SpaKonG Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan vel trygt si at NVidia vant solid i den testen, dvs i alle de relevante testene. Det var dødt løp i botmatch, at du klarer å si at noen vant i den er lite seriøst... UT på laveste oppløsning og 3dmark er også uhyre lite interessant. Men det spørs likevel hvor relevant testutvalget var... Regner med du bare har lest første testen.. På nordichardware er det radeon som er hakket foran(ganske likt) Men i flere spill-tester var radeonkorta overlegne(seps, XT) og i quacke3 var nv-korta overlegne Lenke til kommentar
Ola Olsen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nvidia 5900Ultra ble jo ingen hit det kan du jo se her på forumet, så fort noen sier Nvidia så sier andre med en gang Ati... Første version av 5900Ultra ble kalt støvsugeren på grunn av sinn enorme kjøleløsning... Det ble rettet ja, med en ny version. Nvidia 5900Ultra som som kjører på 13micron, ble kraftig slått av Radoen 9800Pro i de fleste tester som kjører på den gamle 15 micron Gpuen... Så det ble vel ikke akkurat en stor sukkses for Nvidia eller for og si hele FX serien. Men nye drivere har jo kommet til 5900ultra som visser at det går oppover The Way FX is Meant to be Played!! :wink: For de som ikke vet om nVidia så var det 5800 ble kalt "støvsugeren", 5900 kan ikke høres (Asus). Forøvrig holder mitt 5900 til alle spill. Bruker ALT TAB (Windos standard for å veksle mellom programmer) for å bytte mellom spill, internett og office, gidder jo ikke avslutte Colin MCrae 3 for å sjekke hvordan det går med nedlasting på Kazaa. Det er også en fin test for å se om hardware/software er stabilt. mvh Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 NV30, NV35 og NV38. Same shit different wrapping! Håper de kan rette på ting med NV40. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 synes det er bra at fx-kortene kommer tilbake.. sitter med et ati kort på min pc, fordi fx-kortene er blitt veldig dyre. ikke fordi ati er så mye bedre,de sliter og også med sitt(drivere 3.8) ati som kresjer med hardware og agp som ikke vil kjøre med x8 hva det blir neste gang jeg skal bytte kort vet jeg ikke,men synes også ge-fores er gode kort(hadde ingen problemer da jeg hadde ti) mener bare at jeg var like fårnøyd da jeg hadde ge-force. :-) ps:hvorfår får jeg opp "smil" når jeg skriver åtte(tall) ! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan vel trygt si at NVidia vant solid i den testen, dvs i alle de relevante testene. Det var dødt løp i botmatch, at du klarer å si at noen vant i den er lite seriøst... UT på laveste oppløsning og 3dmark er også uhyre lite interessant. Men det spørs likevel hvor relevant testutvalget var... Ble faktisk skuffet av hvor dårlig kortet var i Battlefield etter og ha lest testen nøye... Men vil fortsatt ha Nvidia neste gang Nvidia kortene syns JEG fortsatt har stiligst design,veldig dum grunn med og grønn er finest derfor Lenke til kommentar
HEE Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ahh.. nVidia har klart det igjen. Å lage et totalt ubrukelig kort som selges til en sinnsyk pris. :x hehe Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 For de som ikke vet om nVidia så var det 5800 ble kalt "støvsugeren", 5900 kan ikke høres (Asus). Sorry var seff 5800 som ble kalt støvsugeren... Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan vel trygt si at NVidia vant solid i den testen, dvs i alle de relevante testene. Det var dødt løp i botmatch, at du klarer å si at noen vant i den er lite seriøst... UT på laveste oppløsning og 3dmark er også uhyre lite interessant. Men det spørs likevel hvor relevant testutvalget var... Ble faktisk skuffet av hvor dårlig kortet var i Battlefield etter og ha lest testen nøye... Men vil fortsatt ha Nvidia neste gang Nvidia kortene syns JEG fortsatt har stiligst design,veldig dum grunn med og grønn er finest derfor Vet om noen r7500-kort som er grønne :wink: Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Vet om noen r7500-kort som er grønne Hehe lo nå ja Ja gress er tingen! Du tar bare en spade og finner en bra gress tust helst om kvelden så du finner en som er litt fuktig så det blir kaldt og overklokkings vennlig men ikke for vått da det er fare for kortslutning.... Så limer du på og vips Radeon 7500 special edition green :wink: Neida... Den bærbare er pappan min sin Må nøye meg med en P3 jeg Men når konfir har vært så skal det bli kraftigere saker håper jeg... Ja og et Nvidia kort GRØNT Lenke til kommentar
OeO Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har terratec fx 5800, både gainward ti 4400 og (tror det var creative)ti 4600 bråkte mer enn denne. Det gjør også vulcano 11 på laveste støynivå. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 åj 10 max 15-20fps mer med det kortet. :o kanskje ikke bedre bildekvalitet heller.. er det virkelig verdt det da?.. ser jo hvor mye kraft som egentlig ligger i de kortene, men det er jo ikke alt. Ser for meg ATI med slike frekvenser.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan vel trygt si at NVidia vant solid i den testen, dvs i alle de relevante testene. Det var dødt løp i botmatch, at du klarer å si at noen vant i den er lite seriøst... UT på laveste oppløsning og 3dmark er også uhyre lite interessant. Jeg snakket ikke om hvor interessant ting var, jeg mener at The Inquirer tar feil (som vanlig) når de understreker at nVidia vant i absolutt alle tester... Hvor relevant det er spiller ingen rolle... Og useriøs er jeg ikke :wink: Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan vel trygt si at NVidia vant solid i den testen, dvs i alle de relevante testene. Det var dødt løp i botmatch, at du klarer å si at noen vant i den er lite seriøst... UT på laveste oppløsning og 3dmark er også uhyre lite interessant. Jeg snakket ikke om hvor interessant ting var, jeg mener at The Inquirer tar feil (som vanlig) når de understreker at nVidia vant i absolutt alle tester... Hvor relevant det er spiller ingen rolle... Og useriøs er jeg ikke :wink: Den Inquirer-testen var talentløs. Rett og slett. Takk for Nordic Hardware. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ska vi tala rå prestanda kan vi snabbt konstatera att ATi tar vinsten i 5 av 10 tester medan nVidia tar vinsten i 3 och i de resterande två ligger korten så pass lika att vi får räkna skillnaden i promille istället för procent. Detta trots att vi har med Gainwards extremkylda CoolFX 1800XP i bilden talar sitt eget språk. Ska vi räkna "grand slams", dvs. tester där den ena parten fullkomligt korssar den andra, ser vi också att det står till ATis fördel där de brottar ner nVidias kort i 3-4 tester medan nVidia-korten bara lyckas få in en riktig nacksving på ATi i det numera uråldriga Quake 3. Dette taler jo egentlig helt greit. Radeon9800XT er et bedre kort enn GFFX5950, og vil tilogmed komme til å koste mindre. Nok en gang vinner ati... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Holder meg til Voodoo 2 SLI Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med at både nVidia og ati presser ut noen høyere klokket versjoner jeg... Ytelsesforskjellen mellom foregjengerne og de nye er jo ikke akkurat overveldende? Dessuten er det jo ikke veldig lenge til Loki og NV40 kommer (de to er jeg spent på, samt XGI). Kan ikke bry meg mindre om GeForce FX 5950 og Radeon 9800 XT. :smile: Det jeg lurer litt på er om det er særlig lønnsomt for dem...Nå har de jo promotert FX 5900 og Radeon 9800 lenge, og de er jo de beste på markedet, men å komme med noen litt bedre og dyrere versjoner av disse to? Vet ikke om jeg tror at så VELDIG mange som eier 5900(ultra) eller 9800(pro) løper for å kjøpe 5950 eller XT jeg Jeg gjør hvertfall ikke det. Masse rot dette her...uff! Og så har jo NVidia sluppet et ...hva var det...FX 5600 XT? Som er klokket lavere osv... Tror kanskje både ATi og Nvidia heller kunne satsa arbeidskraften på å få ut neste generasjon jeg. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 7,821.45 kr :o :o :o Det er 2.77 ganger så mye som et 9800 pro kort koster. Min mening er at hvis du KJØPER det kortet har du altfor mye penger til disposisjon. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 7,821.45 kr :o :o :o Det er 2.77 ganger så mye som et 9800 pro kort koster. Min mening er at hvis du KJØPER det kortet har du altfor mye penger til disposisjon. Har jo sett en deeel av disse "50.000-kr PC"-postene da...hehe Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 7,821.45 kr :o :o :o Det er 2.77 ganger så mye som et 9800 pro kort koster. Min mening er at hvis du KJØPER det kortet har du altfor mye penger til disposisjon. Ja Jokki men husk at det kortet der er med CoolFX. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ja Jokki men husk at det kortet der er med CoolFX. Jeg er klar over dette. Men banker Gainwardkortet(cool fx) ati kortet(9800 pro) med nesten 3 ganger så mange fps og poeng?nei! Ergo du skal være rimlig desperat på å ha det beste av det beste hvis du kjøper dette kortet. edit:skriveleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå