Windoge Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Det er veldig varierende praksis for når man får utbetalt feriepengene. Om du sluttet i jobben i løpet av 2013, har du sjekket at du ikke fikk utbetalt feriepengene på siste lønn fra din forrige jobb? Noen arbeidsgivere utbetaler feriepengene i juni. Min arbeidsgiver utbetaler feriepengene når man tar ut ferie. Om jeg ikke har tatt ut hele ferien før året er slutt, så kommer de siste feriepengene i desember. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Det er veldig varierende praksis for når man får utbetalt feriepengene. Om du sluttet i jobben i løpet av 2013, har du sjekket at du ikke fikk utbetalt feriepengene på siste lønn fra din forrige jobb? Noen arbeidsgivere utbetaler feriepengene i juni. Min arbeidsgiver utbetaler feriepengene når man tar ut ferie. Om jeg ikke har tatt ut hele ferien før året er slutt, så kommer de siste feriepengene i desember. Slutta i 2014, og nei han har ikke betalt noe i feriepenger, han har jo underslått lønna hver måned siden jeg starta der i august i fjor. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Påtide å involvere andre, dette er ikke opplæringskontoret sitt ansvar. Ta kontakt med fagforening, om du har meldt deg inn i en. Har du ikke så ta kontakt med den fagforeningen som har med ditt fag å gjøre. Arbeidstilsynet burde du også ta en prat med. For å få litt fortgang ville jeg bare sagt til arbeidsgiver at du er i kontakt med arbeidstilsyn og fagforening, da skjer det nok ting skal du se.. Er ikke med i noen fagforening, men snakka med en og han sa noe om konkursbegjær og sånt, så tenker å sende det i løpet av en av dagene om det ikke er inne snart. Ellers går jeg videre med det. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Tirsdag 29.07.2014 sendte jeg ett rekommandert brev til tidligere arbeidsgiver. Ga han en uke til å betale lønna samt feriepengene osv. Så er nå til tirsdag, men tviler på at han gjør det... Noen tips hva jeg kan gjøre videre? Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Tirsdag 29.07.2014 sendte jeg ett rekommandert brev til tidligere arbeidsgiver. Ga han en uke til å betale lønna samt feriepengene osv. Så er nå til tirsdag, men tviler på at han gjør det... Noen tips hva jeg kan gjøre videre? Bring saken inn for forliksrådet. http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210 Endret 1. august 2014 av Andeith Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Skal vente til uka (tirsdag, onsdag) har de jeg de ikke inne på kontoen så går jeg da til forliksrådet. Har gitt han en uke på å sette de inn da. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Det brevet jeg sendte forrige tirsdag var rekommandert kravbrev (påkrav) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå