Gå til innhold

Nvidia eller aTi! Bare anbefaling, ikke no diskusjon :)

DaRe_deVIl

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort, sitter nå på ett geforce 2 gts!!

Lenge siden jeg har vært "inne i dataverden" nå!!

Så lurer på hvilket skjermkort jeg skal velge :/

Vil ha ordentlige begrunnelser og saklige argumenter!

Ikke f.eks

Velg ATI de er klart best, nvidia suger
:wink:

Anbefal enkelte kort, men også produsenter, da mener jeg sånn som

BBA, PowerColor, Club3d osv!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, rammen kjører på 66 mhz

Jeg beklager! Skal søke litt rundt, idiotisk post av meg :oops:

Angående feilpost sendte jeg pm til moderator for å be dem flytte denne posten til Skjerkort, skjermer :)

EDIT : Angående siggen, hyva skal jeg skrive for å krympe den :oops:

Lenke til kommentar

Til en så gammel maskin holder det i massevis å sette inn ett midtsjikt kort. Jeg ville sett på en av de billigere løsningene fra ATi, nærmere bestemt kort basert på Radeon 9600 pro. Da vil du ha et kort som støtter Dx9.0, samt at det ikke løper totalt ifra maskinen din (du vil nok ikke få utnyttet kortet max, men det er bedre med for mye enn for lite...og det er gøy å ha et halvveis habilt kort til fremtiden hvis du engang skal oppgradere...MEN! hvis det er lenge til du har planer om å oppgradere, så ville jeg råde deg til å kjøpe ett "dårligere" kort, ettersom det ikke er vits å bruke så ,mye penger på et kort nå, ettersom du mest sannsynlig må oppgradere skjermkort når du oppgraderer maksinen om lenge...

så, hvis det ikke er så lenge til du skal/har planer om oppgradering, anbefaler jeg et Radeon 9600 Pro (eller ett 9800 Pro/NP hvis du vil ha topp ytelse når du oppgraderer, men ettersom du sitter på en GF2GTS..tja, ikke så høye krav kanskje?) Sapphire sine Radeon 9600 Pro kort er et bra valg...Hercules også, men der mener jeg at du betaler mye for custom kjøler og fancy innpakning, så det mener ikke jeg at er vits iallefall..

hvis det er lenge til/aldri du skal oppgradere, ville jeg sett om det var mulig å få tak i ett GF4 TI kort demo brukt fra komplett til under tusenlappen eller noe slikt, eller et Radeon 9600 pro kort, hvis du vil ha dx9.0 uansett... mange vil sikkert være uenige med meg, men, men :)

når det gjelder GF4 kortet så er det vel Asus og Gainward som er de beste? (fremdeles, eller har det endret seg?)

når det gjelder siggen:

Du kan velge fontstørrelse liten...se rett over message edit ruten...

og å ha den etterhverandre uten linjeskift hjelper enormt også...

slik som dette...:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...