Muppet88 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei har vurdert lenge å oppgradere prosessor og hovedkort pga at det er sikkert 4-5 år gammelt nå. Har nå: Asus pt6se Intel i7 920 oc 3.8ghz. 12gb 1600mhz ddr3. Asus geforce 770 gtx nytt i 2014. 1tb sikkert 6 år gamle hdd. Coolermaster 700w strømforsyning. Jeg følger ikke så mye med lenger på hva som er bra eller ikke. Så jeg lurer på om det lønner seg å oppgradere cpu å hk evt en ssd. Skal jeg først oppgradere så må det være noe som holder lengst mulig. Slik som intel i7 har gjort. Tar imot tips med åpne armer Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det kommer selvfølgelig an på hva du skal bruke maskinen til. Jeg er litt i samme båt, og om jeg skulle oppgradert hadde det blitt en i7 4790K eller i5 4690K og et eller annet Z97-hovedkort. Jeg sitter nå med en AMD Phenom II X4 965 som yter en smule dårligere enn din, og mener det ikke er vits enda, og venter heller til rundt nyttår, da kommer (forhåpentligvis) neste generasjon i7/i5. Mitt behov for kraft er i form av spill, og her er det fortsatt enkelttrådet ytelse som er viktigst. Her har ikke utvikling vært enorm siden første i7, og det forventes vel heller ikke det til neste generasjon. Skjermkortet er uansett viktigst for dette formålet. CPUen din er trolig en liten (som i "ikke betydelig") flaskehals, men flaskehalser har man alltid. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Den blir brukt til film å spill. Men liker å ha bra ytelse på spill da. Drar gta iv å farcry 3 på fullt nå i 1080p Så pcen er jo bra ennå. Kjøpte intel i7en ikke lenge etter at den kom ut. Kanskje det hadde lønnt seg å finne en i7 960 elns brukt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 i7-960 er en i7-930 med 400 MHz ekstra klokkefrekvens, og selv en i7-970 eller lignende sekskjerner er ikke bedre enn en i7-4790k. Hvis du skal ha en reell oppgradering må du se på i7-4790k eller vente til neste generasjon med LGA2011 som skal angivelig være på vei. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 SSD disk er det bare å kjøpe, det er vel det mest lureste å bruke penger på. Samsung 840 evo eller tilsvarende. Kanskje harddisken bør byttes ut også? Begynner år dra på årene, særlig i tilfelle harddisken går i stykker og backup blir da vanskelig. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 Det blir vel en 250gb ssd til å begynne med. De hdd jeg har nå fungerer bare bra, men de har vel kanskje ikke så lenge igjen før de tar kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå