVidia favoriserende stilen deres.... Nå begynner han å lange ut om at ATi jukser i drivere... Det er jo kjent at ATi hadde en liten optimalisering, men det hadde pinadø nVidia også jah Ja? er vel 50/50 med juksing da? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 ,27/10/2003 : 19:59]Jeg blir kvalm av Tomshardware og den nVidia favoriserende stilen deres.... Nå begynner han å lange ut om at ATi jukser i drivere... Det er jo kjent at ATi hadde en liten optimalisering, men det hadde pinadø nVidia også jah Ja? er vel 50/50 med juksing da? Det er forskjell på "optimalisering" og voldtekt. Det ser mer ut som ATI har et gamma problem i AQ3 enn at det er snakk om juksing. http://users.adelphia.net/~webspace/images/tomscrap.jpg Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Gamma problem? Det er jo ikke noe gamma-problem når du ser at den tanksen er like "lys" på begge bilder, mens røyken er mørkere! Muligens samme som ble avdekt i (var det?) Aquamark...at det ble rendret færre lag textures i en eksplosjon ellernoe. Gamma ja...heha. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ,28/10/2003 : 20:19]Gamma problem? Det er jo ikke noe gamma-problem når du ser at den tanksen er like "lys" på begge bilder, mens røyken er mørkere! Det er jo ganske tydelig at ATi bildet er generelt mørkere. Har du engang sett på det bildet jeg linket til? ATi renderer ikke noe mindre røyk her. Selv Lars (som har skrevet testen) innrømmet såpass at det kunne være et gamma problem når han ble konfrontert med dette. "It might be some kind of gamma bug on the alpha blended textures in the ATI drivers." -Lars Vet du forresten hvordan referanse bildet er? For alt det jeg vet kan det være Nvidia som ikke viser bildet korrekt. Muligens samme som ble avdekt i (var det?) Aquamark...at det ble rendret færre lag textures i en eksplosjon ellernoe Hva er det du sikter til? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Her er en link til en SVÆRT god og NYTTIG GeForceFX 5950 Ultra vs. Radeon 9800XT test: http://www.tecnation.co.uk/article.php?id=51&page=1 De tester faktisk kun med DX9 spill, som jo er det man kjøper et skjermkort til 4k+ til! Jo mer jeg tenker på det, jo mer HÅPLØST er det å lese på tester av disse to kortene i applikasjoner som Q3 og 3D-Mark 2001SE. Hvem f* har glede av å vite slike ting? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Her er en link til en SVÆRT god og NYTTIG GeForceFX 5950 Ultra vs. Radeon 9800XT test: http://www.tecnation.co.uk/article.php?id=51&page=1 De tester faktisk kun med DX9 spill, som jo er det man kjøper et skjermkort til 4k+ til! Det er kun Aquamark03 og Halo som bruker DX9 til en vis grad i den testen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå