Morten Lande Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Har et oppsett per i dag som har inneholder følgende: fibermodem-->Router-->Switch-->Websrv-01(Se bildet under)Og dette oppsettet funker fint. Jeg har nå fått inn mange henvendelser fra folk som ønsker hjemmeside, og den webserveren jeg har idag, greier ikke å kjøre alle sammen samtidig. Så kom jeg på den geniale idè å sette opp en server til. Men det går ikke an å sette opp portforwarding til 2 ipadresser på samme router(Ganske logisk)Så tenkte jeg å sette opp en router til, problemet da er at ISP`en har satt grense på 1 IP per hustand(....!) slik at dette vil ikke funke(har allerede prøvd det) Noen som har forslag til løsning. Har sett litt på lastballanseringsløsningen som finnes i Windows server 2008 R2- men tenkte at jeg skulle høre her om det var noen forslag til andre løsninger Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) NAT er ikke såpass smart nei, anbefaler deg istedet å se på en last balanseringsmetode som Nginx (Uttales Engine X) og denne setter du foran webserveren din. Nginx er sertifisert til å ta unna 10000 samtidige henvendelser så du skal klare deg godt på det vil jeg anta, og kan viderefordele lasten til webserverne på innsiden. EDIT: Om du bruker Windows som webserver plattform så ser det ut til at du kan få litt problemer, Nginx til Windows er fortsatt i Beta så du måtte da i så fall flyttet webserveren over til ett *NIX operativsystem. http://nginx.org/en/docs/windows.html Endret 8. juli 2014 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå