Howard Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå starter testene av NV38 å dukke opp: http://www.theinquirer.net/?article=12278 http://www.nordichardware.se/recensioner/g...-Mani/index.php http://www.digit-life.com/articles2/gffx/n...ml/nv38-36.html http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...1023/index.html http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1910 http://www.hardocp.com/article.html?art=NTM3LDE= Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nice. Og guess what: Jeg skal beholde mitt 9800 Pro en lang, lang stund til. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nice. Og guess what: Jeg skal beholde mitt 9800 Pro en lang, lang stund til. Jeg er IKKE overrasket. :-) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nice. Og guess what: Jeg skal beholde mitt 9800 Pro en lang, lang stund til. Det var da bedre enn 9800-Pro kortet ??? 3dmark03 -------------------------------------------------------------------- Gainward CoolFX 5950 Ultra 550 /1050 MHz 6882 Geforce FX 5950 Ultra Nvidia ref speed 470 / 950 MHz 6233 36.1 Radeon 9800 PRO 256 MB DDR II 378 / 702 MHz 5685 -------------------------------------------------------------------- EDIT : Nvidia upgraded the speed of its current core and Gainward did a super upgrade but at a price. Nvidia's reference clock speed beats ATI's Radeon 9800PRO 256 MB DDR 2 edition in every single case but bear in mind that we haven't played with the Radeon 9800XT yet. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nice. Og guess what: Jeg skal beholde mitt 9800 Pro en lang, lang stund til. Det var da bedre enn 9800-Pro kortet ??? 3dmark03 -------------------------------------------------------------------- Gainward CoolFX 5950 Ultra 550 /1050 MHz 6882 Geforce FX 5950 Ultra Nvidia ref speed 470 / 950 MHz 6233 36.1 Radeon 9800 PRO 256 MB DDR II 378 / 702 MHz 5685 -------------------------------------------------------------------- EDIT : Nvidia upgraded the speed of its current core and Gainward did a super upgrade but at a price. Nvidia's reference clock speed beats ATI's Radeon 9800PRO 256 MB DDR 2 edition in every single case but bear in mind that we haven't played with the Radeon 9800XT yet. Men hva er poenget med å gå fra et 9800pro til fx5950 for x-antall kroner? Tror ikke man kan merke store forskjeller med det første. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Neinei, sånn sett, men jeg visste at hvis dette kortet var noe bedre enn 9800Pro (5-15%) så kom ATI-fanboys til å si akkuratt det som ble skrevet først, er ALLLLTID sånn, samme med nVidia-fanboys Jeg holder med meg selv og mine behov, fordi det er best Uansett skjermkort Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det var da bedre enn 9800-Pro kortet ??? Hvis du faktisk ser på alle testene, og ikke bare 3DMark, ser du at 9800 vinner klart i flere tester, feks. Mafia, Bf1942 og det nye Tomb Raider. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ahh.. nVidia har klart det igjen. Å lage et totalt ubrukelig kort som selges til en sinnsyk pris. :x Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan du gi Nvida litt bedere tid, til og komme med bedere drivere... :o Greit Nvidia har driti seg ut med NV35 serien... Men de prøver jo seff og rette opp det,går jo bare en vei oppover... Gi Nvidia litt tid! Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan du gi Nvida litt bedere tid, til og komme med bedere drivere... :o Greit Nvidia har driti seg ut med NV35 serien... Men de prøver jo seff og rette opp det,går jo bare en vei oppover... Gi Nvidia litt tid! Hvordan kan du si det? På hvilken måte har 5900Ultra "driti seg ut"? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Mitt syn på saken er at _heile_ GeForce FX serien er en flopp. (først "dårlig" ytelse, så masse trøbbel med drivere, så masse tull) nVIDIA burde lansere sitt neste skjermkort på et heilt anna navn, for å "gjøre opp"... Kanskje fortsette på Ti serien? (som i mine auge var masse bedre enn FX serien i forhold til når dei kom ut) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nvidia 5900Ultra ble jo ingen hit det kan du jo se her på forumet, så fort noen sier Nvidia så sier andre med en gang Ati... Første version av 5900Ultra ble kalt støvsugeren på grunn av sinn enorme kjøleløsning... Det ble rettet ja, med en ny version. Nvidia 5900Ultra som som kjører på 13micron, ble kraftig slått av Radoen 9800Pro i de fleste tester som kjører på den gamle 15 micron Gpuen... Så det ble vel ikke akkurat en stor sukkses for Nvidia eller for og si hele FX serien. Men nye drivere har jo kommet til 5900ultra som visser at det går oppover The Way FX is Meant to be Played!! :wink: Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ser gjerne en spesifisering av "trøbbel med drivere" og "masse tull". Har 5900Ultra selv, og det er uten tvil et av de beste kjøpene jeg har gjort. INGEN driverproblemer, og INGENTING tull. MSI 5900Ultra. EDIT: "Nvidia 5900Ultra som som kjører på 13micron, ble kraftig slått av Radoen 9800Pro i de fleste tester som kjører på den gamle 15 micron Gpuen... " Nei. Bare i directx9-applikasjoner, men dette skal nå være relativt godt ordnet i de nyeste driverne. