ole_marius Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Har en dell XPS l502 med I5 2410M prosessor, ikke I7 som det er vist på den siden. Har hatt denne pcen siden 2011 og må nå reparere denne. Ringte Dell og de estimerte reparasjonskostnadene til å bli på ca. 4000. Dette innebærer nytt hovedkort, noe klips som jeg har ødelagt etter å ha prøvd å fikset den selv, muligens ny lader, batteri og fikse selve ladeinngangen på pcen.Vil jeg være mer tjent med å kjøpe denne Thosibaen til 5000 kroner istedenfor å ta reparasjonskostnadene?Ytelsessiden, hva er best av disse pc'ene? Best skjermkort og prosessor? Og hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar
Prostituert Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Bedre å kjøpe en ny laptop. Du tjener ingenting på å reparere dataen. Reparer du laptoppen så taper du penger. 1 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Men er den nye pcen jeg henviser til av bedre ytelse enn min nåværende? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Bedre cpu ytelse er det i den nye. Har du GeForce GT 540M 2GB nå er det bedre grafikkkort, ellers vil det nye intel skjermkortet være en del bedre. Reprasjon er veldig sjeldent lønnsomt, kun i de tilfellene hvor man har maskiner til 10 000 kr mot 15 000 kr der garanti ikke er dekket, men har man først så mye penger burde man ha råd til forsikring. Multicom Xishan W230S 13.3" Full-HDMatt, Intel Core i5-4200M, 8GB, 1TB HDD, GeForce GTX 765M, Uten operativsystem vil være bedre alternativ om det skal spilles, koster en tusen lapp mere og uten operativsystem. Her slipper du vertfall recovery partisjon men blir nok mere støy i en slik maskin. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 PCen som LMH1 anbefaler vil jeg også anbefale til deg, verdt hver eneste krone, husk, du må ha OS utenom. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2014 Fant en opratør i byen som kun skulle ha 1200 for å reparere pcen jeg hadde. SLikt sparer jeg mer penger siden jeg i utgangspunktet ikke var innteresert i en ny pc for det bruket jeg har per nå. Men takk for tips og råd uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå