Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et oppsett per i dag som har inneholder følgende: fibermodem-->Router-->Switch-->Websrv-01(Se bildet under)
Og dette oppsettet funker fint.

Jeg har nå fått inn mange henvendelser fra folk som ønsker hjemmeside, og den webserveren jeg har idag, greier ikke å kjøre alle sammen samtidig. Så kom jeg på den geniale idè å sette opp en server til. Men det går ikke an å sette opp portforwarding til 2 ipadresser på samme router(Ganske logisk)
Så tenkte jeg å sette opp en router til, problemet da er at ISP`en har satt grense på 1 IP per hustand(....!) slik at dette vil ikke funke(har allerede prøvd det)

Noen som har forslag til løsning. Har sett litt på lastballanseringsløsningen som finnes i Windows server 2008 R2- men tenkte at jeg skulle høre her om det var noen forslag til andre løsninger

post-358242-0-11464000-1404736496_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAT er ikke såpass smart nei, anbefaler deg istedet å se på en last balanseringsmetode som Nginx (Uttales Engine X) og denne setter du foran webserveren din.

Nginx er sertifisert til å ta unna 10000 samtidige henvendelser så du skal klare deg godt på det vil jeg anta, og kan viderefordele lasten til webserverne på innsiden.

EDIT: Om du bruker Windows som webserver plattform så ser det ut til at du kan få litt problemer, Nginx til Windows er fortsatt i Beta så du måtte da i så fall flyttet webserveren over til ett *NIX operativsystem.

http://nginx.org/en/docs/windows.html

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...