Gå til innhold

Pentium 4 2.53GHz B0 OC potensiale!

Gef

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fikk ikke for mange ukene siden kjøpt et demobrukt Abit BH7 til en billig penge. Grunnen til at jeg kjøpte dette korte var fordi jeg ville klokke maskinen! Har en P4 2.53GHz med B0 stepping.

Prøver å klokke maskinen opp til 2.75GHz med stock volt. Det klarer den å kjøre på i ca. 2 dager før jeg får bluecreen og må klokke ned. Har prøvd med høyere volt også, men til ingen nytte.

Første dagen jeg fikk dette hket, klarte jeg fint å kjøre CPU på 2.92GHz med stock volt i 2 dager, uten noen tegn til ustabiliteter. Det klarer jeg altså ikke lengre.(da var det mindre goop på! CPU ribbe stod feil vei så jeg måtte ta den ut, ta på ny goop, og sette den inn igjen, denne gangen tok jeg mer goop på)

Er litt bekymra over at det kan være varme som gjør det, uklokka ligger maskinen på 42 idle og 58.5 grader etter spilling på CPU! HK ligger på 30 grader idle og MAX 35 grader med romtemp på 26 grader. Vet at jeg har litt for mye goop på CPU, men trodde ivertfall i det minste at jeg skulle klare å OC litt. har ikke giddet å sette på ny goop enda pga. vurderer å planslipe CPU og kjøleribbe, mendet er jo ikke vits så lenge jeg ikke klarer å oc.

Er CPUen min virkelig SÅ dårlig til å OC med, eller er det bare varmen?

Har Tsunami CPU kjøler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...