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nei. Bare i directx9-applikasjoner, men dette skal nå være relativt godt ordnet i de nyeste driverne. Ja var det jeg sa Nvidia har kommet med nye drivere og det har blitt bedere. Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Tja, når det ikke var noen directx9spill på markedet synes ikke jeg at det kan kalles et problem uansett.. Greit, vi er enige. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nvidia 5900Ultra ble jo ingen hit det kan du jo se her på forumet, så fort noen sier Nvidia så sier andre med en gang Ati... Første version av 5900Ultra ble kalt støvsugeren på grunn av sinn enorme kjøleløsning... Det ble rettet ja, med en ny version. Nvidia 5900Ultra som som kjører på 13micron, ble kraftig slått av Radoen 9800Pro i de fleste tester som kjører på den gamle 15 micron Gpuen... Så det ble vel ikke akkurat en stor sukkses for Nvidia eller for og si hele FX serien. Men nye drivere har jo kommet til 5900ultra som visser at det går oppover The Way FX is Meant to be Played!! :wink: 5800U var kortet med støyende kjøleløsning. Ser ofte at folk bommer her og tilskriver alle FX kortene det samme problemet.... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ser gjerne en spesifisering av "trøbbel med drivere" og "masse tull". Har 5900Ultra selv, og det er uten tvil et av de beste kjøpene jeg har gjort. INGEN driverproblemer, og INGENTING tull. MSI 5900Ultra. EDIT: "Nvidia 5900Ultra som som kjører på 13micron, ble kraftig slått av Radoen 9800Pro i de fleste tester som kjører på den gamle 15 micron Gpuen... " Nei. Bare i directx9-applikasjoner, men dette skal nå være relativt godt ordnet i de nyeste driverne. Det er ikke snakk om "driverproblemer" som er merkbare for deg nei, driverne vil nok fungere utmerket, det det var snakk om var nok driverfusk, altså fjerne enkelte ting i spill, nedgradere iq'n osv., mange har ment at nvidia gikk litt for langt med sin optimalisering, spesielt i 3dmark, tror valve var innpå noe med at driverne tok bort tåke/røyk i hl2. At nvidia "bare" ble slått i directx 9 aplikasjoner er vel ikke akkurat og gjemme under bordet, de nyeste spillene bruker som oftest Directx 9 api'n til ms, det er jo nettopp i de testene de burde være bra, er vel ikke så bra og ha et kort som yter helt topp i dx7 og dx8 men så fort du kjøper deg et nytt spill som bruker dx9 så er det helt umulig å spille, er det vel ? Hvis det er slik nvidia satser så tror jeg noen burde ringe dem snarest og fortelle dem at dx9 er den nyeste versjonen. Man kan vel egentlig sammenligne nvidia og ati med intel og amd, der nvidia er intel og ati er amd, som nvidia satset på høy klokkefrekvenser med fx serien var jo forhåpningene store, et kort som ati r9700pro kunne jo aldri holde tett med et fx5800 kort med dobbelt så rask minne og core, men hva var resultatet, jo ati kortet klarte seg temmelig bra mot nvidia kortet, virker nesten som at nvidia satser på høye klokke frekvenser mens ati satset på arkitektur av vpu'n. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Begge satset like mye på arkitektur, det blir feil å si at ATi satset mest på dette. Det endte rett og slett opp med at NVidia trodde de skulle klare å få mer hastighet ut av en .13 chip, noe som ville veiet opp for ytelsesforskjellen til ATi kortene. Dette klarte de ikke fordi prosessen er umoden ennå. På driversiden ser det også ut som ATi har vært flinkest, og disse tingene ble tilsammen avgjørende. Jeg tror hverken ATi eller NVidia har tenkt MHz, men derimot gjort prioriteringer på hva de tror er den beste typen arkitektur. NV30/35 fikk en treg start, men det er mulig den kommer til å ta det igjen når klokke hastighetene blir høyere, slik det skjedde med P4 for Intel. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan du gi Nvida litt bedere tid, til og komme med bedere drivere... :o Greit Nvidia har driti seg ut med NV35 serien... Men de prøver jo seff og rette opp det,går jo bare en vei oppover... Gi Nvidia litt tid! Hvordan kan du si det? På hvilken måte har 5900Ultra "driti seg ut"? Jeg sier bare én ting... DX9.. GFFX 5900 er et helt greit kort, faktisk litt kjappere enn 9800pro på DX7 og DX8, meeen, DX9 er en helt annen historie. Edit: Hvordan i alle dager kan the inquirer si at Nvidia's reference clock speed beats ATI's Radeon 9800PRO 256 MB DDR 2 edition in every single case but bear in mind that we haven't played with the Radeon 9800XT yet. Er det bare jeg som har øynene med meg, og ser at Ati kortet vant i bl.a UT2003 BOT og 3Dmark 03 Nature + UT2003 Fly på laveste oppløsning? Jeg har alltid ment at the inquirer er en samling med såper Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan vel trygt si at NVidia vant solid i den testen, dvs i alle de relevante testene. Det var dødt løp i botmatch, at du klarer å si at noen vant i den er lite seriøst... UT på laveste oppløsning og 3dmark er også uhyre lite interessant. Men det spørs likevel hvor relevant testutvalget var... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå