Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkering av volvo 740

Anbefalte innlegg

Har en volvo 740. Fargen begynner å bli ganske skjedelig så tengte å slipe den ned, fjerne rust så lakkerte den på nytt. Planen var å spraylakke den med ett 2-3 tynne strøk deretter klarlakke den. Vill dette holde? At lakken ikke begynner å flase eller miste farge/glans når eg vasker eller polerer/ vokser. Planen var svart metallic.

Kom gjerne med tips og innslag til hvordan dette bør gjøres.

Takker for svar

Endret av D24tic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge lakken holder på så er eg egentlig førnøyd, men det må kunne gå Ann å polere ellers vill eg ikke bruke spray lakk, var nemlig på jakt etter billigst mulig alternativ, plastidip er vell ganske dyrt, både på bokser ig sprøyter er det ikke?

Lenke til kommentar

Du kjøper spann på flere liter om du skal "plasti-dippe". Så ordner du tynner og en sprøyte som fungerer bra med plasti-dip og låner deg en kompressor. Har aldri gjort dette før, men er helt sikker på at du finner tips og nettbutikker med ting du kan trenge og mye informasjon på nettet hvordan dette gjøres best

Skulle tatt seg ut å lakke en hel bil med spraybokser, selv om det antageligvis finnes kjøtthuer som gjør det fra tid til annen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det finnes folk som kostemaler bilen sin. Når man tar deti betraktning er ikke spraybokser så ille.

Lenke til kommentar

Trur det kan bli bra visst eg spray lakket ett par strøk pusser lett over med fint pussepapir, deretter men noe svak såpe og vann, la det tørke skikkelig og hive på ett par lag med klar lakk. Då har eg tro på at det blir suksess vertfall

Lenke til kommentar

Trur det kan bli bra visst eg spray lakket ett par strøk pusser lett over med fint pussepapir, deretter men noe svak såpe og vann, la det tørke skikkelig og hive på ett par lag med klar lakk. Då har eg tro på at det blir suksess vertfall

Jeg skal garantere deg dette vil se dårlig ut, i hvertfall i dagslys.

Jeg er ikke religiøs, så jeg foreslår at du begynner med noe mindre. Et panser eller ei dør, f.eks.

Hahah.

Godt tips, du bør begynne med f.eks panseret. Se hvordan dette blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...